RandiA Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 (endret) Ser ut som jeg må ha ny stasjonær PC, har vært plaget av stadig "frysing" av skjerm og markør - må starte og starte stadig vekk. Får ikke gjort arbeidet mitt.Kan jeg få "alt i en pakke" uten å bygge selv? Trenger kraftig prosessor og mye RAM og mye lagringsplass. Mer enn den jeg har. Forslag mottas med takk.(Store bildefiler, og fotoredigering, men ikke "spilling")Legger ved bilder på den jeg har. Endret 1. mars 2017 av RandiA Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Må nesten ha ett budsjett for å kunne foreslå noe... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Du har jo denne f.eks: https://www.komplett.no/product/907514/gaming/gaming-pc/stasjonaer/acer-aspire-gx-781 - 8.295 kroner Om du skal ha kraftigere prosessor enn det, altså en i7, øker prisen betraktelig. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 Må nesten ha ett budsjett for å kunne foreslå noe... Det viktigste er at jeg får en solid god og varig arbeids PC. 8GB RAM og 3-4 T lagring. Noe man kan stole på. Jeg har egentlig en god del lagringsplass på den jeg har, men dessverre var C disken satt til bare 100GB. Ganske usikkert når det er bare 4GB ledig på den. (Det er stort sett fotoredigering jeg driver. Og blogging. Ikke noe spill.) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 (endret) Du har jo denne f.eks: https://www.komplett.no/product/907514/gaming/gaming-pc/stasjonaer/acer-aspire-gx-781 - 8.295 kroner Om du skal ha kraftigere prosessor enn det, altså en i7, øker prisen betraktelig. Fint. Bør kanskje ha 7 ja. Er ikke det best. Og noe mer lagring. Jeg har 3-4 T på Passport ultra som er omtrent full med backup. Bilder og musikk og div Bør kanskje være plass til å sette inn flere harddisker også. Endret 1. mars 2017 av RandiA Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Du får ikke ferdig pcer med så mye lagring. Så du må heller kjøpe en pc som har plass til at du setter inn en ekstra disk + at du må budsjettere med kjøp av en slik disk. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 Du får ikke ferdig pcer med så mye lagring. Så du må heller kjøpe en pc som har plass til at du setter inn en ekstra disk + at du må budsjettere med kjøp av en slik disk. Ja. Det bør være plass til mer. Men setter ikke firmaet inn etter ønske da? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Du kommer til å måtte betale mye ekstra for dette. Greier du ikke å montere inn en harddisk selv? Eller kjenner noen som kan det? Det blir jo dumt å måtte bruke pc byggeren for å få en større disk liksom. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Man betaler ikke for at komplett skal sette inn en disk... Det er 2 skruer og et panel fra å gjøre det selv.. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Du har ikke vurdert en NAS? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 Du kommer til å måtte betale mye ekstra for dette. Greier du ikke å montere inn en harddisk selv? Eller kjenner noen som kan det? Det blir jo dumt å måtte bruke pc byggeren for å få en større disk liksom. Det har du rett i - joda, jeg har satt inn disk, og jeg får nok hjelp til det også. Så jeg må passe på å få en med så stor disk som mulig og også plass til flere disker. Andre ønsker 8GB RAM i7, flere USB porter. DVD og CD rom gjerne også HDMI utgang. Om den har Windows 10 så er vel Bluetooth inkludert der. Skulle gjerne hatt M.word også på. Den jeg har er så gammel og har ikke lisensnr. lengre på den. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 Du har ikke vurdert en NAS? Er det en nettbutikk? - tror jeg holder meg til den jeg har brukt før. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 En NAS er en lagringsboks tilknyttet nettverket ditt. Så i stedet for å ha masse disker/lagringsplass i selve pcen, så har du ekstra NAS med masse plass. Men det koster litt da. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Du kommer til å måtte betale mye ekstra for dette. Greier du ikke å montere inn en harddisk selv? Eller kjenner noen som kan det? Det blir jo dumt å måtte bruke pc byggeren for å få en større disk liksom. Sjekker du konfiguratoren på Komplett så ser du at det koster akkurat like mye for en ekstra disk der og en løs disk. De tar ikke betalt for å sette inn ekstra disker tydeligvis. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Sjekker du konfiguratoren på Komplett så ser du at det koster akkurat like mye for en ekstra disk der og en løs disk. De tar ikke betalt for å sette inn ekstra disker tydeligvis. Men koster ikke pcene på pc byggeren mer en ferdig pc da? Har aldri benyttet meg av den pc byggeren, men har alltid trodd de tok ekstra for det. Så kanskje en disk ikke er ekstra, men bare å benytte seg av den koster mer? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 (endret) Det er jo bare en konfigurering av pakkene de har på siden sin. Jeg er rimelig sikker på at pakken ikke blir dyrere når man trykker på "konfigurer" De tar en viss % eller noe av prisen for å bygge tror jeg da det, etter hva jeg har sett, koster litt forskjellig i forhold til prisen på løse deler. Jeg sjekket ikke om totalprisen gikk opp mer enn tilvalget kostet siden jeg regner med at prisen som er oppgitt på tilvalget er det eneste man betaler ekstra. Edit; Nå sjekket jeg bare HDD da, kan godt hende det koster litt ekstra for å sette inn andre ting. Sjekket også bare Komplett så andre kanskje tar noen kroner mer pr. del ekstra enn de koster løst. Endret 1. mars 2017 av 4 3 Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 @RandiA Ta kontakt med gutta på DigitalImpuls nede i Fjordgata, de kan sikkert mekke sammen noe som duger (har fått utrolig god service av de selv). Evt noen i Tr.heim som synes PC bygging er morsomt. Sats på en i5 eller AMD Ryzen 1070 når denne kommer i butikk over påske (i7 koster mye mer, og alt blir stor oppgradering fra en Athlon II), 16GB ram og masse lagring (SSD + HDD), evt NAS slik at du er litt bedre sikret mot HDD kollaps. Husk Online Backup! Ingenting er så kjedelig som å miste alt av bilder og dokumenter fordi en portabel disk gikk heden (skulle bare strekke meg over, litt kola smaker godt når man skal...... du skjønner tegninga). Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 @RandiA Ta kontakt med gutta på DigitalImpuls nede i Fjordgata, de kan sikkert mekke sammen noe som duger (har fått utrolig god service av de selv). Evt noen i Tr.heim som synes PC bygging er morsomt. Sats på en i5 eller AMD Ryzen 1070 når denne kommer i butikk over påske (i7 koster mye mer, og alt blir stor oppgradering fra en Athlon II), 16GB ram og masse lagring (SSD + HDD), evt NAS slik at du er litt bedre sikret mot HDD kollaps. Husk Online Backup! Ingenting er så kjedelig som å miste alt av bilder og dokumenter fordi en portabel disk gikk heden (skulle bare strekke meg over, litt kola smaker godt når man skal...... du skjønner tegninga). Har fått laget et par der før ja. Det het Datakjeden da tror jeg. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 Det er jo bare en konfigurering av pakkene de har på siden sin. Jeg er rimelig sikker på at pakken ikke blir dyrere når man trykker på "konfigurer" De tar en viss % eller noe av prisen for å bygge tror jeg da det, etter hva jeg har sett, koster litt forskjellig i forhold til prisen på løse deler. Jeg sjekket ikke om totalprisen gikk opp mer enn tilvalget kostet siden jeg regner med at prisen som er oppgitt på tilvalget er det eneste man betaler ekstra. Edit; Nå sjekket jeg bare HDD da, kan godt hende det koster litt ekstra for å sette inn andre ting. Sjekket også bare Komplett så andre kanskje tar noen kroner mer pr. del ekstra enn de koster løst. Høres bra ut. Det haster. Blir bare iPad med meg i dag. Har vært 20-30 ganger av-på den stasjonære. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 evt NAS slik at du er litt bedre sikret mot HDD kollaps. Du er ikke mer sikret mot HDD-kollaps hvis du har NAS.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå