MercedesMotor Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Hei. Jeg har et problem som jeg ikke helt blir kvitt. Har levert den inn for "anti-bakteriell" rens av klima for noen uker siden, men fortsatt vond lukt. Når det er fuktig/mild vær ute, så lukter det svett sokk i ca 5-10 min. før lukta avtar. Lukta kan komme helt plutselig under kjøring, selvfølgelig kommer dette når noen sitter i bilen, sjeldent når jeg kjører alene... Når det er tørt og varmt eller kaldt ute, så lukter det bokstavelig talt ingenting i bilen. Kommer kun i fuktig/mild vær. Har noen av dere erfart eller vet hva som kan være årsaken for dette? Evnt. tips om hva jeg bør gjøre? Bør jeg sende den inn igjen for enda en klima rens? Setter pris på all hjelp. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Nøyaktig hvilken bil er det snakk om? Og bruker du ventilasjonen annerledes når du har passasjer med? Er det f.eks flersone klimaanlegg i den? Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 Det er en Mercedes W212, CDI, 2011 mod.. Alltid autofunksjon på ventilasjonen. Det er 2 soners klimaanlegg, men gjør ingenting annerledes når det er passasjerer med. Er nok tilfeldig med passasjerene. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Det kan være tett drenering fra fordamperen, skittent kupéfilter hjelper heller ikke. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 (endret) Det kan være tett drenering fra fordamperen, skittent kupéfilter hjelper heller ikke.Skal se på dette om det er mulig uten å skru av for mye, ellers blir det BOS som får finne ut av det. Edit: Det er ihvertfall ikke tett drenering fra fordamperen, men har fått låne en AC rens maskin som jeg skal leke med ikveld. Endret 3. mars 2017 av MercedesMotor Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 3. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2017 Bytt kupe/pollen filter. Glemte å skrive det, men det ble gjort på sist service, for ca 8.000 km siden. Kjørte Atom Machine i 60 min nå, hvis ikke det hjelper så bytter jeg filter igjen. Håper dette hjelper. Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Det er vel alger som lager denne lukta. Spray plenty med sterkt klorinvann for drepe de. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 3. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2017 Det er vel alger som lager denne lukta. Spray plenty med sterkt klorinvann for drepe de. Kan vel prøve det, har slitt med den lukta lenge nå, men vil ikke det med sterk klorinlukt gjøre ting enda verre? Da må jeg bli kvitt klorin lukta. Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Klorinlukta vil forsvinne etter en stund. De selger jo sånn stoff som skal fjerne lukte, men vet ikke hva slags virkestoff de bruker i den. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Klor lager belegg på alu, så om du er lei AC-en din så bruker du det... Sånn forøvrig er klor ganske kurant til rengjøring av mye rart, siden det fordamper 100%. Men altså ikke på alu :-) Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Regner med det er alger i registeret (radiatoren der kjølinga foregår) som bobler og koker og sprer sin fiskelukt og nedløpet der kondensvannet samler seg og renner ut? Helvetes jobb å skru opp og rengjøre må det være hvertfall. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 4. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2017 Etter en rask google søk så stemmer det fikse sier, så da er klor uaktuelt. Takk for at du sa ifra ? Men nå får jeg vente til det blir fuktig/mild vær og så se om lukta har forsvunnet eller ikke. Lukter foreløpig deilig og friskt. Takk til alle for innspill og tips. Lenke til kommentar
GeneralZod Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Hehe, den lukta hadde jeg i golfen min også. Trodde først det var beina mine som stinka. Viste seg og være "sopp" inne i klima anlegget som forårsaket lukta. Tok den med til møller som renset klima annlegget og byttet filter, og siden har lukta vært borte. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 (endret) Du må visstnok ha AC på hele tiden, ellers kan dette skje. Auto slår sannsynligvis på AC når det er fuktig (fordi den avfukter luften). Når den har stått av for mye, har den blir infisert av noe. Endret 6. mars 2017 av Emancipate Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 8. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2017 Du må visstnok ha AC på hele tiden, ellers kan dette skje. Auto slår sannsynligvis på AC når det er fuktig (fordi den avfukter luften). Når den har stått av for mye, har den blir infisert av noe. Slo på AC i en liten stund, merket litt av den vonde duften. Da har jeg funnet kilden. Takk skal du ha Og takk til alle for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå