Gå til innhold

ChiliMobil bytter til Telia-dekning


Anbefalte innlegg

Nkom og konkurransetilsynet har ingenting med å tvinge operatørene til å gi kvotefri bruk. At det ikke er reell konkurranse i Norge derimot, er kanskje mat for konkurransetilsynet.

 

Nå forsvarer jeg ikke selskapene på noe vis, men jeg erkjenner at når det er selgers marked, og ikke kjøpers, forblir prisene kunstig høye. Bare vent, det kommer en dag i fremtiden når også vi får bedre betingelser, men da må antallet operatører med eget nett gå opp, og små selskaper bli mer aggressive. OG så trenger vi flere mennesker i landet her per antall km2, før det lønner seg med lavere priser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De små selskapene blir bare oppkjøpt av Telia og Telenor.

Rart at ikke tilsyn og myndigheter stopper dette!

 

Banzai hadde datakvote på 100 GB i mobilen.

Alle andre operatører tvinger storforbrukere til å ha et lite abonnement for mobilen, og en separat router med et "mobilt bredbånd"-abonnent. Sistnevnte abonnement kan ikke brukes til å ringe, så du tvinges til å ha to abonnement.

 

Om myndighetene ikke kan tvinge Telenor/Telia til å øke datakvotene, så kunne de vel i det minste hindret NetCom i å ødelegge for Banzai, og hindret Talkmore å kjøpe konkursboet.

 

Jeg hadde ikke trengt å kritisere Telia for deres dårlige vilkår, om de hadde latt Banzai bestå. Jeg var fornøyd med Banzai.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Telenor i Sverige gir nå sine kunder ubegrensede datakvoter.

Der har de konkurranse.

 

 

Er det mulig å kjøpe svensk abb og bruke i norge? bare sånn teoretisk sett. Om det er fri bruk i andre skandinaviske land(?).

 

Har svensk mor som bor i sverige , så kan i værste fall sette det i navnet hennes.

 

edit; nvm ser nå at det bare er fri surf i sverige, eu, thailand og burma.

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

 

Telenor i Sverige gir nå sine kunder ubegrensede datakvoter.

Der har de konkurranse.

 

 

Er det mulig å kjøpe svensk abb og bruke i norge? bare sånn teoretisk sett. Om det er fri bruk i andre skandinaviske land(?).

 

Har svensk mor som bor i sverige , så kan i værste fall sette det i navnet hennes.

 

edit; nvm ser nå at det bare er fri surf i sverige, eu, thailand og burma.

 

 

Når du sier EU, er da EØS også inkludert?

Lenke til kommentar

Thailand og Burma, men ikke Norge?

 

Telebransjen hater oss visst.

 

Telenor har også fått bedre priser for databruk i Thailand, Tyrkia osv. Prislegger seg vel etter hvor normenn liker å reise. Merk* Dette var svenske abonnement, så de reiser vel en del til Burma :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...