Gå til innhold

Her er GTX 1080 Ti

Anbefalte innlegg

Trist vi aldri fikk HBM2 da. Bedriftsmarkedet fikk HBM2, men Nvidia fant vel ut at det ikke var verdt det for forbrukere nå. 

Jeg mener å ha hørt at HBM2 som er ute nå kjører på lavere hastighet i forhold til potensialet. Båndbredden er vel på 512GB/s enda, mens man får nå 484GB/s med GDDR5X, samt at sistnevnte er billigere. Kommer nok et nytt Titan X kort til sommeren eller tidlig høsten, og det har nok HBM2 minne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

7600kr var jo en fin pris. 980Ti korta mine ga jeg vel 6800kr for da de kom ut.

1080 FE koster 7699 hos komplett ser jeg, så regner med prisen detter på de om 1080Ti skal koste 7600kr.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Trist vi aldri fikk HBM2 da. Bedriftsmarkedet fikk HBM2, men Nvidia fant vel ut at det ikke var verdt det for forbrukere nå. 

Jeg mener å ha hørt at HBM2 som er ute nå kjører på lavere hastighet i forhold til potensialet. Båndbredden er vel på 512GB/s enda, mens man får nå 484GB/s med GDDR5X, samt at sistnevnte er billigere. Kommer nok et nytt Titan X kort til sommeren eller tidlig høsten, og det har nok HBM2 minne.

http://www.nvidia.com/object/tesla-p100.html

NVidia sier de klarer 732 GB/s for sitt Tesla P100. Åpenbart er jo disse kortene ekstremt dyre da. Det er HPC kort og ikke gaming kort. Grunnen til at det ikke kom på 1080 Ti er nok som du sier likevel. Forskjellen er ikke stor nok til at de kan forsvare prisøkningen det gir, spesielt i et marked uten konkurranse.

Så det viktigste blir kanskje lavere HBM priser mer enn hastigheten. Så mye vet jeg ikke da. Tror nok derimot AMD vil gå for HBM med Vega. De hadde jo tom HBM1 begrenset til 4GB i sine Fury kort.

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha hørt at HBM2 som er ute nå kjører på lavere hastighet i forhold til potensialet. Båndbredden er vel på 512GB/s enda, mens man får nå 484GB/s med GDDR5X, samt at sistnevnte er billigere.

Stemmer det Lunaris sier, GP100 bruker 4 stk. HBM2 stacks, men i likhet med andre server-produkter så er minnet klokket mer konservativt, og kortet har derfor 732 GB/s i teoretisk båndbredde.

Det 1080ti har er raskere enn det HBM2 klarer å levere atm.

GTX 1080Ti med 11Gbps GDDR5X på en 352-bit bus får 484 GB/sek med teoretisk båndbredde.

Vega 10 har 2 stk. HBM2-stacks for totalt 8GB minne og har 512 GB/sek teoretisk båndbredde.

Lenke til kommentar

oki. blir sikkert og kjøpe et regner jeg med. blir ivertfall en heftig oppgrading fra 980ti kontra 1080 :) håper den klokker bra, hørt at pascal x klokka veldig bra så. spent på og se benchmarks. sikkert hypen verdig det kortet der når det blir ca like bra eller et lite hakk over pascal x :D får en til og undre litt over poenget med pascal x til den brutale prisen kunne like gjerne releasa et 1080ti istedefor. og prisen ble litt overaskende mtp 1080 prisen.

Endret av /-eple-\
Lenke til kommentar

oki. blir sikkert og kjøpe et regner jeg med. blir ivertfall en heftig oppgrading fra 980ti kontra 1080 :) håper den klokker bra, hørt at pascal x klokka veldig bra så. spent på og se benchmarks. sikkert hypen verdig det kortet der når det blir ca like bra eller et lite hakk over pascal x :D får en til og undre litt over poenget med pascal x til den brutale prisen kunne like gjerne releasa et 1080ti istedefor. og prisen ble litt overaskende mtp 1080 prisen.

Ja skal oppgradere fra 980Ti til 1080Ti selv her. 1080Ti er ventet å overklokke likt som GTX 1080, med kanskje ~100 Mhz forskjell.

Lenke til kommentar

Ja skal oppgradere fra 980Ti til 1080Ti selv her. 1080Ti er ventet å overklokke likt som GTX 1080, med kanskje ~100 Mhz forskjell.

Kan si det så enkelt at "alle" pascal overklokker likt. +- 200 mhz avhengig av kjølingen. Samme på alle maxwellkort, fra 750ti til titan x.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

https://www.proshop.no/Grafikkort/Gainward-GeForce-GTX-1080-Ti-Founders-Edition-11GB/2586558

1070 har ikke fått noe priskutt?

Nei, men jeg antok priskuttene ville dryppe nedover til de øvrige kortene, som 1070 / 1060 osv. 

Skal si, 3300kr for et 1080ti FE kort fra Gainward? Uansett om det finnes andre kort som har bedre kjøleløsning og er overklokka så er jo 3300kr for et slikt kort veldig bra? Andre priser ligger jo på enten 7000kr eller høyere. Jeg la inn en bestilling, finner ut på mandag hva som skjer. Finner vel fort ut da om det er skrivefeil. Jeg fikk "bestillingsbekreftelse" nå. På mandag får jeg vel selve "ordrebekreftelse" og da blir jeg vel oppringt eller kontakta på email vis det viser seg det er feil pris på kortet. Eller jeg kan være heldig å får kortet til 3300kr. Vis det blir for lang ventetid, da har jeg alltids sjansen til å avbestille siden jeg valgte betaling med faktura.

Ok, 6-12 mnd ventetid. lol. Jaja Vis jeg får kortet innen 1mnd til 3300kr synes jeg det er en bra pris. Jeg synes det vil isåfall være veldig valuta for pengene. Vis noen andre vet noe mer om dette så si ifra.

Endret av rosewell
Lenke til kommentar

Joa, jeg tenkte det samme. Men jeg prøver å ser. Jeg tror selv jeg evt får beskjed om feilprising iløpet av neste uke. Men, jeg prøver for å finne ut om jeg blir "heldig". Vis jeg får beskjed om feilprising så kansallerer jeg ordren. Foreløpig ahr de bare sendt meg bestillingsbekrefelse. Prisen blir ikke offisiell før de har sendt meg "ordrebekreftelse". Det finner jeg ut av i neste uke. 

Litt spennende er det jo. Skader ikke å prøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...