Gå til innhold

DVD spiller som 'lagger'

Geir72

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi se..... den har fungert helt fint før, bare i det siste den har begynt å skape trøbbel

Jeg kjører på XP pro, C partisjonen begynner å bli full.... (det har den vært lenge) cpu ligger på ca. 45 grader. Spilleren er ikke mer enn 1 år gammel.... så jeg tror at jeg skal levere den tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Prøv dette:

1. fjern programmer fra oppstarten som ikke må være der. (mappen programmer > oppstart på start menyen - og bruk msconfig hvis du kan bruke denne, ellers burde du ikke røre den)

2. frigjør litt plass på harddsiken

3. skaff deg litt mer minne

4. reinstaller dvd spilleren

5. defragmenter harddisken

Har du installert programmer som endrer sonen på dvd spilleren? Prøv i så fall å slette disse!

Kjører du filmene fra programmer som på dvd platen burde du først teste om det fungerer bedre i Windows Media Player eller din vanlige dvd spiller.

Fungerer ikke noe av dette burde du:

1. Sjekk maskinen for virus og spyware.

2. Kooble deg fra internett og slå av eventuell brannmur får å sjekke at ikke denne tar for mye ressurser.

Hvis ikke noe av dette hjelper kan du legge opp info om maskinen din så kanskje det gir oss noen hint.

Post info som:

prosessortype og hastighet

minnestørrelse

Hastighet på dvd spilleren og typenummer

Sjekk også hvor mye resurrser pc'n krever når du ikke bruker den. Trykk [Alt] + [Ctrl] + [Del]

og vel skillearket Ytelse. Når du ikke rører noe på maskinen (ikke kjører noen programmer eller rører musen) . Post info om "Bruk av CPU" og Tilgjenlig minne - Totalt og Fysisk.

Lenke til kommentar

Test spillern i Sandra... Er transfer speed lav så sjekker du DMA..

Prøv også en kopier en DVD til hardisken med feks Smartripper..

Den skal ligge på omtrent 6-10MB/s

Bruk PowerDVD sitt diagnoseprogram til og aktivere DMA feks..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...