Gå til innhold

Utvide kapasiteten under Gjenoppretting.

Anbefalte innlegg

Jeg husker en gang jeg fant hvordan jeg kunne lagre flere gjenopprettings-tidspunkt på PCen, men har glemt hvor jeg fant det. Det er slik at jeg vil lagre flere av disse tidspunktene, slik at jeg eventuelt kan velge senere. Og til det trenger jeg å utvide antall tillatte Giga (kapasiteten). Noen som vet hvor jeg finner den. Jeg har sett alt under Gjenoppretting, men finner det ikke der ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ER mulig å utvide systempartisjon dersom det finnes mer plass på samme disken - Gparted er verktøyet.

Når det er sagt så mener jeg det vil være en bedre løsning å benytte et annet verktøy for systembackup enn "windows restore point". Selv foretrekker jeg Clonezilla. Da slipper du å måtte øke størrelsen på windows-partisjonen siden du vil lagre diskbildet på en annen disk eller partisjon,

Lenke til kommentar

Mange bra og fornuftige svar. Men det gangen jeg fant løsningen, som jeg nå har glemt, var det nok enklere enn dette her. For jeg husker jeg fant metoden kort og greit under Kontrollpanel en eller annen plass. Så det var ikke komplisert i det hele tatt, bare hvor fant jeg det ??

Lenke til kommentar

Bare skriv

sysdm.cpl

i windows søk og trykk enter

Da får du den "System Egenskaper" som Chavalito viser.

Så er det bare å velge fliken for gjenoppretting velge konfigurer ny verdi.

I kontrollpanel er den

Control panel\All control panel items\System

Velge systembeskyttelse på venstre side

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...