Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vond lukt, kun når det er fuktig vær.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem som jeg ikke helt blir kvitt. Har levert den inn for "anti-bakteriell" rens av klima for noen uker siden, men fortsatt vond lukt.

Når det er fuktig/mild vær ute, så lukter det svett sokk i ca 5-10 min. før lukta avtar. Lukta kan komme helt plutselig under kjøring, selvfølgelig kommer dette når noen sitter i bilen, sjeldent når jeg kjører alene...

Når det er tørt og varmt eller kaldt ute, så lukter det bokstavelig talt ingenting i bilen. Kommer kun i fuktig/mild vær.

Har noen av dere erfart eller vet hva som kan være årsaken for dette? Evnt. tips om hva jeg bør gjøre? Bør jeg sende den inn igjen for enda en klima rens?

Setter pris på all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være tett drenering fra fordamperen, skittent kupéfilter hjelper heller ikke.

Skal se på dette om det er mulig uten å skru av for mye, ellers blir det BOS som får finne ut av det. :)

Edit:

Det er ihvertfall ikke tett drenering fra fordamperen, men har fått låne en AC rens maskin som jeg skal leke med ikveld.

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar

Etter en rask google søk så stemmer det fikse sier, så da er klor uaktuelt. Takk for at du sa ifra ?

Men nå får jeg vente til det blir fuktig/mild vær og så se om lukta har forsvunnet eller ikke.

Lukter foreløpig deilig og friskt.

Takk til alle for innspill og tips.

Lenke til kommentar

Hehe, den lukta hadde jeg i golfen min også. Trodde først det var beina mine som stinka. Viste seg og være "sopp" inne i klima anlegget som forårsaket lukta. Tok den med til møller som renset klima annlegget og byttet filter, og siden har lukta vært borte.

Lenke til kommentar

Du må visstnok ha AC på hele tiden, ellers kan dette skje. Auto slår sannsynligvis på AC når det er fuktig (fordi den avfukter luften). Når den har stått av for mye, har den blir infisert av noe.

Slo på AC i en liten stund, merket litt av den vonde duften. Da har jeg funnet kilden. Takk skal du ha :)

Og takk til alle for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...