Gjest medlem-329093 Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Jeg har flere ganger den siste uken opplevd at jeg ikke får til å ringe noen med ICE abonnementet mitt, mens chess fungerer. Men kan ikke trekke noen slutninger for de abonnementene er på forskjellige mobiler og når jeg restartet Ice mobilen så fungerte den igjen etter en stund. Mobildata faller også ut på Ice. (Ice abonnementet sitter i en Samsung galaxy S5) Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Jeg har flere ganger den siste uken opplevd at jeg ikke får til å ringe noen med ICE abonnementet mitt, mens chess fungerer. Men kan ikke trekke noen slutninger for de abonnementene er på forskjellige mobiler og når jeg restartet Ice mobilen så fungerte den igjen etter en stund. Mobildata faller også ut på Ice. (Ice abonnementet sitter i en Samsung galaxy S5) Kan du ikke prøve og bytte om på sim kortene for og teste? Du har på dataroaming på Ice mobilen selvfølgelig? Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Dataroaming er på ja. Men har vært kun 2-3 kilometer unna hjemme i det siste. Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Dataroaming er på ja. Men har vært kun 2-3 kilometer unna hjemme i det siste. Kilometer fra hjemme betyr ingen ting. Jeg skifter fra Telia til Ice og tilbake igjen ca hver halvtime vil jeg anta og jeg har ikke noe problemer lenger var bare den første uka etter de slo på mobildata jeg hadde litt trøbbel. Var også i konakt med teknisk ang dette. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Dataroaming er på ja. Men har vært kun 2-3 kilometer unna hjemme i det siste. Kilometer fra hjemme betyr ingen ting. Jeg skifter fra Telia til Ice og tilbake igjen ca hver halvtime vil jeg anta og jeg har ikke noe problemer lenger var bare den første uka etter de slo på mobildata jeg hadde litt trøbbel. Var også i konakt med teknisk ang dette. Nå mistet jeg kontakt med nettverket på ICE mobilen (Galaxy S5) igjen så jeg prøvde å ringe til den med et chess abonnement, kom ikke igjennom. Byttet SIM kortene med hverandre men da fungerte jo begge telefonene og abonnementene selvsagt... Jeg skjønner ikke hva mer jeg skal prøve for å finne ut om det er en feil med nettet til ICE/Telia, eller om det er Galaxy S5 det er noe feil med. Hjelp... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Inntil ICE får et landsdekkende 4G-nett med VOLTE til alle, er det noen grunn til å velge ICE? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Nå mistet jeg kontakt med nettverket på ICE mobilen (Galaxy S5) igjen så jeg prøvde å ringe til den med et chess abonnement, kom ikke igjennom. Byttet SIM kortene med hverandre men da fungerte jo begge telefonene og abonnementene selvsagt... Jeg skjønner ikke hva mer jeg skal prøve for å finne ut om det er en feil med nettet til ICE/Telia, eller om det er Galaxy S5 det er noe feil med. Hjelp... Hvor ofte oppstår feilen? Hvis det tar en stund mellom utfallene kan det være en ide å la SIM-kortene være byttet for å se om samme feil oppstår på den andre telefonen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 (endret) Nå mistet jeg kontakt med nettverket på ICE mobilen (Galaxy S5) igjen så jeg prøvde å ringe til den med et chess abonnement, kom ikke igjennom. Byttet SIM kortene med hverandre men da fungerte jo begge telefonene og abonnementene selvsagt... Jeg skjønner ikke hva mer jeg skal prøve for å finne ut om det er en feil med nettet til ICE/Telia, eller om det er Galaxy S5 det er noe feil med. Hjelp... Hvor ofte oppstår feilen? Hvis det tar en stund mellom utfallene kan det være en ide å la SIM-kortene være byttet for å se om samme feil oppstår på den andre telefonen. Virker som den oppstår ca. samme tid om kvelden, mellom 19:00 og 20:00 REDIGERT: I databruk på mobilen står det nå at jeg har brukt 458 MB denne måneden, men i appen til ICE står det at jeg har igjen 131 MB av 1 GB... hva skjer? REDIGERT 2: Nå står det at jeg har 561 MB igjen puh!! Endret 5. mars 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Datatelleren til ICE er ustadig. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Jeg har flere ganger den siste uken opplevd at jeg ikke får til å ringe noen med ICE abonnementet mitt, mens chess fungerer. Men kan ikke trekke noen slutninger for de abonnementene er på forskjellige mobiler og når jeg restartet Ice mobilen så fungerte den igjen etter en stund. Mobildata faller også ut på Ice. (Ice abonnementet sitter i en Samsung galaxy S5) Mister du bare funksjonene til ICE eller får du opp melding om at simkortet er tatt ut? Fruen min måtte kjøpe ny telefon når vi byttet til ICE for godt over et år siden da hennes Galaxy S4 ble veldig ustabil og fikk for det meste av tiden opp melding om at ingen simkort var satt i telefon ved bruk av ICE sitt simkort. Telenor simkortet som var prikk lik i størrelse fungerte like bra som alltid men ICE sitt simkort nektet. Vi fikk tilsendt nytt simkort også fra ICE uten hell, jeg byttet også hele simkort enheten / delen i telefonen uten at det hjalp. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Talkmore og ice sine simkort er noe tynnere enn telia og telenor sine. Resultatet er at kontaktpinnene i enkelte telefoner mister kontakten med simkortet ved bevegelse. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Jeg har flere ganger den siste uken opplevd at jeg ikke får til å ringe noen med ICE abonnementet mitt, mens chess fungerer. Men kan ikke trekke noen slutninger for de abonnementene er på forskjellige mobiler og når jeg restartet Ice mobilen så fungerte den igjen etter en stund. Mobildata faller også ut på Ice. (Ice abonnementet sitter i en Samsung galaxy S5) Mister du bare funksjonene til ICE eller får du opp melding om at simkortet er tatt ut? Fruen min måtte kjøpe ny telefon når vi byttet til ICE for godt over et år siden da hennes Galaxy S4 ble veldig ustabil og fikk for det meste av tiden opp melding om at ingen simkort var satt i telefon ved bruk av ICE sitt simkort. Telenor simkortet som var prikk lik i størrelse fungerte like bra som alltid men ICE sitt simkort nektet. Vi fikk tilsendt nytt simkort også fra ICE uten hell, jeg byttet også hele simkort enheten / delen i telefonen uten at det hjalp. Jeg får en runding med skråstrek i der det bruker å stå mobildatadekning. Og så står det "kun nødanrop". Får ikke melding om at SIM er tatt ut. Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Jeg har flere ganger den siste uken opplevd at jeg ikke får til å ringe noen med ICE abonnementet mitt, mens chess fungerer. Men kan ikke trekke noen slutninger for de abonnementene er på forskjellige mobiler og når jeg restartet Ice mobilen så fungerte den igjen etter en stund. Mobildata faller også ut på Ice. (Ice abonnementet sitter i en Samsung galaxy S5) Mister du bare funksjonene til ICE eller får du opp melding om at simkortet er tatt ut? Fruen min måtte kjøpe ny telefon når vi byttet til ICE for godt over et år siden da hennes Galaxy S4 ble veldig ustabil og fikk for det meste av tiden opp melding om at ingen simkort var satt i telefon ved bruk av ICE sitt simkort. Telenor simkortet som var prikk lik i størrelse fungerte like bra som alltid men ICE sitt simkort nektet. Vi fikk tilsendt nytt simkort også fra ICE uten hell, jeg byttet også hele simkort enheten / delen i telefonen uten at det hjalp. Jeg får en runding med skråstrek i der det bruker å stå mobildatadekning. Og så står det "kun nødanrop". Får ikke melding om at SIM er tatt ut. Den "rundingen" vil du også få dersom du har dårlig kontakt med SIM-kortet. De enkelte telefonene vil oppfører seg litt forskjellig hvis de har dårlig kontakt med et SIM kort. Dersom SIM-kortet ligger i en skuff, brett sammen et lite ark og legg under SIM-kortet. Det kan gi deg bedre kontakt. Dette trikset hjalp oss en gang. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 (endret) Jeg har flere ganger den siste uken opplevd at jeg ikke får til å ringe noen med ICE abonnementet mitt, mens chess fungerer. Men kan ikke trekke noen slutninger for de abonnementene er på forskjellige mobiler og når jeg restartet Ice mobilen så fungerte den igjen etter en stund. Mobildata faller også ut på Ice. (Ice abonnementet sitter i en Samsung galaxy S5) Mister du bare funksjonene til ICE eller får du opp melding om at simkortet er tatt ut? Fruen min måtte kjøpe ny telefon når vi byttet til ICE for godt over et år siden da hennes Galaxy S4 ble veldig ustabil og fikk for det meste av tiden opp melding om at ingen simkort var satt i telefon ved bruk av ICE sitt simkort. Telenor simkortet som var prikk lik i størrelse fungerte like bra som alltid men ICE sitt simkort nektet. Vi fikk tilsendt nytt simkort også fra ICE uten hell, jeg byttet også hele simkort enheten / delen i telefonen uten at det hjalp. Jeg får en runding med skråstrek i der det bruker å stå mobildatadekning. Og så står det "kun nødanrop". Får ikke melding om at SIM er tatt ut. Den "rundingen" vil du også få dersom du har dårlig kontakt med SIM-kortet. De enkelte telefonene vil oppfører seg litt forskjellig hvis de har dårlig kontakt med et SIM kort. Dersom SIM-kortet ligger i en skuff, brett sammen et lite ark og legg under SIM-kortet. Det kan gi deg bedre kontakt. Dette trikset hjalp oss en gang. Ok. Ligger ikke i skuff, jeg må ta ut batteriet og skyve SIM-kortet inn i plassen sin. Endret 6. mars 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Jeg har flere ganger den siste uken opplevd at jeg ikke får til å ringe noen med ICE abonnementet mitt, mens chess fungerer. Men kan ikke trekke noen slutninger for de abonnementene er på forskjellige mobiler og når jeg restartet Ice mobilen så fungerte den igjen etter en stund. Mobildata faller også ut på Ice. (Ice abonnementet sitter i en Samsung galaxy S5)Mister du bare funksjonene til ICE eller får du opp melding om at simkortet er tatt ut?Fruen min måtte kjøpe ny telefon når vi byttet til ICE for godt over et år siden da hennes Galaxy S4 ble veldig ustabil og fikk for det meste av tiden opp melding om at ingen simkort var satt i telefon ved bruk av ICE sitt simkort. Telenor simkortet som var prikk lik i størrelse fungerte like bra som alltid men ICE sitt simkort nektet. Vi fikk tilsendt nytt simkort også fra ICE uten hell, jeg byttet også hele simkort enheten / delen i telefonen uten at det hjalp. Jeg får en runding med skråstrek i der det bruker å stå mobildatadekning. Og så står det "kun nødanrop". Får ikke melding om at SIM er tatt ut. Den "rundingen" vil du også få dersom du har dårlig kontakt med SIM-kortet. De enkelte telefonene vil oppfører seg litt forskjellig hvis de har dårlig kontakt med et SIM kort. Dersom SIM-kortet ligger i en skuff, brett sammen et lite ark og legg under SIM-kortet. Det kan gi deg bedre kontakt. Dette trikset hjalp oss en gang. Ok. Ligger ikke i skuff, jeg må ta ut batteriet og skyve SIM-kortet inn i plassen sin. Jeg brukte elektriker tape. Fest simkortet med metallsiden opp på en tapebit og klipp nøye rundt. Så er det bare å lirke simkortet forsiktig inn. Må du bryte så er tapen for tykk, da foreslår jeg sånn tape til å pakke inn julegaver Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Jeg har flere ganger den siste uken opplevd at jeg ikke får til å ringe noen med ICE abonnementet mitt, mens chess fungerer. Men kan ikke trekke noen slutninger for de abonnementene er på forskjellige mobiler og når jeg restartet Ice mobilen så fungerte den igjen etter en stund. Mobildata faller også ut på Ice. (Ice abonnementet sitter i en Samsung galaxy S5)Mister du bare funksjonene til ICE eller får du opp melding om at simkortet er tatt ut?Fruen min måtte kjøpe ny telefon når vi byttet til ICE for godt over et år siden da hennes Galaxy S4 ble veldig ustabil og fikk for det meste av tiden opp melding om at ingen simkort var satt i telefon ved bruk av ICE sitt simkort. Telenor simkortet som var prikk lik i størrelse fungerte like bra som alltid men ICE sitt simkort nektet. Vi fikk tilsendt nytt simkort også fra ICE uten hell, jeg byttet også hele simkort enheten / delen i telefonen uten at det hjalp. Jeg får en runding med skråstrek i der det bruker å stå mobildatadekning. Og så står det "kun nødanrop". Får ikke melding om at SIM er tatt ut. Den "rundingen" vil du også få dersom du har dårlig kontakt med SIM-kortet. De enkelte telefonene vil oppfører seg litt forskjellig hvis de har dårlig kontakt med et SIM kort. Dersom SIM-kortet ligger i en skuff, brett sammen et lite ark og legg under SIM-kortet. Det kan gi deg bedre kontakt. Dette trikset hjalp oss en gang. Ok. Ligger ikke i skuff, jeg må ta ut batteriet og skyve SIM-kortet inn i plassen sin. Jeg brukte elektriker tape. Fest simkortet med metallsiden opp på en tapebit og klipp nøye rundt. Så er det bare å lirke simkortet forsiktig inn. Må du bryte så er tapen for tykk, da foreslår jeg sånn tape til å pakke inn julegaver Ok. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 (endret) Nå skjedde det igjen, men fikk ikke "stopp-skilt", det sto 4G på skjermen men kunne ikke verken ringe ut eller motta samtaler. Fikk ingen varsel om at noe var feil. (Det har skjedd mange ganger siden forrige gang jeg postet om det også, men ble så lei av det at jeg ikke brydde meg med å skrive det.) Endret 21. mars 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 (endret) Nå skjedde det igjen. Men alt fungerer med chess abonnement. Chess bruker Telia nettet. Jeg tenkte å bytte fra ICE til Telia, men fant ut at det ikke var noen vits i å kjøpe ny mobil bare for å få VoLTE. Dessuten har Telia for dyre abonnementer synes jeg, så da er vel det eneste som står igjen det å bytte operatør til en underleverandør på Telenornettet (eller eventuelt en underleverandør på Telia nettet)? Endret 26. mars 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Loppa75 Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Akkurat dette opplever vi og med ICE. Mest hun egentlig. Vi har Samsung begge to. Hun har S5, jeg S4. Jeg har lagt merke til at den ikke "hopper" ned til 3G, som må brukes for å ringe, når dette skjer. Låser jeg den på 3G, virker den fint. Men man vil jo ha gleden av 4G... Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Akkurat dette opplever vi og med ICE. Mest hun egentlig. Vi har Samsung begge to. Hun har S5, jeg S4. Jeg har lagt merke til at den ikke "hopper" ned til 3G, som må brukes for å ringe, når dette skjer. Låser jeg den på 3G, virker den fint. Men man vil jo ha gleden av 4G... Hvordan låser jeg S5 på 3G da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå