baRs Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Du får jo 8-port GBIT til 1.087,00 NOK (1.087,00) (Leveres 05-12-2003) av samme merke på itbutikken. Ville heller kjøpt den, hvis du trenger mer slots da Lenke til kommentar
pskard Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Da var prisen rettet opp. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Kan noen peke meg til juletilbudet hos www.dataleverandoren.no ? Finner'n desverre ikke Informasjon fra Dataleverandøren Advent er forventning! Vi åpner rute nr. 3 i Tøffe Tøfflus' julekalender: Trust Headset Silverline Performance, Hodetelefon med mikrofon & volumkontroll Vanvittig kalenderpris! There ya go... Lenke til kommentar
Jay Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hei, lurte bare egentlig på om noen hadde erfaring med gigabit og vanlige cat-5 kabler. Må man ikke ha veldig korte og bra kabler og absolutt ingen støykilder for å i det hele tatt få noe ut av dette. Burde man ikke ha optiske kabler hvis man virkelig vil ha gigabit nettverk? Bare lurer jeg... - J Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Den klarer vel ikke full duplex på 1Gbit, må det ikke være 1000-TX for at det skal være full duplex da? Lenke til kommentar
fawsum Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Dagens julekalendertilbud hos PSdata er jo litt interessant da. Radeon 9800XT for 3895,-. Inkl. mva. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hei, lurte bare egentlig på om noen hadde erfaring med gigabit og vanlige cat-5 kabler. Må man ikke ha veldig korte og bra kabler og absolutt ingen støykilder for å i det hele tatt få noe ut av dette. Burde man ikke ha optiske kabler hvis man virkelig vil ha gigabit nettverk? Bare lurer jeg... - J går fint av meg, men merker at switchen blinker masse på ein kabel som er langt strekk på, den er 100 mbit, så eg kobla den innom ein 100 mbit smc switch først, da er den heilt fin. Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hei, lurte bare egentlig på om noen hadde erfaring med gigabit og vanlige cat-5 kabler. Må man ikke ha veldig korte og bra kabler og absolutt ingen støykilder for å i det hele tatt få noe ut av dette. Burde man ikke ha optiske kabler hvis man virkelig vil ha gigabit nettverk? Bare lurer jeg... - J går fint av meg, men merker at switchen blinker masse på ein kabel som er langt strekk på, den er 100 mbit, så eg kobla den innom ein 100 mbit smc switch først, da er den heilt fin. Hvis du kobla innom en 100Mbit switch overfører du da ikke med gigabit Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 godt tilbud har i huset fra før :/ *venter på 9800pro* Connect3D Radeon 9800XT 256MB DDR er under dagens luke hos PSData til 3895 kr. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hei, lurte bare egentlig på om noen hadde erfaring med gigabit og vanlige cat-5 kabler. Må man ikke ha veldig korte og bra kabler og absolutt ingen støykilder for å i det hele tatt få noe ut av dette. Burde man ikke ha optiske kabler hvis man virkelig vil ha gigabit nettverk? Bare lurer jeg... - J går fint av meg, men merker at switchen blinker masse på ein kabel som er langt strekk på, den er 100 mbit, så eg kobla den innom ein 100 mbit smc switch først, da er den heilt fin. Hvis du kobla innom en 100Mbit switch overfører du da ikke med gigabit Den ER 100 mbit sa eg, den kjem i fra ein anna 100mbit switch langt vekke ifra.. så da er det liksom ikkje så farlig om den er innom den andre switchen, blir ikkje 1gbit for det. Tar du poenget eller? Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hei, lurte bare egentlig på om noen hadde erfaring med gigabit og vanlige cat-5 kabler. Må man ikke ha veldig korte og bra kabler og absolutt ingen støykilder for å i det hele tatt få noe ut av dette. Burde man ikke ha optiske kabler hvis man virkelig vil ha gigabit nettverk? Bare lurer jeg... - J går fint av meg, men merker at switchen blinker masse på ein kabel som er langt strekk på, den er 100 mbit, så eg kobla den innom ein 100 mbit smc switch først, da er den heilt fin. Hvis du kobla innom en 100Mbit switch overfører du da ikke med gigabit Den ER 100 mbit sa eg, den kjem i fra ein anna 100mbit switch langt vekke ifra.. så da er det liksom ikkje så farlig om den er innom den andre switchen, blir ikkje 1gbit for det. Tar du poenget eller? Poenget var liksom spørsmålet til han du quota ifra spurte om GIGABIT gjennom vanlig CAT5, tror det er du som ikke fatter poenget her jeg.... Lenke til kommentar
Jay Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Poenget var liksom spørsmålet til han du quota ifra spurte om GIGABIT gjennom vanlig CAT5, tror det er du som ikke fatter poenget her jeg.... Stemmer.. det var spørsmålet. Noen erfaringer? Jeg har nemlig hørt at det er vanskelig å få full hastighet selv på et 100mbit nettverk hvis man har "dårlige" cat-5 kabler. Stiller meg derfor litt skeptisk til å investere i 1gb nettverk med cat-5 kabler. Noen som kan hjelpe? - J Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Poenget var liksom spørsmålet til han du quota ifra spurte om GIGABIT gjennom vanlig CAT5, tror det er du som ikke fatter poenget her jeg.... Stemmer.. det var spørsmålet. Noen erfaringer? Jeg har nemlig hørt at det er vanskelig å få full hastighet selv på et 100mbit nettverk hvis man har "dårlige" cat-5 kabler. Stiller meg derfor litt skeptisk til å investere i 1gb nettverk med cat-5 kabler. Noen som kan hjelpe? - J CAT5e er jo spesifisert til å takle 1Gbit Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Ja, når den blinker fort, så er det tegn på at den ikkje liker seg, ergo så får man problemer på lange strekk. Strekket er opp mot 80 meter langt. Den blinker fort uten at det er trafikk der. Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Ja, når den blinker fort, så er det tegn på at den ikkje liker seg, ergo så får man problemer på lange strekk. Strekket er opp mot 80 meter langt. Den blinker fort uten at det er trafikk der. Da er det dårlige kabler, CAT5 skal klare 100Mbit over 100Meter Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 ja, den klarer også det. Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 ja, den klarer også det. Men hvis den klarer full hastighet på dine 80m, hvorfor har du satt inn en switch til da? Jaja, ble litt mye off topic det her da, men, jeg har virkelig lyst på den GB switchen Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Noen som vet hva det headsettet hos dataleverandøren koster? Mulig det bare er meg, men jeg klarer ikke å se noen pris på det (eller på noe annet der!) Endret 3. desember 2003 av MrVilla Lenke til kommentar
Jay Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 CAT5e er jo spesifisert til å takle 1Gbit Ok, da må man passe på å bruke sånn kabel da. Vet du hvilken lengde man kan ha på kabelen? - J Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Cat. 5 er max 100m Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå