pskard Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Julekalender 2003 dag 3 I god tradisjon arrangerer Hardware.no julekalender spekket med mange gode PC-tilbud. Dagens julekalendertilbud kommer fra ITbutikken.no. Hva skjuler seg bak dagens "luke"? Les artikkelen her Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 godt tilbud har i huset fra før :/ *venter på 9800pro* Lenke til kommentar
oya Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Nicenice... Kunne tenkt meg den, hadde det ikke vært for jeg ikke har behov for en... Go julekalender! Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Synd eg nettopp kjøpte ein, jaja go SMC! Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Hva med denne luka fra komplett?? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Hva med denne luka fra komplett?? Dette kortet er jo dårligere enn 9100 og 9200, som fremdeles er 200,- billigere... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Hva med denne luka fra komplett?? kjip luke fra komplett Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Hmm de selger 8P utgave for 1089kr. 5P utgaven står oppført med en pris på 871kr i prislistene Men uansett er jo dette utrolig billig for en gigabitswitch, lurer på om kvaliteten er som prisen tilsier eller om det faktisk er snakk om et lite kupp her. Endret 2. desember 2003 av Anders Leipsland Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 YES endelig en brukbar luke, denne skal meg og en kompis ha Lenke til kommentar
a|ien Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 vet dere om andre nettsteder som kjører julekalender ??? *Hardware.no (ofcourse) *Komplett *... andre ?? -en som alltid liker gode tilbud Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) vet dere om andre nettsteder som kjører julekalender ??? *Hardware.no (ofcourse) *Komplett *... andre ?? -en som alltid liker gode tilbud sikkert blitt spurt om 99999 ganger iløpet av de siste par dagene.. jaja.. here we go again; www.hw.no www.hardwarebutikken.no www.psdata.no www.pcbutikken.com www.akamera.no www.amraam.no www.komplett.no www.dataleverandoren.no www.eet.no Endret 2. desember 2003 av AMD-guru #1 Lenke til kommentar
a|ien Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 sorry meg da... var ikke klar over dette, tanken bare slo ned i meg i et uvørent øyeblikk Lenke til kommentar
Makky Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 du glemte en webshop som har kalender: www.hwb.no Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Det som gjør at switchen har såpass lav pris er at den bare har 1Gbit intern overføringshastighet. Skikkelige 5 ports Gbit switcher har 10 Gbit intern overføringshastighet slik at alle portene kan utnyttes skikkelig samtidig. Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 www.hwb.no = hardwarebutikken da.. Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 switchen så digg ut kanskje jeg invisterer i en men hvis det bare er 1gbit internt så blir vel det litt dårlig, men siden man uansett ikke utnyttter fullt 1gbit skal det vel gå greit på en 5/8porter ? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Er jo en fullverdig gigabitswitch, hvor The Jackal har det fra at den kun har 1Gbit internt fatter ikke jeg. Lenke til kommentar
shahin Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Anders Leipsland: dette reagerte jeg også på, står jo 26Gbit troughput e.l. på hjemmesiden (orker ikke sjekke opp). Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Er jo en fullverdig gigabitswitch, hvor The Jackal har det fra at den kun har 1Gbit internt fatter ikke jeg. Visst er det en fullverdig Gbit switch, har aldri sagt noe annet, men det kan være tildels store forskjeller på switcher. De fleste billige switcher klarer ikke å kjøre full hastighet på alle porter samtidig. Dette kommer av den interne hastigheten på switchen. På en 8 ports Gbit switch, må switchen ha 8Gbit intern hastighet for at alle portene samtidig skal kunne kjøre full hastighet. Når det gjelder den annonserte switchen regner jeg med at når produsenten skriver "...connect your computers and network device at the sensational 1000Mbps speed.", så refererer de til den interne hastigheten på switchen. Kan selvfølgelig være at jeg tar feil her. Uansett, det er ikke uvanlig at billige switcher har lav intern båndbredde bare så det er sagt. Det betyr imidlertid ikke at dette vil være noen dårlig switch for hjemmebruk. Er vel først og fremst switcher med meget stor trafikk på alle porter som trenger høy intern båndbredde, dvs switcher som står i backbone osv. PS! Skrev feil i forrige post når jeg sa at en 5 ports Gbit switch trengte 10 Gbit for full utnyttelse på alle porter. Den trenger naturligvis noe mindre enn en 8 ports. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå