Perl09 Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Jeg har problemer med min radiator vifter. viftene stopper ikke etter at jeg slå av motoren. De fortsetter å kjøre før jeg starter motoren og stopper. Dette skjer ved kaldstart og viftene starter øyeblikkelig jeg starter motoren og SAIP starter ikke i hele tatt. ECU tror motoren er varm (men selv det er kaldt) som vifter starter og ikke sender signaler til SAIP. Etter å ha kjørt noen km motor temp duer ikke høyner til 90 grader, holder seg rundt 70 grader. Når jeg stopper og starter motoren den kommer opp 90 grader. Skoda forhandler forteller meg at det kan være vifte relay som må byttres. Bilen er: Octavia MK1, 2002, 1.6 bensin AVU. Har noen forslag til dette? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 (endret) Det høres fornuftig ut. det forhandler sier. Endret 2. mars 2017 av fikse Lenke til kommentar
Perl09 Skrevet 2. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2017 (endret) Takk for det. Har bestilt relê. hvor denne relê sitter i? (denne) Endret 2. mars 2017 av Perl09 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 (endret) Er ikke 100% sikker, men flere VAG har denne plassert i underkant av batterikassen. BTW så ville jeg sjekket priser flere steder før du handler hos Møller. SKal Møller ha mer enn 500,- for denne kan du handle den på ebay, amazon og andre steder for rundt 400,-. Om du har mulighet til å vente på del fra utlandet.. :-) Endret 2. mars 2017 av fikse Lenke til kommentar
Perl09 Skrevet 2. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2017 Takker:) mmm. møller skal ha 2500 kr for denne Relê'n. Jeg har bestilt fra Ebay for ca 200 kr. Får vel en bedre relê enn den som sitter i bilen. Muligens denne sitter bak front plata ved siden av radiator. kunne ikke se den oven i fra. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Om den er plassert under batterikassen er den ikke lett å få øye på uten å ta ut batteriet. Men den kan plasseres andre steder, som sagt. Lenke til kommentar
Perl09 Skrevet 2. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2017 Snakket med Møller igjen nå. Prisen er riktig 2548 kr. Han mente enten en bryter som sitter i radiatoren eller sjekke kontaktene fra vifta om det er mulig jording feil. Lenke til kommentar
Perl09 Skrevet 2. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2017 Fikk lest feilkode i dag. P0118. Byttet kjølevæske sensor og nullstilte feil kode. Bilen starter som den er. Viftene slår ikke til. SAIP starter ved kaldstart. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå