Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bostøtte - Beregnes inntekt før eller etter skatt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var inne og kikka på inntektsgrensene for å få bostøtte, men er litt vanskelig å skjønne.

Er disse grensene før eller etter skatt?

Jeg har fått invilget uføretrygd med ung uføretillegg. Får inn drøyt 17K i måneden etter skatt. Anonymous poster hash: beaa3...1f8

1. Hvor bor du.

2. Bor du alene?

3. Hva får du i stønad og evt andre inntekter brutto.

Anonymous poster hash: 87080...59a

Lenke til kommentar

Var inne og kikka på inntektsgrensene for å få bostøtte, men er litt vanskelig å skjønne.

Er disse grensene før eller etter skatt?

Jeg har fått invilget uføretrygd med ung uføretillegg. Får inn drøyt 17K i måneden etter skatt. Anonymous poster hash: beaa3...1f8

Dragen har rett. Jeg kan med sikkerhet si at du ikke får innvilget bostøtte. Men ikke stol på meg, søk, det er enkelt og gratis. Det verste som kan skje er at du fremstår som useriøs.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Unge uføre har for høy inntekt.

Nei, det har de ikke. De har årslønn på enten ca 246000 om de er samboer/ektefelle eller ca 270000 om de bor alene. Dette gir ikke rom for et spesielt romslig liv, men er nok til at man kan leve med en viss verdighet. 

her er et skjema med øvre grenseverdier for bostøtte. Har du 270000 i året er det 22500 brutto pr måned. Du faller derfor helt utenfor. Med mindre du har ektefelle/samboer og/eller barn. Da kan saken stille seg annerledes avhengig av inntekten til din bedre halvdel.

https://nedlasting.husbanken.no/Filer/9b6-2.pdf

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Bestem deg. Har vi for høy inntekt til å få bostøtte, eller ikke?

Med tanke på at de fleste av oss unge uføre mistet bostøtten grunnet for høy inntekt i juli i fjor, så går jeg for at vi har for høy inntekt.

Tråden omhandler enslige unge uføre ut i fra detaljene trådstarter gir i hovedinnlegget. Samboere er derfor irrelevante.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Bestem deg. Har vi for høy inntekt til å få bostøtte, eller ikke?

Med tanke på at de fleste av oss unge uføre mistet bostøtten grunnet for høy inntekt i juli i fjor, så går jeg for at vi har for høy inntekt.

Tråden omhandler enslige unge uføre ut i fra detaljene trådstarter gir i hovedinnlegget. Samboere er derfor irrelevante.

Beklager. Misforsto innlegget ditt. Jeg er så vant med at folk snakker ned om uføretrygdete, at jeg tolket innlegget ditt feil. Trodde først at du slang ut en generell bemerkning om at uføre får for mye penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...