Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Radiator vifter

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med min radiator vifter. viftene stopper ikke etter at jeg slå av motoren. De fortsetter å kjøre før jeg starter motoren og stopper. Dette skjer ved kaldstart og viftene starter øyeblikkelig jeg starter motoren og SAIP starter ikke i hele tatt.

ECU tror motoren er varm (men selv det er kaldt) som vifter starter og ikke sender signaler til SAIP. 

Etter å ha kjørt noen km motor temp duer ikke høyner til 90 grader, holder seg rundt 70 grader. Når jeg stopper og starter motoren den kommer opp 90 grader.

Skoda forhandler forteller meg at det kan være vifte relay som må byttres.

Bilen er: Octavia MK1, 2002, 1.6 bensin AVU.

Har noen forslag til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke 100% sikker, men flere VAG har denne plassert i underkant av batterikassen.

BTW så ville jeg sjekket priser flere steder før du handler hos Møller. SKal Møller ha mer enn 500,- for denne kan du handle den på ebay, amazon og andre steder for rundt 400,-. Om du har mulighet til å vente på del fra utlandet.. :-)

Endret av fikse
Lenke til kommentar

Takker:)

mmm. møller skal ha 2500 kr for denne Relê'n.

Jeg har bestilt fra Ebay for ca 200 kr. Får vel en bedre relê enn den som sitter i bilen.

Muligens denne sitter bak front plata ved siden av radiator.  kunne ikke se den oven i fra.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...