Limbeck Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 " Ingen overklokk og ikke noe for spilleren " Vel... en sannhet med modifikasjoner. Sant nok at man får litt mindre fps men til den prisen??? Jeg skal kvitte meg med mitt intel oppsett og kjøpe amd for å støtte de selv om jeg er intel fan. Men jeg kan ikke forsvare intel i den prisingen de har og har hatt de siste årene. Tar glatt en 10-20 frames mindre for halve prisen da de frames jeg mister har ikke en pøkk med den totale spill opplevelsen. Overasket så... Well done til AMD og min støtte skal de få for hva de leverer denne gangen til den prisen. Tja, 7700K koster 3500, X1800 koster 5400. I følge testen yter disse CPU-ene likt i alle spill, om ikke bedre for 7700K. Alltid noen som må spre negativitet. Aldri fornøyd. Kan ikke dere være stille en liten stund? Utrolig bra jobbet av AMD. Intet mindre enn imponerende med tanke på hvor langt bak de har vært. Følgelig må man støtte opp under AMD for å svekke Intel. De har hatt monopol altfor lenge. Det er rett og slett ens plikt som forbruker. Spre negativitet? Det er jo en helt reell sammenligning. Kan ikke kjefte på meg for å stadfeste det som en hver idiot burde se når det kommer til gaming. Det er faktisk du som er negativ her. Jeg er faktisk forsatt fornøyd med min gamle 3930k. Sorry at jeg ikke er en AMD fanboy og tar en fisk for en fisk. Jeg er et simpelt menneske når det kommer til å kjøpe produkt, jeg kjøper det som passer best til oppgaven. Nå er du streng her. Hva forventet du? Cpu har ganske liten innvirkning på spillytelse. Innen gaming har du en eller flere gpu og resten er støtte hardware. Nei. Har man en ok cpu så tjener man lite på å brenne av 4000+ på ny cpu kontra sterkere gpu. Eller en gpu til. 3 Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 (endret) När vi får se resultat i 1440p och 4k ser vi att det blir jämnt pga gpu blir flaskhals. Det jag har lust att se är tester där det spelas i 1440p och samtidigt streamar till Twitch med en preset som kan köras på bägge system. Edit: guru3d har en del 1440p. Självklart är de flesta cpu helt jämna i 1440p, men jag vill att det testas med mer samtidigt. Endret 2. mars 2017 av mackanz Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Vi kan vel regne med at Intel har solgt med meget gode marginer de siste årene, så de må vel svare med å kutte priser. Noen som har begynt med det allerede: http://www.networkworld.com/article/3176507/hardware/amds-ryzen-processor-forces-hefty-price-cuts-from-intel.html 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 1800X er vel den kanskje minst interessante modellen, hvorfor testes denne? 8-kjerner til 3500 er ganske bra, spørs bare hvor bra den klokker. 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 1800X er vel den kanskje minst interessante modellen, hvorfor testes denne? 8-kjerner til 3500 er ganske bra, spørs bare hvor bra den klokker. Klokker likt som alle andre for øyeblikket. 1700 er det BESTE kjøpet dersom du vil overklokke, IMHO. Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Blir cpuen sendt i den "esken"? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Nei, kun press-kittet. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 " Ingen overklokk og ikke noe for spilleren " Vel... en sannhet med modifikasjoner. Sant nok at man får litt mindre fps men til den prisen??? Jeg skal kvitte meg med mitt intel oppsett og kjøpe amd for å støtte de selv om jeg er intel fan. Men jeg kan ikke forsvare intel i den prisingen de har og har hatt de siste årene. Tar glatt en 10-20 frames mindre for halve prisen da de frames jeg mister har ikke en pøkk med den totale spill opplevelsen. Overasket så... Well done til AMD og min støtte skal de få for hva de leverer denne gangen til den prisen. Tja, 7700K koster 3500, X1800 koster 5400. I følge testen yter disse CPU-ene likt i alle spill, om ikke bedre for 7700K. Jo men så er ikke 1800X ment for spilleren heller. Vent til de lanserer en 4core CPU da er ikke 7700K så aktuelt lenger. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Blir spennende å se om disse greier bittelitt mer på vann, men det ser ikke ut til st de skalerer så bra med spenning? Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 " Ingen overklokk og ikke noe for spilleren " Vel... en sannhet med modifikasjoner. Sant nok at man får litt mindre fps men til den prisen??? Jeg skal kvitte meg med mitt intel oppsett og kjøpe amd for å støtte de selv om jeg er intel fan. Men jeg kan ikke forsvare intel i den prisingen de har og har hatt de siste årene. Tar glatt en 10-20 frames mindre for halve prisen da de frames jeg mister har ikke en pøkk med den totale spill opplevelsen. Overasket så... Well done til AMD og min støtte skal de få for hva de leverer denne gangen til den prisen. Tja, 7700K koster 3500, X1800 koster 5400. I følge testen yter disse CPU-ene likt i alle spill, om ikke bedre for 7700K. Jo men så er ikke 1800X ment for spilleren heller. Vent til de lanserer en 4core CPU da er ikke 7700K så aktuelt lenger. Det er rimelig håpefult å tenke at Ryzen 5 skal konkurere med i-7, med tanke på at i-7 pr nå er like bra/bedre enn Ryzen 7 spill. AMD har jo ingen interesse av å spise av sitt eget high-end marked, noe de vil om de lanserer en 4 kjerner som konkurerer med i-7. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 " Ingen overklokk og ikke noe for spilleren " Vel... en sannhet med modifikasjoner. Sant nok at man får litt mindre fps men til den prisen??? Jeg skal kvitte meg med mitt intel oppsett og kjøpe amd for å støtte de selv om jeg er intel fan. Men jeg kan ikke forsvare intel i den prisingen de har og har hatt de siste årene. Tar glatt en 10-20 frames mindre for halve prisen da de frames jeg mister har ikke en pøkk med den totale spill opplevelsen. Overasket så... Well done til AMD og min støtte skal de få for hva de leverer denne gangen til den prisen. Tja, 7700K koster 3500, X1800 koster 5400. I følge testen yter disse CPU-ene likt i alle spill, om ikke bedre for 7700K. Jo men så er ikke 1800X ment for spilleren heller. Vent til de lanserer en 4core CPU da er ikke 7700K så aktuelt lenger. Det er rimelig håpefult å tenke at Ryzen 5 skal konkurere med i-7, med tanke på at i-7 pr nå er like bra/bedre enn Ryzen 7 spill. AMD har jo ingen interesse av å spise av sitt eget high-end marked, noe de vil om de lanserer en 4 kjerner som konkurerer med i-7. Men asså med tanke på pris, så får du MYE cpu for penga. Det kan man ikke argumenteres mot. 2 Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Ser frem til 6-kjernerversjonen som muligens kan låses opp til 8 kjerner. Jeg har enda en 3-kjerner Phenom II som er opplåst til 4 kjerner. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Nix, AMD er fortsatt for dyr med 5400,- for 1800X. Hadde den derimot kostet under 4000,-. så vile den vært et interessant alternativ for flere med tanke på hva de fleste vil bruke den til, og det dreier seg om spill og kontorapplikasjoner, litt foto og film. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Har det kommet noen tester hvor de bruker SLI/Crossfire?I noen tester (f.eks BF1) ligger Ryzen 1800x på ca 50% last og i7-7700k med 90+% last. Vil ikke det tyde på at det er en flaskehals et sted? Ser frem til 6-kjernerversjonen som muligens kan låses opp til 8 kjerner. Jeg har enda en 3-kjerner Phenom II som er opplåst til 4 kjerner. Den gang det florerte med Ryzen rykter var det noen som sa at Ryzen bare kom til å bli 4 og 8 kjerner pga de ble produsert i 4 og 4 kjerner pr enhet. Eller noe slikt. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 (endret) Nix, AMD er fortsatt for dyr med 5400,- for 1800X. Hadde den derimot kostet under 4000,-. så vile den vært et interessant alternativ for flere med tanke på hva de fleste vil bruke den til, og det dreier seg om spill og kontorapplikasjoner, litt foto og film. Tror du/de da bør vente på R3 og R5 som ryktes å ha alt fra 4c/4t til 6t/12c. R5 1600X 6c12t 4.0 GHz 95W TDP og R5 1500X 4C8T 3.7Ghz 65W TDP tror jeg er bekreftet i andre kvartal i år. Endret 3. mars 2017 av PantZman Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Nix, AMD er fortsatt for dyr med 5400,- for 1800X. Hadde den derimot kostet under 4000,-. så vile den vært et interessant alternativ for flere med tanke på hva de fleste vil bruke den til, og det dreier seg om spill og kontorapplikasjoner, litt foto og film. Da kjøper du jo bare en av disse i stedet da: https://www.prisjakt.no/product.php?p=4162310 https://www.prisjakt.no/product.php?p=4162311 Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Utfordringene med SMT / virtuelle kjerner må vel nesten ligge i BIOS eller firmware? Er vel neppe spillene/spillmotorene i seg selv som gjør noe feil i forhold til prosessoren. Spillmotorer har vel generelt lite de gjør i henhold til optimalisering direkte mot CPU? Om så er så er det vel lite håp om at spillutviklere vil ta seg bryet med å prioritere spesialisering direkte mot AMD da de har forsvinnende lav markedsandel per dags dato og selv om Ryzen trolig kan selge endel så krever det jo knallgodt salg over en lenger periode før de får en markant økning i markedsandelen. Om du forventer at spillene i seg selv helt magisk skal bli mye bedre på Ryzen så tror jeg du blir skuffet. Men om det viser seg å faktisk være en bug i CPU eller hovedkort/BIOS og det er noe AMD klarer å fikse så er det jo håp om et lite hopp i ytelsen. Men inntil videre så rapporterer jo alle anmeldere at de har vært i kontakt med AMD over en periode nå uten at de har klart å få noen klare svar på hva som foregår. Så inntil videre så må vi jo nesten bare forholde oss til de tallene som faktisk foreligger. Tror det må til noen optimaliseringer i Windows også. Tror det fra win7 eller win8 at det også lastes inn en cpu-driver sammen med kernel. Så trolig må vi vente på AMD (driver) og Microsoft (kernel/compiler). Det hadde faktisk vært interessant å se benchmarks fra andre OS (Linux) uten bruk av emuleringer. Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 *Ser på spillgrafene* *Leser overskriften en gang til* Eeeeh, okey? Too little, too late spør du meg. Men de er vel helt fantastiske for folk som bruker fritiden sin på syntetiske tester og kompilering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå