shahin Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Utrolig bra side msolberg Veldig bra farger og oppsett, ryddig og pent. Og bra det ikke er kun pent design, men at du også har mye innhold Lenke til kommentar
msolberg Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 shahin Skrevet 03/12/2003 : 05:59 Utrolig bra side msolberg Veldig bra farger og oppsett, ryddig og pent. Og bra det ikke er kun pent design, men at du også har mye innhold Takk for det, noe innhold du ville lagt til for at enda fler vil komme til siden? Noen ideer som kan gjøre siden enda bedre? Takk for at du har tatt deg tid til å se på den hvertfall Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Tittei! > siden er 100% blank i Opera > finflott mouseover! både bildet som kommer opp og mouseover-fargen > litt kjedelige farger? > gjennomført > ikke alt for avansert Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Det så helt greit ut, men litt for enkelt etter min mening. Iallefall når du beskriver deg selv så stort som "the designer". Mouseoveren var kul den, men når jeg hadde browsa sidene en stund, ble det litt irriterende. Det der randombildet under menyen er ikke midtstilt, noe det burde være. På noen av sidene ble det et enormt tomrom, du har satt avsnittsbredden litt for lav spør du meg. Helt grei side, men når ikke helt til topps hos meg. Mulig jeg oppfattes som streng, men jeg sier bare hva jeg mener. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Det med XHTML, er egentlig vanlig HTML 4.01 på en måte, men at det er i XML. Nå leste jeg en link om XHTML på http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=176376 , og ble litt overrasket det om XHTML. Testet å skrive sånn header("Content-type: application/xhtml+xml"); i PHP før jeg skrev ut siden. Og merkelig nok fungerte det ikke i IE, mens i Opera og Firebird fungerte det. Men ja, hittil så har det jo fungerte både på validatoren og nettlesere som IE, Opera, Firebird (uten at jeg bruker den header(..)), så tror jeg kommer til å fortsette med XHTML Her kan du lese litt om XHTML1.1 og den bruker faktisk HTML4.01 som referanse til tag'ene. Det som også man må legge merke til med XHTML, er at man ikke kan skrive tekst uten at det er inni en tag. Man kan ikke skrive <body>hei på deg</body>, det må være slik <body><span>hei på deg</span></body> f.eks. (Hvis jeg husker rett, du får uansett feilmeldingene frem når du validerer) Lenke til kommentar
msolberg Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 [quote]Dunestar Skrevet 03/12/2003 : 08:10 [/quote] [quote] Tittei!> siden er 100% blank i Opera > finflott mouseover! både bildet som kommer opp og mouseover-fargen > litt kjedelige farger? > gjennomført > ikke alt for avansert [/quote] Hei. Holder på å validere siden med alle mulige slags validerings verktøy nå, den fungerer snart i opera, men gamle browsere kommer den ikke til å støtte med tankte på brukergrensesnittet og CSS koden. Fargene kan virke kjedelige for noen, men kommer ann på hvordan du definerer kjedelige farger. Hvis jeg hadde brukt andre farger(noe som er prøvd ut) vil det fort bli irriterende o.l, syntes disse passet bra. Siden er ikke for avansert, men har du forslag til endringer?? Eventuellt tillegg til siden? Lenke til kommentar
msolberg Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 [quote]PoleCat Skrevet 03/12/2003 : 08:47 [/quote] Hva definerer du som enkel? Hvilke endringer ville du gjort for at denne siden skulle vært avansert etter din mening? Bare lurer.. Når man skal skrive litt om den som har laget siden, hva ville du da kalt det(på engelsk)? Syntes det var greit siden det er om personen som har "designet" siden. Angående mouseover saken så har jeg til nå kun fått positiv respons, etter min mening er den bra og ikke irriterende, men spurte jo om objektiv respons så er bra du sier din mening Det med at random bildet ikke er midtstilt har en grunn, det er høyrestilt i og med at teksten i samme kolonne også er høyrestilt, prøvde med midstilt men det så ikke bra ut. Har du noen ideer til endringer som eventuellt kan gjøre siden BRA etter din mening?mangel på innhold eller endring i design? Lenke til kommentar
msolberg Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 FuLu Skrevet: 03/12/2003 : 15:03 Hei. Takk for bra linker, men er det noe merkbar forskjell fra å bruke html mot å bruke xhtml? Har nå hvertfall endret siden til å bli godt validert mot html 4.01 og css, men har ikke lastet det opp enda, nå fungerer den hvertfall fint i opera og mozilla og netscape. Men lurte faktisk på en liten ting til, når man har stylesheet som endrer scrollbaren, er det noen måte å få dette til å fungere i opera eller andre nettlesere enn IE? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 FuLu Skrevet: 03/12/2003 : 15:03 Hei. Takk for bra linker, men er det noe merkbar forskjell fra å bruke html mot å bruke xhtml? Har nå hvertfall endret siden til å bli godt validert mot html 4.01 og css, men har ikke lastet det opp enda, nå fungerer den hvertfall fint i opera og mozilla og netscape. Men lurte faktisk på en liten ting til, når man har stylesheet som endrer scrollbaren, er det noen måte å få dette til å fungere i opera eller andre nettlesere enn IE? Det er ingen merkbar forskjell mellom html og xhtml. Det er mulig å lage like strukturerte dokumenter med html 4.01 som xhtml, hvis du går inn for det. Å endre fargen på scrollbar er ikke standard, men egenskaper som Microsoft har oppfunnet. Det ryktes at det er mulig å aktivere støtten for disse egenskapene i Opera, men det er ingenting du kan endre i koden din, for å gjøre støtten i andre browsere i IE bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå