Harald Brombach (digi.no) Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Veldig mange har lagt alle eggene i samme kurv.Tusenvis av Amazon-kunder ble rammet av massiv feil Lenke til kommentar
ButterScotch Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 (endret) Veldig mange har bare ett egg og lever egentlig best med å legge det i én kurv. Man skal være en stor aktør eller ha en driftskritisk rolle før man kan bruke masse ressurser på failoverløsninger som tar høyde for et utfall av denne størrelsen.Men alltid morsomt å lese kommentarer fra folk som går helt av skaftet og sier slik som "dette hadde aldri skjedd på [hypotetisk host X/min egen PC i kjelleren]" og tror de er smartere av den grunn. Facebook var i hvert fall fullt av det i går. Endret 1. mars 2017 av ButterScotch 4 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Dette hadde aldri skjedd på min egen PC i kjelleren, den er som klokken, bare går og går, til evig tid. 1 Lenke til kommentar
oppat Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Veldig mange har bare ett egg og lever egentlig best med å legge det i én kurv. Man skal være en stor aktør eller ha en driftskritisk rolle før man kan bruke masse ressurser på failoverløsninger som tar høyde for et utfall av denne størrelsen. Men alltid morsomt å lese kommentarer fra folk som går helt av skaftet og sier slik som "dette hadde aldri skjedd på [hypotetisk host X/min egen PC i kjelleren]" og tror de er smartere av den grunn. Facebook var i hvert fall fullt av det i går. Når det er sagt så gjør verktøy som docker swarm mode det trivielt å kjøre multi-cloud. Jeg tester det og setup er ihvertfall trivielt - mye enklere enn cloudformation o.l. Tror min neste produksjonstjeneste kommer til å bruke docker swarm mode. Lenke til kommentar
Y4BNH49Z Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Så glad jeg hadde satt opp pull through cache for docker images.. Var nok værre for amerikanerne som nettopp hadde starten arbeidsagen mens vi var allerede i sofaen hjemme. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Veldig mange har bare ett egg og lever egentlig best med å legge det i én kurv. Man skal være en stor aktør eller ha en driftskritisk rolle før man kan bruke masse ressurser på failoverløsninger som tar høyde for et utfall av denne størrelsen. Men alltid morsomt å lese kommentarer fra folk som går helt av skaftet og sier slik som "dette hadde aldri skjedd på [hypotetisk host X/min egen PC i kjelleren]" og tror de er smartere av den grunn. Facebook var i hvert fall fullt av det i går. Tja sier jeg, på endel tjenester såklart, men når ting som hjemmeautomasjon faller ut, så viser det at det ikke er så gunstig å basere seg på "skya", om ikke annet fordi man er avhengig av egen nettlinje også. AtW Lenke til kommentar
ButterScotch Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Tja sier jeg, på endel tjenester såklart, men når ting som hjemmeautomasjon faller ut, så viser det at det ikke er så gunstig å basere seg på "skya", om ikke annet fordi man er avhengig av egen nettlinje også. AtW Joda, men mange "løsninger" vil jo bare flytte single point of failure fra ett sted til et annet. Det er en kost/nytte-vurdering å ha redundans i alle ledd, og de aller fleste tjenester har ikke det behovet. Derfor lever de fleste godt med nedetid noen timer en gang eller to i året (om det), i stedet for å bruke masse ressurser på sikring av slikt. Og ingen trenger å være bedrevitere i ettertid når det faktisk ramlet ut en gang. (Og igjen, kritiske systemer er et helt annet tema.) 1 Lenke til kommentar
Abel46 Skrevet 6. mars 2017 Del Skrevet 6. mars 2017 Også bankene har vel litt nedetid hvert år, har de ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå