Radiobil Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Jeg bor i en ganske gammel bygård i Oslo sentrum, med kanskje 60 beboere, og de aller fleste bruker nett fra NextGenTel.Jeg har 30/5 linje fra dem, men på ettermiddag og kveld er hastigheten ofte helt nede i 0,3-3Mbit. Jeg mistenker at dette skyldes overbelastning på linjen. Vil jeg kunne oppleve høyere hastighet hvis jeg bytter leverandør, eller vil andre levrandører oppleve samme begrensning i borettslaget? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Hvis det gjelder telefonlinjen: http://metrolive.telenor.no/kapaks-application-web/kapaksweb bruker: skapaksprovider pass: prov Får du høyere hastighet her, betyr det telenor muligens gir mere stabil linje. Hvis ikke, har nextgentel gitt deg feil informasjon om forventet hastighet. Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Hvor godt har du sjekka ut at det faktisk er linja inn til leiligheten begrensninga på? I de aller fleste tilfelle er problemet forstyrrelser på WiFi. Har du testa med en pc-en kobla med ledning til ruteren? Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 5. mars 2017 Del Skrevet 5. mars 2017 Hvis det gjelder telefonlinjen: http://metrolive.telenor.no/kapaks-application-web/kapaksweb bruker: skapaksprovider pass: prov Får du høyere hastighet her, betyr det telenor muligens gir mere stabil linje. Hvis ikke, har nextgentel gitt deg feil informasjon om forventet hastighet. Tror man bare har tilgang til den om man er på en telenor-linje? Uansett, om linja ikke har hatt et telefonabonnement de siste par-tre åra vil den bare vise teoretisk hastighet som er regnet ut ifra avstand til sentral og diameter på kobberledningene. Kan godt være de kan levere høyere hastighet enn det står der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå