Gå til innhold

Metallica konsert

Manx

Anbefalte innlegg

Må få lov til å si at dette var en sinnsyk opplevelse. Metallica blir bare bedre og bedre live.

Kveldens høydepunkt: Battery, One og The Unnamed Feeling. (Og alle de andre selvfølgelig)

De spillte i noe sånn som 2 timer og 15 min...

Så dere som skal dit i morgen kveld, eller senere i dag ;) , dere har noe og se fram til, tro meg.

metallica.jpg

Endret av MU26599
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bootleg anyone? :)  Forøvrig, var det din første Metallica konsert og hvor mange konserter har du vært på? Mye fra St.Anger? Du gidder ikke skrive ned hva dem spilte da?

konsert nr. 3.

Fra St. Anger spilte de Frantic, The Unnamed Feeling og St. Anger (Feeling kommer som single 16. januar)

Dette er ikke i rekkefølge, men skal se hva jeg husker...

De staret med Blackened

One, Harwester of Sorrow, Seek & Destroy, Hit The Lights, Battery, Master Of Puppets, Enter Sandman, Sad But True, Nothing Else Matters, Blitzkrig, Creeping Death, For Whom The Bells Tools, Welcome Home (Sanitarium), The Four Horsemen.

Da husker jeg ikke mer, mener det er et par, tre sanger til, så hvis det er noen som husker dem si i fra.

Ingen sanger fra Load eller Reload...

Edit: Kom på en sang til

Endret av MU26599
Lenke til kommentar

Var der jeg også. Var jo dritfet konsert. Synes ikke at de spilte nothing else matters så bra som jeg hadde håpet på (gledet meg spes til denne). Bare så sykt irriterende at de måååå spille så jævli høyt. Hadde pipelyd i øret da jeg la meg, og har en svak piping fremdeles. Er like heftig selv om de skrur ned noen få hakk :wallbash:

Lenke til kommentar

Oh yeah. Var sinnsykt fet konsert, og du som klager over høy lyd... det var det jo aldeles ikke. Hvis du synes det var ubehagelig er det jo bare å putte i ørepropper så går jo det fint. Litt mye dytting osv foran scenen men men.

Sto rett foran scenen i 3 timer! Fra halv syv til halv ti... Ble litt mye etter hvert så da trakk jeg meg litt tilbake hehe

Bra setliste var det og.

Lenke til kommentar
øøøøh? Metal SKAL spilles HØYT! Gjerne høyere enn utstyret tåler :devil:

Har du problemer med lydnivået så kan du stappe sokkene dine i ørene ;)

Jojo, seff. Skal kjenne det skikkelig ja. Skjønner bare ikke poenget med å spille så høyt at man enten må ha svære øreplugger eller få hørselskader. Bare min mening :roll: . Gjelder jo ikke bare metallica da.

Lenke til kommentar

var ikke i går, men skal i dag :w00t:

setlist i går var som følger:

Blackened

The Four Horsemen

Seek and Destroy

Welcome Home (Sanitarium)

For Whom The Bell Tolls

Frantic

Sad But True

The Unnamed Feeling

Harvester Of Sorrow

Master Of Puppets

Battery

--------------

St. Anger

Nothing Else Matters

Creeping Death

--------------

One

Enter Sandman

-------------

Blitzkrieg

Hit The Lights

Hørte at de spilte utrloig høyt ja, så drar å kjøper et par ørepropper nå. Gleder meg sinnsykt mye uansett, håper de spiller Frayed Edns Of Sanity

Lenke til kommentar

Ser ut som om jeg klarte og få med meg alle sangene...

Og når man hører på Metallica så er det bare en måte og gjøre det, av eller på. Og på betyr mye lyd :yes: .

Jeg deler bil med en på jobben og han har nesten fått et par hjerteinfark når han skrur på bilen :thumbs: . Har en tendens til å glemme å skru ned lyden og sette radioen på p4.

Men det var et par sanger jeg ville at de skulle spillt, Fade To Black, Ride The Lightning, All Within My Hands (tror den kunne bli j*vli fet live), Whiplash, No Remorse. Men men man kan jo ikke få i pose og sekk...

Bare så j*vli synd at jeg hadde så dårlig råd når jeg kjøpte eller så skulle jeg ha vært der i kveld også :(

Endret av MU26599
Lenke til kommentar
Ser ut som om jeg klarte og få med meg alle sangene...

Og når man hører på Metallica så er det bare en måte og gjøre det, av eller på. Og på betyr mye lyd :yes: .

Jeg deler bil med en på jobben og han har nesten fått et par hjerteinfark når han skrur på bilen :thumbs: . Har en tendens til å glemme å skru ned lyden og sette radioen på p4.

Men det var et par sanger jeg ville at de skulle spillt, Fade To Black, Ride The Lightning, All Within My Hands (tror den kunne bli j*vli fet live), Whiplash, No Remorse. Men men man kan jo ikke få i pose og sekk...

Bare så j*vli synd at jeg hadde så dårlig råd når jeg kjøpte eller så skulle jeg ha vært der i kveld også :(

Jeg hadde også ønsket Ride The Lightning, men de spiller den så godt som aldri live. Såvidt jeg vet spilte de den live på Roskilde og ett show tidligere i år... og på slutten av 80-tallet heh

Men må si meg kraftig fornøyd med konserten. De holder koken så det holder! Var helt sinnsykt når Kirk dro One og Master Of Puppets soloene og den utvidede Hit The Lights solo'en, knallbra! Det som er flott er at de har begynt å spille raskere nå i det siste, tror ikke de har vært så bra live siden tidlig 90-tall!

Må være verdens beste live-band etter min mening. Få band som kan spille så rask og krevende musikk i to og en halv time!

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Hvem ****** var den tølperen med en ******* lighstick som stod litt fremme. Har aldri sett en mer malplassert lightstick i hele mitt liv :p

Hvilen konsert var dette den første eller andre.

På den første var det j*vel med laserpeker.

Han/hun med lightstick'en hadde sikkert gått feil, skulle helt sikkert på Travis konsert :devil: .

Lenke til kommentar
Litt mye dytting osv foran scenen men men.

Sto rett foran scenen i 3 timer! Fra halv syv til halv ti... Ble litt mye etter hvert så da trakk jeg meg litt tilbake hehe

Om du ikke liker "dytting" så var det vel ikke noe sjakktrekk å stille seg midt i moshpiten? Nå er vel Metallica's konserter kjent for å være ganske "snille", men uansett. ;)

Lenke til kommentar
Hvem ****** var den tølperen med en ******* lighstick som stod litt fremme. Har aldri sett en mer malplassert lightstick i hele mitt liv  :p

Hvilen konsert var dette den første eller andre.

På den første var det j*vel med laserpeker.

Han/hun med lightstick'en hadde sikkert gått feil, skulle helt sikkert på Travis konsert :devil: .

Ja. Ble irritert av han ass. Må alltid være en fjortiss som skal ha oppmerksomhet og være "tøff" :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...