jonny67 Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 (endret) Noen som har erfaring med Y veien elektro? hvem høyskoler som er anbefalt o.s.v. Takker på forhånd for alle eventuelle svar. får produksjonselektroniker fagbrevet. Endret 1. mars 2017 av jonny67 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Jeg tar Y-veien elektro/automasjon, startet på UiS men går nå på Hsh/hvl. Anbefaler absolutt UiS over sistnevnte, men finnes nok bedre alternativer også. Lenke til kommentar
jonny67 Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 Jeg tar Y-veien elektro/automasjon, startet på UiS men går nå på Hsh/hvl. Anbefaler absolutt UiS over sistnevnte, men finnes nok bedre alternativer også. tusen takk, dette er vel den de kaller http://www.uis.no/studietilbud/ingenioer-og-sivilingenioer/bachelor-i-ingenioerfag/elektro-y-vei/ hvordan følte du første året var? med tanke på at man tar all matte og fysikk førsteåret. Lenke til kommentar
Storgris Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Beinhard. Hvis du ikke har forkjælighet til matte, så blir det tøft. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Jeg tar Y-veien elektro/automasjon, startet på UiS men går nå på Hsh/hvl. Anbefaler absolutt UiS over sistnevnte, men finnes nok bedre alternativer også. tusen takk, dette er vel den de kaller http://www.uis.no/studietilbud/ingenioer-og-sivilingenioer/bachelor-i-ingenioerfag/elektro-y-vei/ hvordan følte du første året var? med tanke på at man tar all matte og fysikk førsteåret. Man tar ikke all matematikken og fysikken første året, man tar den en mangler. Altså tar en forkurs matematikk og fysikk i tillegg til felles fag. Første året var nok det letteste, matematikken som kommer på år 2 er langt verre, og fag som kommer på 3 år bygger på denne igjen som kan gjøre de verre osv. Første året er desidert det letteste året, men mange sliter med matematikken her også, men det betyr bare at de vill slite enda mer etterhvert ut i studiet. Heldigvis for meg hadde jeg tatt forkurs før dette studiet, slik at jeg mer eller mindre hadde gode kunnskaper i realfagene fra før. Disse ble nemmelig ikke streamet og jeg bor ikke i Stavanger. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Man tar ikke all matematikken og fysikken første året, man tar den en mangler. Altså tar en forkurs matematikk og fysikk i tillegg til felles fag. Første året var nok det letteste, matematikken som kommer på år 2 er langt verre, Dette kommer vel helt an på universitetet. Der jeg gikk var det R1 på sommeren, R2, Matte 1 (Calculus) og FYS001 og Fysikk på høstsemesteret. Så var det Matte 2 + Fysikk på 2 semesteret. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Man tar ikke all matematikken og fysikken første året, man tar den en mangler. Altså tar en forkurs matematikk og fysikk i tillegg til felles fag. Første året var nok det letteste, matematikken som kommer på år 2 er langt verre, Dette kommer vel helt an på universitetet. Der jeg gikk var det R1 på sommeren, R2, Matte 1 (Calculus) og FYS001 og Fysikk på høstsemesteret. Så var det Matte 2 + Fysikk på 2 semesteret. Nå var det jo UiS sitt opplegg det spesifikt ble spurt om, men ja det stemmer noen legger det opp på andre måter. Da heter det gjerne tress ordning osv også. Kjært barn har mange navn Vi tok alt på normert tid, altså byttet de ut realfag med "enkle" elektrofag som dekkes fra fagbrev. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå