Gå til innhold

Trenger ny kraftig stasjonær PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SSHD holder inntil videre. :) Gratulerer med ny pc

Og på hvilket grunnlag mener du det? En snurredisk leverer bare rundt 100MB/s over tid (litt raskere i starten, men farten avtar) mot 500+MB/s på en SSD disk.

Det er 5 ganger bedre ytelse det. Og sier det igjen, å bruke over 10.000 kroner på en pc i 2017 som IKKE har SSD disk, er høll i hue. Tror ikke trådstarter forstår hvor mye raskere en SSD disk er, og hvor mye det vil ha å si på ytelsen på pcen.

Utrolig synd når han hun først bruker så mye penger på en ny pc.

Endret av myhken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

SSHD holder inntil videre. :) Gratulerer med ny pc

Og på hvilket grunnlag mener du det? En snurredisk leverer bare rundt 100MB/s over tid (litt raskere i starten, men farten avtar) mot 500+MB/s på en SSD disk.

Det er 5 ganger bedre ytelse det. Og sier det igjen, å bruke over 10.000 kroner på en pc i 2017 som IKKE har SSD disk, er høll i hue. Tror ikke trådstarter forstår hvor mye raskere en SSD disk er, og hvor mye det vil ha å si på ytelsen på pcen.

Utrolig synd når han først bruker så mye penger på en ny pc.

Tror det er ei dame, men må si meg enig her, er selv over på en skikkelig M.2 disk, og forskjellen fra SSD og dit er også ganske stor, men fra HDD til SSD er som en helt ny verden.

Lenke til kommentar

Jada, forstår det. Men nå driver ikke jeg med noe gaming og slikt, Så det greier seg nok til en gammel dame. (Har lest noen tester på den og det ser ikke SÅ ille ut - forbedringer blir det uansett. Det er et arbeidsredskap som jeg håper skal være til å stole på.)

Lenke til kommentar

"did you just assume her gender?"

Men uansett, det sier vel mest om kvaliteten på forslagene deres til vedkomne. Er ikke noe man kan gjøre med det nå, kan evt sette inn en SSD dersom behoved skulle være der i etterkant. PCn vil være en solid oppgradering ifra det vedkomne har nå og fungere en god stund fremover. Spør du meg så er det ett godt grunnlag å bygge videre på (ut ifra det jeg har lest om maskinen).

Endret av Noxz
Lenke til kommentar

SSD disker er ikke bare til gaming vet du ;) Oppstarten av pcen din vil gå utrolig mye raskere med en SSD. Samme vil oppstart av programmer. Samt redigering av store filer som ligger på SSD disken.

Du har kjøpt en pc som har en stor flaskehals fra starten av, det er bare det som er så synd.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er Windows 10 så mye bedre enn 7? Jeg har W7 Ultimate fra før, men bør vel kanskje gå for den W10 Home som følger med PC'n - kanskje ikke et par gamle programmer vil fungere på den, slik de gjør på W7, en gammel Photoshop, og et par andre -  - ser det skal være Norton på den også, ett års prøve, men den er jeg skeptisk til - hadde det i gamle dager, og det var en omstendelig prosess å få den avinstallert. (Sikkerheten er vel Ok med AVG og Malwarebytes kanskje, det er det jeg stort sett har brukt)

Lenke til kommentar

Gå for Windows 10 du, da er du sikker på at alt av drivere fungerer med hardwaren du har. Ikke like sikkert at det finnes Windows 7 drivere til alt så nytt.

Photoshop, uansett versjon fungerer fint på Windows 10. For å si det slik så bruker jeg diverse programmer fra 1990 tallet på mine Windows 10 pcer uten problemer. Så det trenger du ikke å være redd for.

Fjern Norton så fort så fy ja. Det er ikke så omfattende å fjerne det. Bare gå i kontrollpanel og fjern programmer. Så en restart og så er det gjort.

AVG og om du har betalingsversjonen av Malwarebytes fungerer veldig bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk skal du ha. Det var nyttige tips. Da fungerer nok programmene mine også. Med den Norton tenkte jeg den kunne være det friåret. Husker jeg hadde en i begynnelsen av Internett- tiden. Måtte ha en slags nøkkel- kode for å fjerne den. Har bare fri-utgaver av AVG og Malware ja. Men kjører ofte CCleaner. Men om jeg har den Norton et år, bør jeg vel ikke ha på AVG i intillegg.

Lenke til kommentar

Norton er verre enn ikkeno. Ville heller har virus på maskina enn Norton. Du klarer deg med den innebygde Windows defender hvis du bruker windows 10.

OK. Skal begynne å sette den opp til helgen. Det blir nok en del arbeid. Synes AVG er greit også jeg. Brukt det i flere år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...