Moerk Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Stortinden fra sør Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Hvem er det som ligger og ser opp på himmelen ? Det ser tydelig ut som et hode i min fantasi . For øvrig et flott komponert og eksponert bilde . Jeg gjentar det gjerne - du bor midt iblant postkortmotivene . Alec Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Postkort som Alec nevner, mye flott natur rundt deg. Jeg også var opptatt av slike motiv tidligere, var mye i Trollheimen. Innerdalen her er vel Norges fineste dal med Innerdalstårnet. Men jeg synes at jeg har utvidet horisonten litt etter at jeg gikk over til gatefotografering som er veldig spennende, faktisk mer spennende enn fuglefotografering. Narvik er den eneste byen jeg ikke har vært av det som var byer før selv om jeg har bodd i Bodø. Den ligger litt utenfor leia:-). Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Ja, i motsetning til fotografiets digitale barndom funker eksponeringer rett fra kamera utmerket idag i motsetning til da jeg kjøpte mitt første digitale kamera da man bare måtte redigere i et bildeprogram i ettertid for å full kvalitet. Men når det er sagt så kunne nok også dette trengt et aldri så lite klikk på skarphet når man ser på fjellet - hvertfall ville jeg gjort det. Ellers intet å si på utsnitt og komp. Roar Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 2. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2017 Hei Roar, takk for tilbakemelding og nyttig kritikk. Du har vært på pixelnivvå og kontrollert, regner jeg med. Jeg stitcher flere bilder sammen når jeg lager panoramaer. Av og til klarer ikke programmet jeg benytter å utjevne forskjellen på bildene 100 %. Da vil partier, særlig i områdene rundt sømmene bli mindre skarpe. Ellers er det mange faktorer som bidrar til redusert skarphet. Bl.a kan stadig vandring ut av og inn i bil vinterstid påføre linsen dugg. Ellers er kameraet et lommekamera med en bitteliten sensor. Til sist: jeg har valgt å legge alle pixlene ut på bildekritikken, noe som gjør det lettere å bli gått etter i sømmene. For å komme under 5MB når utgangspunktet f.eks.er 10MB må jeg komprimere en god del. Dette vil sikkert vises på pixelnivvå. Når dette er sagt er det fotografen som er ansvarlig for det endelige resultatet. Skal se om jeg finner ut av det. Mvh.Oddvar Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 2. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2017 Ja vi har vært heldig her oppe. Postkort selges det for tiden lite av så det blir neppe butikk av det. Dessuten ligger vel Narvik heller innenfor leia og ikke utenfor. Takk for oppmerksomheten. . Mvh.Oddvar Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 2. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2017 Dette har jeg ikke lagt merke til før, Alec, men når du sier det så kan jeg faktisk se det. Vi har et fjell i Narvik som kalles "Den sovende dronning" og det ligner et sovende menneske. Skal knipse et bilde av det og legge det ut her - etterhvert. Takk for hyggelig tilbakemelding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg