dogcow Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 (endret) Utgiftene mine ved reising har de siste årene begynt å bli knyttet mer og mer opp imot overnattinger og aktiviter (safari, båtturer, fine hotell). De fleste reiseforsikringer dekker slike utgifter ved avbestilling av hele reisen, men hva med avbestilling av enkeltaktiviteter pga. forsinkelse? Eks 1: Fly er forsinket fra Heathrow til Johannesburg over natten slik at jeg ikke rekker avreise til tredagers gåsafari i Krugerparken som starter kvelden dagen etter. Eks 2: Fly er forsinket til båttur/cruise. Begge eksemplene forutsetter at det ikke finnes noen fly man kan ta for å bruke klausulen om innhenting av reiserute. Jeg har selv opplevd lignende hendelser hvor hotell og fly som trengs for å hente inn reiseruten dekkes, men aktiviteten jeg går glipp av ikke dekkes. Dette er et problem når aktivitetene koster mer enn innhentingen. Er det noen som vet om reiseforsikringer som dekker dette eller har tips rundt denne problemstillingen? Jeg har snakket med Tryg og DNB som begge har romslige ordninger for innhenting, men ikke for eventuelt resulterende avbestilling av aktiviteter. Endret 1. mars 2017 av dogcow Lenke til kommentar
flink_gutt Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Sendt en melding i saken. Lenke til kommentar
dogcow Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 (endret) Takk Uten å nevne hva svaret fra flink_gutt gikk ut på vil jeg bare si at jeg ville blitt veldig glad hvis noen kjenner til en forsikring som dekker det. Jeg vet at det finnes forsikringer i USA som f.eks dekker klatring uten sikring og basehopping så derfor så jeg for meg at det kunne finnes nisjeforsikringer mot dette også. Endret 1. mars 2017 av dogcow Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 3. mars 2017 Del Skrevet 3. mars 2017 Det virker litt meningsløst å holde diskusjonen og forslagene gående over private meldinger, all den tid forumet her er tiltenkt for å dele informasjon... Hvilken reiseforsikring har du i dag som har vært vanskelig? Så godt som alle reiseforsikringer dekker jo innhenting av fastlagt reiserute, og vil tro det vanskelig kan argumenteres for at en forhåndsbooket tur eller et cruise ikke er en del av fastlagt reiserute. Ellers finnes det tilleggsforsikringer som er tiltenkt ekspedisjoner o.l., og disse mener jeg at prises individuelt, så det kan være en mulighet for å utvide dekningen. Det er nok å skyte spurv med kanoner, men dersom det er dyre forhåndsbookede turer kan det hende at det lønner seg. 2 Lenke til kommentar
dogcow Skrevet 4. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2017 Enig med deg angående personlige meldinger Henrik C, men det går bra. Jeg har enda ikke hatt et problem med dette, men jeg ønsker å være føre var. Problemet jeg ser for meg er når det ikke finnes noen mulighet til å hente inn reiseruten i tide innen en fatsatt avreisedato. Da ønsker jeg pengene tilbake for aktiviteten (tilsvarende om jeg ble akutt syk) slik at jeg kan bruke de pengene på en annen tilsvarende aktivitet. Jeg har nå også snakket med Gjensidige som heller ikke kunne hjelpe meg med dette. Jeg har forresten vært borte i en litt lignende sak før og den løste seg ved at reiseselskapet nok innså at det var billigere å gi tilbake pengene for reisen enn å hjelpe meg å innhente den. Jeg skal se på dette med "ekspedisjonsforsikring". Det er godt mulig det kan brukes til noen av de spesifikke turene jeg ser for meg, selv om det nok blir litt dyrere enn det jeg hadde sett for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå