Emil C. Fredhammer Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Hoppbakken på Gimle. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Grunnet det kraftige lyset på det snødekte fjellet i bakgrunnen ville jeg forsøkt med en forsiktig lysning av det nedre mørke feltet som fremstår enda mørkere grunnet det skarpe lyset bak. Ellers ville jeg halvert himmelen sett i venstrekanten for å senke betrakters blikk noe. Bildet fremstår nok best mot mørk bakgrunn der man også ser at ørlite økning av skarphet hadde gjort seg gjennom et klikk på skarphet før å gå til redigering klikke fade på engelsk, uttoning på norsk og der redusere klikket til riktig nivå hvis det viser seg å vær for mye. Bare småting dette, men jeg har tro på at det vil høyne bildet enda litt. Roar Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Henger meg på Roar i det meste. Siden du har zoomet inn for å få hoppbakken størst mulig, forstørrer du fjellet bak til unaturlig størrelse. Fjellet blir etter min mening for dominant i forhold til resten av bildet. Ellers ville jeg flyttet motivet slik at hoppbakken kom lengre til høyre i bildet. Det er vanskelig å få landskapsbilder naturlige når man zoomer kraftig. Naturfotografer bruker ofte vidvinkel når de fotograferer landskaper. Mvh.Oddvar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg