Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Råd ift etterspill etter salg av bil.

bIsk0p

Anbefalte innlegg

Ut i fra teksten i kontrakten, vil kjøper ha rett på noe penger om rekmansjon ikke er forsøkt/diagnose er gjennomført?

Kjøper har avbrudt feilsøkingen grunnet frykt for høy kostnad ved videre arbeid hos møller. Jeg har sagt jeg skal ta diagnosegebyret på 1000,- men lurer på om jeg kan avslutte saken etter det da avslag på reklamasjon ikke foreligger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selger en bruktbil så skriv kontrakt på at bilen selges slik den er uten noe form for garanti. Feil med bilen skrives også i kontrakten. Må aldri love noe at en skal betale kostnader osv for ting som kanskje må repareres. En gammel bil trenger reparasjoner ofte, og særlig med den kvaliteten (dårlig) det lages nå :-)

Lenke til kommentar

Ut i fra teksten i kontrakten, vil kjøper ha rett på noe penger om rekmansjon ikke er forsøkt/diagnose er gjennomført?

Kjøper har avbrudt feilsøkingen grunnet frykt for høy kostnad ved videre arbeid hos møller. Jeg har sagt jeg skal ta diagnosegebyret på 1000,- men lurer på om jeg kan avslutte saken etter det da avslag på reklamasjon ikke foreligger.

han skal være glad for at du gidder å betale de tusen kronene. få det skriftlig at dere så er kvitt.

Lenke til kommentar

Læringskurven har vært bratt ved dette salget (mitt første). Men ståa er; vi har kontrakt på at selger skal ta feilen som reklamasjon mot møller. Etter papirene/det jeg hører fra kjøper, så har han valgt å avslutte feilsøkingen grunnet bekymring for stor sluttregning. Vil ikke dette bety at betingelsene for at jeg skal dekke 3000,- av reparasjon ikke er innfridd? Reklamasjon er ikke avslått slik jeg ser det..

post-91749-0-82668700-1489232885_thumb.jpg

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...