Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Kran lekker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan prøve med en lengre skiftenøkkel for å få mer moment, eller banke lett på skiftenøkkelen med en hammer :)

Fastnøkkel er bedre :)

Prøvd å sprute på WD 40 el.l? La det virke en halvtime og sprut på mer. Varme fungerer også bra så du kan handle en liten gassbrennersak og prøve det til slutt.

Edit; Bruk den runde saken så du får best mulig tak på mutteren.

WEB_Image%20Bahco%20Fastn%C3%B8kkel%20%2

Endret av 4 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Steng vannet, kakk litt i den og skru den av om du får til. Vil tro det ordner seg hvis du tar ny hamp på gjengene før du skrur inn igjen. Hamp eller gjengetape/loctite

Lenke til kommentar

Skru av vannet ved inntaket til huset. Bruk fastnøkkel. Når du skrur(mot-urs) så begynn med et fast press og gi noen støt. Løsner den ikke bruker du mer kraft. Bytt hele innsatsen som ikke koster mange kronene. Er du kompetent så sitter det er segerring der som kan fjernes og du kan bytte orringen som sitter inni der og tetter. Smør gjengene med vaselin. Ikke reparer den hvis du ikke kan litt om sånt men kjøp ny ventil.

Lenke til kommentar

Hei,

Helt glemt å svare her, men det har ordnet seg.

"Toppen" satt som f***. Dersom andre har problemer med dette, så vil jeg anbefale at dere er 2 personer. Skulle jeg gjort dette alene hadde jeg nok røsket av hele kranen.

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...