IntelAmdAti Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Er det noen som har satt seg inn i vaksinasjon av barn?Er det noen vaksiner som bør styres unna? Finnes det noen vaksiner som er bedre enn gratis-vaksinene staten sponser? CDC anbefaler at alle tar en influensa-vaksine hvert år, fra du er ca 10 måneder gammel. Dette blir nærmere 100 vaksiner kun mot influensa iløpet av livet, er det nødvendig? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 (endret) Om man ikke er i risikogruppen er der vel ikke anbefaler å ta influensavaksine hvert år? Ellers er vaksiner mot alvorlige sykdom som er en del av vaksinasjonsprogrammet ganske åpenbart at man bør ta. Selv om mange mener det motsatte. Men "sette seg inn i vaksiner"? Det er årevis med forskning og titalls år med erfaring med produksjon og utvikling pr vaksine, det er ikke bare er å sette seg inn i det sånn uten videre. Dette gjelder leger også, det er nok ett fåtall som faktisk virkelig har satt seg godt inn i hver vaksiner. Jeg får forøvrig tilbud om alle influensavaksiner og fikk prioritering ved svineinfluensavaksinen(?) som var vanskelig for personer utenfor risikogruppen å få i starten. Jeg har fortsatt ikke tatt en influensavaksine da jeg ikke ser behovet for min del. Men jeg har tatt stort sett alle andre vaksiner man kan ta for sykdommer Endret 2. mars 2017 av aklla 1 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Ja, jeg har satt meg inn i vaksinering av barn. Nei, det er ingen av de vaksinasjoner som norske barn tilbys i standard vaksinasjonsprogram som bør styres unna. Nei, men det finnes alltid en større fisk selv om norske vaksinasjoner holder topp kvalitet. CDC? Mener du de tossete amerikanene? Influensavaksinasjoner bør og skal bare brukes av de som står i fare av å dø, skulle de bli smittet. 5 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Nei, ingen her til lands anbefaler influensavaksine til alle mann. Vi har god resistens mot influensa og det er ønskelig å opprettholde det naturlige forsvaret. Er en grunn til at svineinfluensa var en spøk her til lands. Vaksiner man ikke trenger er for ting kroppen klarer å kvitte seg med uten risiko for å dø. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Pass på at multidosevaksiner ristes skikkelig før innsetting. Hvis ikke risikerer du å få høye doser nevrotoksisk konserveringmiddel som trekkes opp fra bunnen. Det er en del splid i fagmiljøene hvor gamle barna burde være før de vaksineres. Å vaksinere 10 mnd gamle unger med influensavaksine er etter mitt skjønn uheldig. Influensavaksine er litt hit and miss. En gambler en del på hvilken type virus som kommer i sesongen når man lager vaksinen på forhånd, så det spørs hvor effektiv den er i realiteten, selv om den treffer med HN-typen. Bivirkningene er du derimot garantert å få uansett. En kost/nytte analyse på dette er litt dårlig tatt statistikken i betraktning, med mindre du er opptatt av herd immunity eller tenker risikogruppe. Jeg tar ikke noe influensavaksine og kommer nok heller ikke til å gjøre det fremover. 1 Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Om ungen skal bo i områder med høy innvandrer-andel ville jeg sett på mulighet for BCG også 2 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 2. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2017 All adults need a seasonal flu (influenza) vaccine every year. Flu vaccine is especially important for people with chronic health conditions, pregnant women, and older adults. Every adult should get the Tdap vaccine once if they did not receive it as an adolescent to protect against pertussis (whooping cough), and then a Td (tetanus, diphtheria) booster shot every 10 years. In addition, women should get the Tdap vaccine each time they are pregnant, preferably at 27 through 36 weeks. https://www.cdc.gov/vaccines/vpd/vaccines-age.html Levetid 80 år.80 flu shots. 6 Td-vaksiner (1 hvert tiår)1 tdap vaksine, + 1 ny hver gang en kvinne blir gravid. Jeg syntes dette virker litt i overkant og dette er toppen av isfjellet av hva de anbefaler. Totalt blir det vel 200+ doser iløpet av livet med vaksiner, som er anbefalt av myndighetene? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 (endret) Influensavaksine skal man så absolutt ikke ha hvert år, det kalles hypokondri hvis man mener det. Utsatte grupper er en ting, alle andre er en annen ting. Men, hvis noen i et land uten influensa skal til Norge i sesongen så bør de ta vaksine siden det er et kraftig virus hvis man ikke har opparbeidet seg et godt forsvar slik vi i norden har. Edit; Med andre ord så kan info fra sted X være feil i forhold til sted Y. Edit; Men så er jeg kanskje litt mer imot influensavaksine enn vanlig Endret 2. mars 2017 av 4 3 2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Vaksineindustrien anbefaler alle vaksiner til alle hele tiden. Det som skjer i USA på dette feltet er helt perverst i likhet med mye annet farmasøyisk industri holder på med og det handler mer om penger enn helse, men det selges selvfølgelig som trygghet og overforenklet livskvalitet etter propagandaprinsipp. Hele systemet er så gjennområttent at jeg har ikke ord. Det snakkes ikke spesielt høyt om at enkelte faktisk får utbrudd av vaksineringstypen av mikroorganismen og hva ellers som er resultatet av dette påtrykket og de konsekvensene det får. Vaksineskader tar de ikke ansvar for men det har de dyttet over på staten. Hadde du som privatperson operert etter det prinsippet denne industrien gjør hadde du vært i fengsel for lenge siden. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Every adult should get the Tdap vaccine once if they did not receive it as an adolescent to protect against pertussis (whooping cough), and then a Td (tetanus, diphtheria) booster shot every 10 years. In addition, women should get the Tdap vaccine each time they are pregnant, preferably at 27 through 36 weeks. Hvis du skal kaste deg etter andre lands helsepolitiske råd, hvorfor ikke ta det helt ut? Be om antibiotika når nesa renner. I USA er det mangfoldig større sjanse å dø av infeksjoner forårsaket av multiresistente bakterier som følge av en kapitalistisk vridd helsepolitikk, en sjansen å dø av terror. I tillegg tror jeg at fastlegen ville ha vurdert å ringe barnevernet hvis du kommer til legekontoret å forlanger influensavaksiner til et friskt barn. I stedet for å surre rundt på nett å lete etter søppel, les dette: https://www.fhi.no/sv/vaksine/barnevaksinasjonsprogrammet/ 1 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Det er ingen statlige anbefalte vaksine man trenger å styre unna. For at vaksinene i det hele tatt skal bli godkjent, foreligger det ekstreme data på at de fungerer, eventuelt hvilke bivirkninger de har. Ingen vaksiner med farlige bivirkninger blir gitt til barn. Influensavaksinen er i utgangspunktet anbefalt til utsatte personer (eldre, personer med nedsatt immunforsvar, gravide...). Vi er vanvittig heldige som kan vaksinere oss mot en rekke farlige sykdommer, og man bør faktisk ta alle som er med i vaksinasjonsprogrammet. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Alle vaksiner er gift for kroppen din. Men er bra når du trenger de? Jeg bruker hvitløk i middagen min, samme med litt chili og gurkemeie. Naturen lager alle medisinene du trenger. Er over 10 år siden jeg hadde influensa, kan ikke si det samme om dem som tar en sprøyte mot influensa. Mange i min familie tar den, men de blir sengeliggende uansett. Så nei, jeg har ikke tro på at du blir beskyttet mot ditt og datt sykdommer ved å ta en sprøyte. Jeg har tatt en i 8 klasse som jeg måtte ta, slapp ikke unna den. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Alt man inntar eller puster inneholder gifter, også hvitløken din Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Alle vaksiner er gift for kroppen din. Men er bra når du trenger de? De fleste vaksiner er ikke gift, de lærer kroppen hva den skal gjøre hvis den blir utsatt for det vaksinen vaksinerer. Problemet her er mutasjoner og variasjoner, det funker lite å vaksinere mot noe som ikke stemmer omtrentlig 100% med det man blir utsatt for. Giftstoffer er ofte veldig positivt og mye av mat som regnes som bra for kroppen er det fordi de inneholder giftstoffer som hjelper kroppen i små doser. Det er viktig å forstå den gyldne middelveien når det kommer til "hjelp meg doktor". Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Alle vaksiner er gift for kroppen din. Men er bra når du trenger de? Jeg bruker hvitløk i middagen min, samme med litt chili og gurkemeie. Naturen lager alle medisinene du trenger. Er over 10 år siden jeg hadde influensa, kan ikke si det samme om dem som tar en sprøyte mot influensa. Mange i min familie tar den, men de blir sengeliggende uansett. Så nei, jeg har ikke tro på at du blir beskyttet mot ditt og datt sykdommer ved å ta en sprøyte. Jeg har tatt en i 8 klasse som jeg måtte ta, slapp ikke unna den. Kopper er en sykdom hvor vaksinasjon har vært så effektiv at sykdommen er erklært for utryddet. (Eller tenker du at det er endret kosthold som har gjort det?) Influensa er et relativt diffust begrep når det kommer til selvdiagnostisering. Mange sier influensa når de er snufsete og forkjølet, (langt utenfor influensasesongen) og andre har så svake symptomer at de ikke merker det. Hvis hvitløk, chili og gurkemeie hadde vært effektive sykdomsbekjempere på linje med vaksiner kan du regne med at legemiddelindustrien hadde eid alle forekomster. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Legemiddelindustrien skal tjene penger. Jeg tror ikke de ville gitt deg/oss en kur mot sykdommer om de hadde, kanskje de har, hva vet vi om det, hehe. Naturen er den beste du har for å holde deg frisk. aklla skrev: Alt man inntar eller puster inneholder gifter, også hvitløken din.Jepp farlig å leve, du dør av det Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Alle vaksiner er gift for kroppen din. Men er bra når du trenger de? De fleste vaksiner er ikke gift, de lærer kroppen hva den skal gjøre hvis den blir utsatt for det vaksinen vaksinerer. Problemet her er mutasjoner og variasjoner, det funker lite å vaksinere mot noe som ikke stemmer omtrentlig 100% med det man blir utsatt for. Giftstoffer er ofte veldig positivt og mye av mat som regnes som bra for kroppen er det fordi de inneholder giftstoffer som hjelper kroppen i små doser. Det er viktig å forstå den gyldne middelveien når det kommer til "hjelp meg doktor". All kjemisk medisin er gift for kroppen din. Men ikke missforstå meg, er mye bra kjemiske medisiner som hjelper, men jeg snakker om å ta en sprøyte mot kreft, så er du sikker? Får aldri kreft(Ett eksempel) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Legemiddelindustrien skal tjene penger. Jeg tror ikke de ville gitt deg/oss en kur mot sykdommer om de hadde, kanskje de har, hva vet vi om det, hehe. Naturen er den beste du har for å holde deg frisk. Hvordan stemmer dette mtp. at sykdommer man blir vaksinert for i praksis er utryddet i den vestlige verden her vi går mer og mer bort fra det naturlige, mens det florerer fortsatt steder der man lever mer eller mindre av naturen? 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Har jeg skrevet at ikke vaksiner hjelper mot sykdommer Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 (endret) Har jeg skrevet at ikke vaksiner hjelper mot sykdommer Så nei, jeg har ikke tro på at du blir beskyttet mot ditt og datt sykdommer ved å ta en sprøyte. Jepp Endret 2. mars 2017 av aklla 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå