Morendin123 Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 (endret) Hei, går resturant og matfag vg1 nå, og hadde andre uka med utplassering nå, noe som var helt forferdelig. Jeg ser på meg selv som litt sjenert, det var helt ille før, hvor jeg begynte å svette og hjertet dunket 100 ganger I sekundet, men nå er det ikke så ille lenger, eneste problemet jeg har er å faktisk drive en samtale med de andre som jobbet der, men det har neppe noe med å være sjenert å gjøre, det er jo simpelthen at jeg er ganske dårlig til å snakke. Selv med mine beste venner klarer jeg så vidt å holde en samtale gående for mer enn 10 min. Uansett Enkelte av menneskene der forventet jo at jeg skulle vite hvor alt var på første dagen jeg var der. "Gå og hent en kilo med poteter." Ja, hvor ligger det da? Og de ble ganske så irriterte når jeg stilte spørsmål til ting jeg ikke visste. På siste dagen fredag (Jeg var der med en annen som hadde farga håret sitt rødt) Så klarte jeg å overhøre at personalet snakket dritt. De sa blant annet, Rødt toppen og han sjenerte negeren. "Han derre negeren snakker så mye!" Etterfulgt med masse latter. Jeg bare stakk en time før jeg skulle jeg assa fordi at jeg ikke taklet stort mere Etter denne opplevelsen er jeg ikke sikker på om jeg tør å søke arbeidsplass noen sted. Jeg er jo bare 16 og jeg har jo ikke lyst til å bli sjikanert på den måten ved å bli kalt rasistiske ting og en del andre ting. Er det så ille på andre arbeids plasser eller hva er greia? Med vinden mener jeg arbeidsplass som i en deltidsjobb siden jeg trenger litt lommepenger Endret 2. mars 2017 av Morendin123 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Etter som eg har forstått så er det ein del ukultur og litt spesielt arbeidsmiljø innanfor restaurantbransjen. Det er nok ikkje slik alle plassar, men enkelte plassar så er det nok slik at ein held ein kanskje i overkant uformell tone ansatte imellom. Mykje av dette har nok sin forklaring i hektisk arbeidsmiljø. Det kan være greit å prøve utplassering på ein anna arbeidsplass også før du drar nokon konklusjon. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Høres ut som om du har hatt uflaks og havnet en plass som ikke funker for deg. Det er dessverre ikke noe annet å gjøre enn å prøve andre steder. Kan være lett å få litt skrekken når man har hatt en kjip arbeidssituasjon, men det kan være veldig store forskjeller mellom arbeidsplasser. Om det er kokk eller noe slikt du skal bli så er det mange steder som tiltrekker seg relativt milde personligheter, du kan jo vurdere omsorgshjem, sykehus, internatskoler, høyskoler eller lignende ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå