Kjetil Lura Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Jeg mener ikke at naturmedisin er mere svindel enn den kjemiske er. Minuset med naturmedisinen er at den er svak, den kjemiske er mye kraftigere. Viste de på 1800 tallet det vi vet i dag om hvitløk + gurkemeie + rapsolje+ papaya Svartedauen? Har du ikke søke muligheter Litt lese stoff. https://no.wikipedia.org/wiki/Svartedauden https://no.wikipedia.org/wiki/Hvitl%C3%B8k http://forskning.no/alternativ-behandling-mat-medisin/2010/12/gurkemeie-fra-krydder-til-medisin https://no.wikipedia.org/wiki/Rapsolje http://www.sydhav.no/fakta/helse/papaya.htm Minuset er ikke at naturmedisinen er "svak", da kunne du jo bare spist 100 hvitløk hvis det var for lite med én. Immuncellene i kroppen klarer ikke å produsere antistoffer mot f.eks. Hepatitt B-virus uansett hvor mye hvitløk eller rapsolje man får i seg. Man skal selvfølgelig ha en viss skepsis til hva man eksponerer seg for, men skepsisen må da været såpass veloverveid at det som faktisk er bra for oss ikke blir utelukket fordi man er skeptisk mot alle medisiner, og bare tror på det som er naturlig. 100 hvitløk? Sier ikke mere om det Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Vaksiner er noen av de mest naturlige medisinene vi har, ettersom de er lagd av naturlige virus og bakterier.Riktig, bare med turbo. Men er uansett kjemisk. Så jo jeg har tro på naturen kan hjelpe deg med å vaksinere deg mot alt. Hva gjør du om du får kreft? Spiser en ekstra gulrot? Er jeg useriøs siden jeg få slike svar Lenke til kommentar
G Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 La oss alle være glade for den altruistiske legemiddelindustrien, for de er ikke i det for pengene. De er 100% ærlige og redelige og har fortjent hver eneste krone de har fått inn. Jeg har sansen for den vitenskapelige metoden som de følger ihvertfall. Naturmedisinere følger ikke like hyppig den samme framgangsmåten som legevitenskapen ellers er pålagt å skulle følge. En liten svakhet er at de ikke har folk som tør eksperimentere i like stor grad. Ihvertfall så burde kanskje legevitenskapen satt seg enda grundigere inn i løse påstander enn de gjør. Slik at det kan utvides noe på det som faktisk kan virke av alternativmedisiner. Det er kanskje ikke nok pengebruk fra seriøse forskere på det, og det er jo dumt for de som faller for fristelsen å prøve ut 95 % lurium (for å ta en prosentsats ut av hatten). Men, jeg har inntrykk av at enkelte individer er mer utsatt for luriumet enn hva andre er. Dette er ikke ment som å skulle snakke nedsettende om alternativmedisin som sådann, men å skulle snakke nedsettende om metodebruken bak de fantastiske påstandene som kommer i fra den leiren. Nå finnes det vel alle typer også derfra, så da finnes det kanskje ? 1% ? av naturmedisinere som forsøker å støtte seg til den vitenskapelige metode? Lenke til kommentar
G Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 (endret) I tillegg tror jeg at fastlegen ville ha vurdert å ringe barnevernet hvis du kommer til legekontoret å forlanger influensavaksiner til et friskt barn. Man kan vri litt på den der. Men man skal ikke gi noen vaksine dersom kroppens immunforsvar driver på å bekjemper noen form for smitte i øyeblikket. Heheh. hvorfor er antibiotika da så lett å få. Jeg sliter med betennelse og hva får jeg av legene, Ja piller, 17 år med antibiotika og sliter enda. Antibiotika er vel ikke direkte betennelsesdempende. Kanskje du burde bytte fastlege? Og hva med multiresistens. Ja noen fastleger er løsslupne med antibiotikabruken, men de er verre i en del andre nasjoner, f.eks. Spania.. Og hva med å faktisk undersøke den bakenforliggende årsaken til disse langtidsvarige betennelsestilstandene som du hinter om? Endret 3. mars 2017 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Riktig, bare med turbo. Men er uansett kjemisk. Så jo jeg har tro på naturen kan hjelpe deg med å vaksinere deg mot alt. Hvordan får hvitløk kroppen til å produsere antistoffer helt spesifikt mot sykdommer kroppen aldri har opplevd før? Vet ikke, men det er ihvertfall til en viss grad antiseptisk da Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Riktig, bare med turbo. Men er uansett kjemisk. Så jo jeg har tro på naturen kan hjelpe deg med å vaksinere deg mot alt. Hvordan får hvitløk kroppen til å produsere antistoffer helt spesifikt mot sykdommer kroppen aldri har opplevd før? Vet ikke, men det er ihvertfall til en viss grad antiseptisk da Ta å søk og du vil finne at er ikke bare hvitløk som er antiseptisk/eller naturens antibiotika. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 I tillegg tror jeg at fastlegen ville ha vurdert å ringe barnevernet hvis du kommer til legekontoret å forlanger influensavaksiner til et friskt barn. Man kan vri litt på den der. Men man skal ikke gi noen vaksine dersom kroppens immunforsvar driver på å bekjemper noen form for smitte i øyeblikket. Heheh. hvorfor er antibiotika da så lett å få. Jeg sliter med betennelse og hva får jeg av legene, Ja piller, 17 år med antibiotika og sliter enda. Antibiotika er vel ikke direkte betennelsesdempende. Kanskje du burde bytte fastlege? Og hva med multiresistens. Ja noen fastleger er løsslupne med antibiotikabruken, men de er verre i en del andre nasjoner, f.eks. Spania.. Og hva med å faktisk undersøke den bakenforliggende årsaken til disse langtidsvarige betennelsestilstandene som du hinter om? Ok, er ikke ibux heller betennelsesdempende. Beste jeg kan bruke er saltvann og sol. Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Kopper er en sykdom hvor vaksinasjon har vært så effektiv at sykdommen er erklært for utryddet. (Eller tenker du at det er endret kosthold som har gjort det?) Likevel så oppbevarer forskjellige stater litt koppevirus på lab. som de kan utvikle til et biologisk effektivt våpen dersom de vil, slik at de kan utrydde en etterhvert uvaksinert fiende. Eer det et argument, et spørsmål eller et poeng her et sted? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Ta å søk og du vil finne at er ikke bare hvitløk som er antiseptisk/eller naturens antibiotika.Hvordan helper bakteriedrepende stoffer mot virus? 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Tja, Som jeg sa har ikke vært forkjølet på ca 10 år. Forkjøles er ikke bakterie, men virus. Ja har tro på at hvitløken hjelper meg der. Men søkte så kan du lese selv og tro hva du vil https://www.google.no/search?q=hvitl%C3%B8k&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=t9y5WMWQJeLL6ASXq5moDg Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Nei, ingen her til lands anbefaler influensavaksine til alle mann. Vi har god resistens mot influensa og det er ønskelig å opprettholde det naturlige forsvaret. Er en grunn til at svineinfluensa var en spøk her til lands. Svineinfluensaen var såvisst ingen spøk, jeg vil heller påstå at ganske god grad av resistens mot det aktuelle viruset var svært positivt og at vaksinasjon bidro en god del i tillegg. Selv var jeg blant de som fikk dritten før vaksiner var tilgjengelig, det var definitivt ingen kul opplevelse. (Jeg er også definert som i risikogruppe) Svineinfluensaen ligner visstnok veldig på en runde med influensa man hadde i Norge for mange år siden og store deler av populasjonen over ca 70 år gamle var derfor ikke i fare for å bli smittet. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Ingen influensa er en spøk. Men hvor mange fikk bivirkninger på vaksinen som de anbefalte vi burde ta Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Vaksiner er noen av de mest naturlige medisinene vi har, ettersom de er lagd av naturlige virus og bakterier.Riktig, bare med turbo. Men er uansett kjemisk. Så jo jeg har tro på naturen kan hjelpe deg med å vaksinere deg mot alt. Det er ikke med turbo, det er døde eller halvdøde virus og bakterier, eller fragmenter av dem. Vaksinen mot gress inneholder ekstrakt av gress. Vaksiner er naturens medisin i ordets rette forstand. Svineinfluensavaksinen var tvilsom fordi de hadde kort tid til å teste den. Alt som er nytt har selvsagt en risiko. De fleste vaksinene har vært på markedet lenge, slik at bivirkninger er kartlagt, og man vet om risikoen er verdt det. Lenke til kommentar
G Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 (endret) Heheh. hvorfor er antibiotika da så lett å få. Jeg sliter med betennelse og hva får jeg av legene, Ja piller, 17 år med antibiotika og sliter enda. Antibiotika er vel ikke direkte betennelsesdempende. Kanskje du burde bytte fastlege? Og hva med multiresistens. Ja noen fastleger er løsslupne med antibiotikabruken, men de er verre i en del andre nasjoner, f.eks. Spania.. Og hva med å faktisk undersøke den bakenforliggende årsaken til disse langtidsvarige betennelsestilstandene som du hinter om? Ok, er ikke ibux heller betennelsesdempende. Beste jeg kan bruke er saltvann og sol. Ibux inneholder ingen antibiotikum. Lær deg å skille medisiner i fra hverandre. Alt av piller en lege foreslår er ikke ensbetydende med antibiotikum. En lege skriver en lapp med Ibux på, og forteller deg at du kan kjøpe den reseptfritt. Måten du ordlegger deg på får det jo til å høres ut som om legen har latt deg stå på antibiotika i flere år på rad, eller i flere spredte doser. Skjerpings Endret 3. mars 2017 av G 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 (endret) Ta å søk og du vil finne at er ikke bare hvitløk som er antiseptisk/eller naturens antibiotika.Hvordan helper bakteriedrepende stoffer mot virus? Det er et godt poeng. Leger velger likevel å skrive ut antibiotika etter enkelte virusinfeksjoner, da en litt nedkjørt kropp lettere får sekundærinfeksjoner av bakterier under og i etterkant av at virusinfeksjonen er knukket av kroppens immunforsvar. Det er veldig vanlig for virusinfeksjoner som berører luftveiene ihvertfall. Selv om ikke alle leger gir slikt til absolutt alle pasienter som har disse virusinfeksjonene, så forekommer det likevel. Det er ikke uvanlig med en tilleggsinfeksjon ved forkjølelse. Det kan være øre-, lunge- eller bihulebetennelse. Lungebetennelse kan være alvorlig, spesielt for eldre, små barn og ved kroniske sykdommer. Kilde: https://helsenorge.no/sykdom/ore-nese-hals-og-munn/forkjolelse Endret 3. mars 2017 av G Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Hva gjorde jeg galt nå da? ibux er betennelsesdempende. Lest lappen som ligger i eskene til ibux? Du sier skjerpings, hva gjorde jeg galt Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Jeg lurer på om du ikke har forstått forskjellen på infeksjon (virus/bakterier) og inflammasjon (reaksjon fra immunforsvaret). Hvis legen sier at du har betennelse, og gir deg ibux, så mener han at du har inflammasjon, ikke at du har infeksjon. Antibiotika er mot bakterier (infeksjon), ikke betennelse (inflammasjon). Ibux er mot betennelse, men er ikke sykdomsmodifiserende, og vil ikke kurere noe som helst, det er korrekt. Og her er et hint: Dess mer produkter du spiser som "styrker immunforsvaret", dess mer betennelse får du. For betennelse betyr at immunforsvaret ditt er aktivt. Da må man heller bruke produkter som demper det, som lakris og gurkemeie. (Disclaimer: Disse produktene kan også ha bivirkninger.) 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 @Kjetil Lura: Ja, jeg ser teaseren din. Men litt på sporet igjen. Kan det hende du har en eller annen autoimmun lidelse da, siden du stadig sliter med inflammasjoner? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 https://no.wikipedia.org/wiki/Ibuprofen Det som jeg og G diskuter er at ibux ikke er betennelsesdempende? Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 .....................Er over 10 år siden jeg hadde influensa, kan ikke si det samme om dem som tar en sprøyte mot influensa.................... Tja, Som jeg sa har ikke vært forkjølet på ca 10 år. Forkjøles er ikke bakterie, men virus................ Kan man tolke det dit hen at du ikke har hatt noen av delene på ti år? Ibux (bl a) demper og maskerer symptomer på begge de virussykdommene du nevner. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå