Hedonism Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Ser at ChiliMobil varsler bytte til Telia sin dekning fra 01.04.17 samtidig som de lanserer datarollover og ny "Minside" og mobilapp for administrering av abonnementet. Prisene deres på abonnementene ser ellers ikke ut til å være endret per skrivende stund. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Det var synd. Eneste fordelen med Chilimobil var at dem hadde dekningen til Telenor. Men bra at dem skal forbedre seg på alle andre punkter der dem har vært dårlige. Håper dem får kontroll på faktureringwn sin også. Har aldri fått så mye feil varsler som hos dem. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 Ikke vært kunde hos dem selv men lest om flere som har opplevd problemer med faktureringen som du nevner, Minside som er veldig mangelfull eller ikke fungerer og litt trøbbel med å nå kundeservice til tider. Ser at de også skal lansere tvillingsim-løsning som de ikke har hatt tidligere. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Mens vi diskuterer lavprisaktører så håper jeg hello får ut fingeren angående bruk i EU snart. Jeg vil være kunde hos dem, men gidder ikke å betale per MB for data lenger. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 De svarer nå på facebook at det kommer i sommer så det virker ikke som om de har fokus på å få det på plass før de må. Det samme gjelder datarollover, det er vel nesten kun Hello nå som ikke har det av alle full- og lavprisoperatører. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 (endret) Argumentet som blir servert, er at Hello gir dobbel data i forhold til de andre, så da "trenger" dem ikke å tilby rollover da kundene likevel får dobbelt så mye til vanlig. Argumentet er greit nok i mitt hode, og rollover er ikke så viktig. Men jeg ser for meg at mange andre reagerer på prinsippet at rollover ikke tilbys. Det med EU delen er at det kommer i juli, så du har helt rett i at Hello ikke baker det inn før dem må. Litt slapt med tanke på at Sandaker, sjefen i Hello alltid maser om at Hello alltid skal være billigst. Litt selvmotsigelser der vil jeg påstå *EDIT* Roaming i EU kommer 15 juni. Rollover diskuteres internt hos Hello i følge kundeservice på facebook. Så da er det bare å lene seg tilbake og tvinne tomler. Endret 1. mars 2017 av Kynxx Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 Argumentet som blir servert, er at Hello gir dobbel data i forhold til de andre, så da "trenger" dem ikke å tilby rollover da kundene likevel får dobbelt så mye til vanlig. Argumentet er greit nok i mitt hode, og rollover er ikke så viktig. Men jeg ser for meg at mange andre reagerer på prinsippet at rollover ikke tilbys. Det med EU delen er at det kommer i juli, så du har helt rett i at Hello ikke baker det inn før dem må. Litt slapt med tanke på at Sandaker, sjefen i Hello alltid maser om at Hello alltid skal være billigst. Litt selvmotsigelser der vil jeg påstå *EDIT* Roaming i EU kommer 15 juni. Rollover diskuteres internt hos Hello i følge kundeservice på facebook. Så da er det bare å lene seg tilbake og tvinne tomler. Ja, de sier de har diskutert rollover i noen uker nå. Det er vel et kostnadsspørsmål, hvor mye ekstra Telenor vil ha for å la dem tilby det. Når andre operatører med tilsvarende priser kan tilby rollover så tror jeg de kommer til å tape en del på å ikke ha det, og ikke minst er det jo flere som etter hvert har mulighet for "fri bruk" i EU/EØS allerede nå med samme prisklasse som eksempelvis Komplett Mobil. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Argumentet som blir servert, er at Hello gir dobbel data i forhold til de andre, så da "trenger" dem ikke å tilby rollover da kundene likevel får dobbelt så mye til vanlig. Argumentet er greit nok i mitt hode, og rollover er ikke så viktig. Men jeg ser for meg at mange andre reagerer på prinsippet at rollover ikke tilbys. Det med EU delen er at det kommer i juli, så du har helt rett i at Hello ikke baker det inn før dem må. Litt slapt med tanke på at Sandaker, sjefen i Hello alltid maser om at Hello alltid skal være billigst. Litt selvmotsigelser der vil jeg påstå *EDIT* Roaming i EU kommer 15 juni. Rollover diskuteres internt hos Hello i følge kundeservice på facebook. Så da er det bare å lene seg tilbake og tvinne tomler. Ja, de sier de har diskutert rollover i noen uker nå. Det er vel et kostnadsspørsmål, hvor mye ekstra Telenor vil ha for å la dem tilby det. Når andre operatører med tilsvarende priser kan tilby rollover så tror jeg de kommer til å tape en del på å ikke ha det, og ikke minst er det jo flere som etter hvert har mulighet for "fri bruk" i EU/EØS allerede nå med samme prisklasse som eksempelvis Komplett Mobil. Chilimobil har klart å tilby sånt dem også, og der er det snakk om kronestykker i forskjell. Men siden de bytter til Telias nett så skjønner jeg at det kniper om kronestykkene for å kunne tilby all herligheten. Jeg håper nå bare at Hello holder seg på nettet til Telenor. Om jeg må velge mellom pest og kolera så vil jeg heller at Hello skal holde seg på nettet til Telenor enn at dem tilbyr rollover. EU roaming kan dem ikke gjøre noe med, for det skjer uansett i hvilket nett som de leier hos. Telia har veldig variabel dekning der jeg beveger meg. Telenor derimot har jeg ikke hatt problemer med. Har en ekstra telefon med kontantkort fra Telia i tilfelle. Jeg tror jeg skal bytte til Chilimobil med den og se hvordan det fungerer fra mai en gang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Jeg regner med at rollover og utenlandsbruk er noe man indirekte må betale for, så da er jeg imot slike tjenester fordi det ikke lønner seg for mitt bruk. Kjekt å ha ting inkludert, men når dette fordyrer abonnementet så mye som 500-600 pr. år kan jeg like godt betale for det lille jeg bruker av utenlands datatrafikk. Det er forsåvidt også det samme med rollover - jeg kan bytte til det abonnementet som passer meg best til enhver tid. Rollover er derfor svært lite viktig. Trist at Chili går over til Telia slik Onecall gjorde. Samtalekvaliteten er ikke helt den samme på Telias nett. Lenke til kommentar
Leif1961 Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 (endret) Chili mobil abonnemand har gått over tilTelia dekning Nå har de samme pris nivå Hello. Har sendt forespørsel til Chess om de går ned til samme prisnivå som de, Hvis ikke, så går jeg over til Chili. Noen som har dårlig erfaring med de?Jeg skal primært bare bruke data, tale blir veldig,veldig lite brukt hos meg Endret 8. mars 2017 av Leif1961 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Chili mobil abonnemand har gått over tilTelia dekning Nå har de samme pris nivå Hello. Har sendt forespørsel til Chess om de går ned til samme prisnivå som de, Hvis ikke, så går jeg over til Chili. Noen som har dårlig erfaring med de? Jeg skal primært bare bruke data, tale blir veldig,veldig lite brukt hos meg Var kunde for 6 mnd siden. Chili har verdens dårligste minside løsning, umulig å få oversikt over hvor mye du har brukt..hvis jeg husker rett så måtte man summere forbruket selv. De har heller ingen app. Jeg tipper det er gjort med hensikt for at flest mulig skal gå over limmit. Styr unna, velg heller Hello. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 (endret) Hello har heller ikke verdens beste "Min side"-løsning. Det er en stund siden jeg prøvde å hjelpe fatter´n med noe som burde være enkelt, han måtte ringe dem. For å være ærlig, gjør Telia mye riktig. De har den beste supporten. Meget bra "Min side"-løsning, og gratis chat med support-folkene på nettsiden deres. Krever ikke engang pålogging. Fantastisk support! Jeg sier ikke at jeg liker Telia. De er dyre, og var så vrange overfor min tidligere teletilbyder Banzai at den gikk konkurs. Jeg savner det abonnementet Banzai tilbød, med 100 GB i måneden. Men supporten til Telia er fantastisk, og verdt å betale noe ekstra for. Jeg er nå Telia-kunde fordi de er eneste selskap, bortsett fra Telenor, som tilbyr 40GB datakvote. Det er ikke nok for meg, men Telenor 60 GB er eneste alternativ og altfor dyrt. Telenor har heller ikke gratis support-chat. Noen sier de har det via Facebook, men det ekskluderer meg. Jeg bruker ikke Facebook. PS. En annen fordel med å komme vekk fra Telenor-nettverket, er at Telia ikke sperrer for åttesifrede bedriftsnumre. Hvis du har Telenor, må du ringe bedriftenes femsifrede telefonnummer for å få support. Minuttprisen går ikke til å lønne de ansatte i bedriften du ringer til, som du kanskje tror. Nei, det er Telenor som stjeler disse pengene. Om du finner det åttesifrede, alternative nummeret, har Telenor sperret kunder i å ringe dette nummeret. Ikke Telia. Telia er på mange måter mer etiske enn Telenor. Bedre dekning har de óg, i hvert fall i mitt område. Endret 8. mars 2017 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Leif1961 Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 (endret) Chili mobil abonnemand har gått over tilTelia dekning Nå har de samme pris nivå Hello. Har sendt forespørsel til Chess om de går ned til samme prisnivå som de, Hvis ikke, så går jeg over til Chili. Noen som har dårlig erfaring med de? Jeg skal primært bare bruke data, tale blir veldig,veldig lite brukt hos meg Var kunde for 6 mnd siden. Chili har verdens dårligste minside løsning, umulig å få oversikt over hvor mye du har brukt..hvis jeg husker rett så måtte man summere forbruket selv. De har heller ingen app. Jeg tipper det er gjort med hensikt for at flest mulig skal gå over limmit. Styr unna, velg heller Hello. Jeg ser svaret ditt, men jeg skal aldri ha Telenor dekning, skal ha Telia dekning uansett, derfor ikke Hello til meg, min kone har Hello. Vi testet det mot hverandre i bilturer, og Telia slå Telenor sønder og sammen der vi var, Særlig Østerdalen og Strekning Åndalsnes-Dombås! Billigste i pris er Chili, ny pris og ny nett. Ser det var dumt dårlig med apps til mobil, men jeg får teste noen mnd med Chilimobil nå. Endret 8. mars 2017 av Leif1961 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Hello har heller ikke verdens beste "Min side"-løsning. Det er en stund siden jeg prøvde å hjelpe fatter´n med noe som burde være enkelt, han måtte ringe dem. For å være ærlig, gjør Telia mye riktig. De har den beste supporten. Meget bra "Min side"-løsning, og gratis chat med support-folkene på nettsiden deres. Krever ikke engang pålogging. Fantastisk support! Jeg sier ikke at jeg liker Telia. De er dyre, og var så vrange overfor min tidligere teletilbyder Banzai at den gikk konkurs. Jeg savner det abonnementet Banzai tilbød, men 100 GB i måneden. Men supporten til Telia er fantastisk, og verdt å betale noe ekstra for. Jeg er nå Telia-kunde fordi de er eneste selskap, bortsett fra Telenor, som tilbyr 40GB datakvote. Det er ikke nok for meg, men Telenor 60 GB er eneste alternativ og altfor dyrt. Telenor har heller ikke gratis support-chat. Noen sier de har det via Facebook, men det ekskluderer meg. Jeg bruker ikke Facebook. PS. En annen fordel med å komme vekk fra Telenor-nettverket, er at Telia ikke sperrer for åttesifrede bedriftsnumre. Hvis du har Telenor, må du ringe bedriftenes femsifrede telefonnummer for å få support. Minuttprisen går ikke til å lønne de ansatte i bedriften du ringer til, som du kanskje tror. Nei, det er Telenor som stjeler disse pengene. Om du finner det åttesifrede, alternative nummeret, har Telenor sperret kunder i å ringe dette nummeret. Ikke Telia. Telia er på mange måter mer etiske enn Telenor. Bedre dekning har de óg, i hvert fall i mitt område. Hello har blitt mye bedre på feltet du nevner. Telenor har åpnet for 8-sifrede numre til bedrifter, så nå slipper man femsifret numre overhodet. Chili skal visstnok komme med ny min side løsning, app portefølge osv, men har vært ræva på å vise aktuell forbruk av data. Jeg måtte regne antall MB forbruk/mnd, det sugde pølse og litt kjøttballer å regne ut da jeg hadde 10 GB abonnement med EU pakke. Feilaktige fakturavarsler og feil stengevarsler var også hverdagskost, inklidert påfølgende unnskyldninger etterpå. Der har Chili stor forbedringspotensiale. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Hello har heller ikke verdens beste "Min side"-løsning. Men de har en glimrende app som viser grafisk fremstilling av forbruk og kvote på tale, sms, data samt hvor mange dager igjen av perioden. Chili har ikke giddet å tilby en slik enkel tjeneste til kundene, ergo bør man styre unna hvis man ikke liker ubehagelige overraskelser på faktura. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Godt å få bekreftet fra flere at Telegrafverket har fjernet sperren for skyggenummer. Det blir neppe noen stor sak for informasjonsavdelingen. De vil i høyden innrømme at det var en glipp som vi dessverre ikke har oppdaget før nå. Vi beklager ulempen dette har medført for våre kunder. Vi kommer snart tilbake med en ny feil. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Fikk mail fra hello Rollover innføres fra 1 mai, samtidig øker de månedsavgiften fra 98,- til 129,- Lenke til kommentar
Leif1961 Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Chilimobil har endret pris inkl EU, er blant de laveste forsatt http://chilimobil.no/ 1 Lenke til kommentar
Leif1961 Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 Så, i Danmark har prisene bare økt 0 eller 10 - 20 kr pr abonnemand!Var det grunn å øke så mye i Norge?http://www.bt.dk/penge/klar-ikke-laest-derfor-stiger-prisen-paa-dit-mobilabonnement-faktaboks-er-baade-lagt 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 (endret) I Norge styres teleprisene av dupolet/kartellet Telenor og Telia. De konkurrerer ikke, og det har de heller ingen grunn til. Deres eneste oppgave på det norske markedet, er å skvise kundene for mest mulig penger, samt å kjøpe opp konkurrentene som tilbyr bedre betingelser. Jeg savner teleselskapet Banzai, som hadde en datakvote på 100 GB, inntil NetCom/Telia saboterte dem, og Telenor/Talkmore kjøpe kadaveret. Telenor i Sverige gir nå sine kunder ubegrensede datakvoter. Der har de konkurranse. I Norge har vi to udugelige organisasjoner som heter Konkurransetilsynet og Post- og Teletilsynet. Hvorfor har ikke disse udugelige idiotene innsett at det er deres jobb å føre TILSYN med KONKURRANSEN i den norske TELE-bransjen? Endret 17. mai 2017 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå