Gå til innhold

Mister kontakten med ICE abonnement men fungerer på chess


Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg har flere ganger den siste uken opplevd at jeg ikke får til å ringe noen med ICE abonnementet mitt, mens chess fungerer. Men kan ikke trekke noen slutninger for de abonnementene er på forskjellige mobiler og når jeg restartet Ice mobilen så fungerte den igjen etter en stund. Mobildata faller også ut på Ice. (Ice abonnementet sitter i en Samsung galaxy S5)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har flere ganger den siste uken opplevd at jeg ikke får til å ringe noen med ICE abonnementet mitt, mens chess fungerer. Men kan ikke trekke noen slutninger for de abonnementene er på forskjellige mobiler og når jeg restartet Ice mobilen så fungerte den igjen etter en stund. Mobildata faller også ut på Ice. (Ice abonnementet sitter i en Samsung galaxy S5)

Kan du ikke prøve og bytte om på sim kortene for og teste? Du har på dataroaming på Ice mobilen selvfølgelig?

Lenke til kommentar

Dataroaming er på ja. Men har vært kun 2-3 kilometer unna hjemme i det siste.

Kilometer fra hjemme betyr ingen ting. Jeg skifter fra Telia til Ice og tilbake igjen ca hver halvtime vil jeg anta og jeg har ikke noe problemer lenger var bare den første uka etter de slo på mobildata jeg hadde litt trøbbel. Var også i konakt med teknisk ang dette.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

Dataroaming er på ja. Men har vært kun 2-3 kilometer unna hjemme i det siste.

Kilometer fra hjemme betyr ingen ting. Jeg skifter fra Telia til Ice og tilbake igjen ca hver halvtime vil jeg anta og jeg har ikke noe problemer lenger var bare den første uka etter de slo på mobildata jeg hadde litt trøbbel. Var også i konakt med teknisk ang dette.

 

Nå mistet jeg kontakt med nettverket på ICE mobilen (Galaxy S5) igjen så jeg prøvde å ringe til den med et chess abonnement, kom ikke igjennom.

 

Byttet SIM kortene med hverandre men da fungerte jo begge telefonene og abonnementene selvsagt... Jeg skjønner ikke hva mer jeg skal prøve for å finne ut om det er en feil med nettet til ICE/Telia, eller om det er Galaxy S5 det er noe feil med. :( Hjelp...

Lenke til kommentar

Nå mistet jeg kontakt med nettverket på ICE mobilen (Galaxy S5) igjen så jeg prøvde å ringe til den med et chess abonnement, kom ikke igjennom.

 

Byttet SIM kortene med hverandre men da fungerte jo begge telefonene og abonnementene selvsagt... Jeg skjønner ikke hva mer jeg skal prøve for å finne ut om det er en feil med nettet til ICE/Telia, eller om det er Galaxy S5 det er noe feil med. :( Hjelp...

Hvor ofte oppstår feilen? Hvis det tar en stund mellom utfallene kan det være en ide å la SIM-kortene være byttet for å se om samme feil oppstår på den andre telefonen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

Nå mistet jeg kontakt med nettverket på ICE mobilen (Galaxy S5) igjen så jeg prøvde å ringe til den med et chess abonnement, kom ikke igjennom.

 

Byttet SIM kortene med hverandre men da fungerte jo begge telefonene og abonnementene selvsagt... Jeg skjønner ikke hva mer jeg skal prøve for å finne ut om det er en feil med nettet til ICE/Telia, eller om det er Galaxy S5 det er noe feil med. :( Hjelp...

Hvor ofte oppstår feilen? Hvis det tar en stund mellom utfallene kan det være en ide å la SIM-kortene være byttet for å se om samme feil oppstår på den andre telefonen.

 

Virker som den oppstår ca. samme tid om kvelden, mellom 19:00 og 20:00

 

 

REDIGERT: I databruk på mobilen står det nå at jeg har brukt 458 MB denne måneden, men i appen til ICE står det at jeg har igjen 131 MB av 1 GB... hva skjer?

 

 

REDIGERT 2: Nå står det at jeg har 561 MB igjen :) puh!!

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Jeg har flere ganger den siste uken opplevd at jeg ikke får til å ringe noen med ICE abonnementet mitt, mens chess fungerer. Men kan ikke trekke noen slutninger for de abonnementene er på forskjellige mobiler og når jeg restartet Ice mobilen så fungerte den igjen etter en stund. Mobildata faller også ut på Ice. (Ice abonnementet sitter i en Samsung galaxy S5)

Mister du bare funksjonene til ICE eller får du opp melding om at simkortet er tatt ut?

Fruen min måtte kjøpe ny telefon når vi byttet til ICE for godt over et år siden da hennes Galaxy S4 ble veldig ustabil og fikk for det meste av tiden opp melding om at ingen simkort var satt i telefon ved bruk av ICE sitt simkort.

 

Telenor simkortet som var prikk lik i størrelse fungerte like bra som alltid men ICE sitt simkort nektet.

Vi fikk tilsendt nytt simkort også fra ICE uten hell, jeg byttet også hele simkort enheten / delen i telefonen uten at det hjalp.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

Jeg har flere ganger den siste uken opplevd at jeg ikke får til å ringe noen med ICE abonnementet mitt, mens chess fungerer. Men kan ikke trekke noen slutninger for de abonnementene er på forskjellige mobiler og når jeg restartet Ice mobilen så fungerte den igjen etter en stund. Mobildata faller også ut på Ice. (Ice abonnementet sitter i en Samsung galaxy S5)

Mister du bare funksjonene til ICE eller får du opp melding om at simkortet er tatt ut?

Fruen min måtte kjøpe ny telefon når vi byttet til ICE for godt over et år siden da hennes Galaxy S4 ble veldig ustabil og fikk for det meste av tiden opp melding om at ingen simkort var satt i telefon ved bruk av ICE sitt simkort.

 

Telenor simkortet som var prikk lik i størrelse fungerte like bra som alltid men ICE sitt simkort nektet.

Vi fikk tilsendt nytt simkort også fra ICE uten hell, jeg byttet også hele simkort enheten / delen i telefonen uten at det hjalp.

 

Jeg får en runding med skråstrek i der det bruker å stå mobildatadekning. Og så står det "kun nødanrop". Får ikke melding om at SIM er tatt ut.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har flere ganger den siste uken opplevd at jeg ikke får til å ringe noen med ICE abonnementet mitt, mens chess fungerer. Men kan ikke trekke noen slutninger for de abonnementene er på forskjellige mobiler og når jeg restartet Ice mobilen så fungerte den igjen etter en stund. Mobildata faller også ut på Ice. (Ice abonnementet sitter i en Samsung galaxy S5)

Mister du bare funksjonene til ICE eller får du opp melding om at simkortet er tatt ut?

Fruen min måtte kjøpe ny telefon når vi byttet til ICE for godt over et år siden da hennes Galaxy S4 ble veldig ustabil og fikk for det meste av tiden opp melding om at ingen simkort var satt i telefon ved bruk av ICE sitt simkort.

 

Telenor simkortet som var prikk lik i størrelse fungerte like bra som alltid men ICE sitt simkort nektet.

Vi fikk tilsendt nytt simkort også fra ICE uten hell, jeg byttet også hele simkort enheten / delen i telefonen uten at det hjalp.

 

Jeg får en runding med skråstrek i der det bruker å stå mobildatadekning. Og så står det "kun nødanrop". Får ikke melding om at SIM er tatt ut.

 

 

 

Den "rundingen" vil du også få dersom du har dårlig kontakt med SIM-kortet.  De enkelte telefonene vil oppfører seg litt forskjellig hvis de har dårlig kontakt med et SIM kort.  

 

Dersom SIM-kortet ligger i en skuff, brett sammen et lite ark og legg under SIM-kortet.  Det kan gi deg bedre kontakt.  Dette trikset hjalp oss en gang.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

 

 

Jeg har flere ganger den siste uken opplevd at jeg ikke får til å ringe noen med ICE abonnementet mitt, mens chess fungerer. Men kan ikke trekke noen slutninger for de abonnementene er på forskjellige mobiler og når jeg restartet Ice mobilen så fungerte den igjen etter en stund. Mobildata faller også ut på Ice. (Ice abonnementet sitter i en Samsung galaxy S5)

Mister du bare funksjonene til ICE eller får du opp melding om at simkortet er tatt ut?

Fruen min måtte kjøpe ny telefon når vi byttet til ICE for godt over et år siden da hennes Galaxy S4 ble veldig ustabil og fikk for det meste av tiden opp melding om at ingen simkort var satt i telefon ved bruk av ICE sitt simkort.

 

Telenor simkortet som var prikk lik i størrelse fungerte like bra som alltid men ICE sitt simkort nektet.

Vi fikk tilsendt nytt simkort også fra ICE uten hell, jeg byttet også hele simkort enheten / delen i telefonen uten at det hjalp.

 

Jeg får en runding med skråstrek i der det bruker å stå mobildatadekning. Og så står det "kun nødanrop". Får ikke melding om at SIM er tatt ut.

 

 

 

Den "rundingen" vil du også få dersom du har dårlig kontakt med SIM-kortet.  De enkelte telefonene vil oppfører seg litt forskjellig hvis de har dårlig kontakt med et SIM kort.  

 

Dersom SIM-kortet ligger i en skuff, brett sammen et lite ark og legg under SIM-kortet.  Det kan gi deg bedre kontakt.  Dette trikset hjalp oss en gang.

 

Ok. Ligger ikke i skuff, jeg må ta ut batteriet og skyve SIM-kortet inn i plassen sin.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg har flere ganger den siste uken opplevd at jeg ikke får til å ringe noen med ICE abonnementet mitt, mens chess fungerer. Men kan ikke trekke noen slutninger for de abonnementene er på forskjellige mobiler og når jeg restartet Ice mobilen så fungerte den igjen etter en stund. Mobildata faller også ut på Ice. (Ice abonnementet sitter i en Samsung galaxy S5)

Mister du bare funksjonene til ICE eller får du opp melding om at simkortet er tatt ut?

Fruen min måtte kjøpe ny telefon når vi byttet til ICE for godt over et år siden da hennes Galaxy S4 ble veldig ustabil og fikk for det meste av tiden opp melding om at ingen simkort var satt i telefon ved bruk av ICE sitt simkort.

 

Telenor simkortet som var prikk lik i størrelse fungerte like bra som alltid men ICE sitt simkort nektet.

Vi fikk tilsendt nytt simkort også fra ICE uten hell, jeg byttet også hele simkort enheten / delen i telefonen uten at det hjalp.

Jeg får en runding med skråstrek i der det bruker å stå mobildatadekning. Og så står det "kun nødanrop". Får ikke melding om at SIM er tatt ut.

 

Den "rundingen" vil du også få dersom du har dårlig kontakt med SIM-kortet. De enkelte telefonene vil oppfører seg litt forskjellig hvis de har dårlig kontakt med et SIM kort.

 

Dersom SIM-kortet ligger i en skuff, brett sammen et lite ark og legg under SIM-kortet. Det kan gi deg bedre kontakt. Dette trikset hjalp oss en gang.

Ok. Ligger ikke i skuff, jeg må ta ut batteriet og skyve SIM-kortet inn i plassen sin.

Jeg brukte elektriker tape. Fest simkortet med metallsiden opp på en tapebit og klipp nøye rundt. Så er det bare å lirke simkortet forsiktig inn. Må du bryte så er tapen for tykk, da foreslår jeg sånn tape til å pakke inn julegaver

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

 

 

 

 

Jeg har flere ganger den siste uken opplevd at jeg ikke får til å ringe noen med ICE abonnementet mitt, mens chess fungerer. Men kan ikke trekke noen slutninger for de abonnementene er på forskjellige mobiler og når jeg restartet Ice mobilen så fungerte den igjen etter en stund. Mobildata faller også ut på Ice. (Ice abonnementet sitter i en Samsung galaxy S5)

Mister du bare funksjonene til ICE eller får du opp melding om at simkortet er tatt ut?

Fruen min måtte kjøpe ny telefon når vi byttet til ICE for godt over et år siden da hennes Galaxy S4 ble veldig ustabil og fikk for det meste av tiden opp melding om at ingen simkort var satt i telefon ved bruk av ICE sitt simkort.

 

Telenor simkortet som var prikk lik i størrelse fungerte like bra som alltid men ICE sitt simkort nektet.

Vi fikk tilsendt nytt simkort også fra ICE uten hell, jeg byttet også hele simkort enheten / delen i telefonen uten at det hjalp.

Jeg får en runding med skråstrek i der det bruker å stå mobildatadekning. Og så står det "kun nødanrop". Får ikke melding om at SIM er tatt ut.

 

Den "rundingen" vil du også få dersom du har dårlig kontakt med SIM-kortet. De enkelte telefonene vil oppfører seg litt forskjellig hvis de har dårlig kontakt med et SIM kort.

 

Dersom SIM-kortet ligger i en skuff, brett sammen et lite ark og legg under SIM-kortet. Det kan gi deg bedre kontakt. Dette trikset hjalp oss en gang.

Ok. Ligger ikke i skuff, jeg må ta ut batteriet og skyve SIM-kortet inn i plassen sin.

Jeg brukte elektriker tape. Fest simkortet med metallsiden opp på en tapebit og klipp nøye rundt. Så er det bare å lirke simkortet forsiktig inn. Må du bryte så er tapen for tykk, da foreslår jeg sånn tape til å pakke inn julegaver

 

Ok.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest medlem-329093

Nå skjedde det igjen, men fikk ikke "stopp-skilt", det sto 4G på skjermen men kunne ikke verken ringe ut eller motta samtaler. Fikk ingen varsel om at noe var feil.  :hm:

 

(Det har skjedd mange ganger siden forrige gang jeg postet om det også, men ble så lei av det at jeg ikke brydde meg med å skrive det.)

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Nå skjedde det igjen. Men alt fungerer med chess abonnement. Chess bruker Telia nettet. Jeg tenkte å bytte fra ICE til Telia, men fant ut at det ikke var noen vits i å kjøpe ny mobil bare for å få VoLTE. Dessuten har Telia for dyre abonnementer synes jeg, så da er vel det eneste som står igjen det å bytte operatør til en underleverandør på Telenornettet (eller eventuelt en underleverandør på Telia nettet)? 

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Akkurat dette opplever vi og med ICE. Mest hun egentlig. Vi har Samsung begge to. Hun har S5, jeg S4. Jeg har lagt merke til at den ikke "hopper" ned til 3G, som må brukes for å ringe, når dette skjer. Låser jeg den på 3G, virker den fint. Men man vil jo ha gleden av 4G...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Akkurat dette opplever vi og med ICE. Mest hun egentlig. Vi har Samsung begge to. Hun har S5, jeg S4. Jeg har lagt merke til at den ikke "hopper" ned til 3G, som må brukes for å ringe, når dette skjer. Låser jeg den på 3G, virker den fint. Men man vil jo ha gleden av 4G...

Hvordan låser jeg S5 på 3G da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...