Kikert Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Ja det er blitt gjort endel dumme valg av både meg og selger. Du har vært dum da du skulle vært "førstemann" og gått til namsmannen, eventuellt bare truet med det først slik selger gjør. Selger har og er tydeligvis et uærlig rasshøl. Du er upålitelig da du ikke betalte. Hvis selger ikke har gått til namsmann enda så kan kanskje du gjøre det først? Jeg er ikke akkurat noen advokat, men jeg regner med at det er fullt mulig. Lenke til kommentar
Sound money Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Dette er da en sak for namsmannen og ikke politi ? Har også blitt truet av selgers far , med at han kjenner noen polakker som er glad i penger å skulle komme å ta meg. Spørsmålet mitt er , hva gjør jeg og hva er konsekvensene mine ? Litt uryddig skrevet , men håper noen forstår situasjonen. Anonymous poster hash: 2395c...0e8 Det kunne fort blitt så mye ja. Pluss at æ måtte ha bilen bort da den sto hos en kjenning og var ikke kjørbar. Derfor solgte jeg den kanskje litt for billig. Men det er ikke poenget her... Vil det være et argument for selger at han ikke hadde solgt bilen på avbetaling om han visste om eller regnet med at det var mangler på bilen? Anonymous poster hash: 194fa...bfc Så dette er da ingen sak for politiet med en sak for namsmannen? Ja det er blitt gjort endel dumme valg av både meg og selger. Men , som mitt er, såklart skal selger få tilbake pengene på en eller annen måte. Men dette er en sak for namsmannen og ikke politiet ? Pratet med politiet, og dem sa dette er en sak for namsmannen, siden det er en privat sak der jeg skylder selger penger ? Okei da vet jeg det. Ja han har truet med å skal anmelde dette å skal få meg i fengsel ++ Å har blitt truet med polakker og. Har forsøkt å komme til en annen avtale med han uten hell. Prøvd å komme i dialog med selger om nedbetaling uten hell. Så hva gjør jeg da ? La han gå til Namsmannen og Politiet og skal lage helvette for meg som han sier? Hva gjør politiet om han anmelder dette ? Og Namsmannen, da skjer hva? Du er pålogget men tør ikke si noe. Jeg tipper trådstarter er en utspekulert svindler, bare se på disse innleggene. Det har gått flere måneder siden han tok bilen og har ikke betalt et øre enda. Virker som alt han tenker på er hvordan han skal komme seg unna. Hva tror du skjer om han kontakter namsmannen? DU MÅ BETALE! 1 Lenke til kommentar
TheRock911 Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Er pålogget ja, på mobilen. Er nok ikke en svindler, dette har bare drøyd alt for langt å ting har blitt gjort feil. Ja klart jeg skal betale , var ikke det jeg tenkte på ang namsmannen, heller hvordan prosessen er når namsmannen blir koblet inn. Skal du tippe® kan du gå å levere lotto. Lenke til kommentar
Sound money Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 (endret) Jeg vet det er sinnssykt mye idioti ved privatsalg av biler, men det hele fremstår for meg som svindel. Hvis dette var reelt burde fokuset ditt vært på å samle bevis på manglene som kom med bilen, kommet til enighet med selger om avslag, eller sendt inn en klage til forbrukerrådet. Ved enighet med selger eller avklart dom i forbrukerrådet burde så neste steg være å betale for seg. I stedet solgte du bilen hans og tok pengene. Sånn som jeg ser det nå så burde du bli tvunget til å betale full pris for bilen uten rett til avslag på manglene. Kanskje du faktisk kun lurer på hvordan namsmannen opererer, men hvorfor tar du da opp alle disse andre tingene? Du har jo allerede betalingsanmerkning fra før som du sier. Du har ikke engang hørt med banken om du kan få lån. Hadde du hatt noe som helst form for moral hadde du gjort opp for deg asap, ikke tvunget selger hente pengene gjennom tvangsinnkrevning. Du kunne jo bare gitt han tilbake bilen med de manglene som var, du hadde jo tross alt ikke betalt en krone enda. Du er nok en svindler enten du liker det eller ikke. Endret 1. mars 2017 av Dono1900 1 Lenke til kommentar
flink_gutt Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 ... var ikke det jeg tenkte på ang namsmannen, heller hvordan prosessen er når namsmannen blir koblet inn .... Sendt deg en melding i saken, sjekk postkassen din hos diskusjon.no ("konvoutt" oppe til høyre når man ikke er logget inn på mobilen, aner ikke hvordan mobilbildet ser ut) Lenke til kommentar
flink_gutt Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 ....Du er nok en svindler enten du liker det eller ikke. Hva mener du gir deg rett til å overta domstolens arbeid? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Spørsmålet mitt er , hva gjør jeg og hva er konsekvensene mine ? Litt uryddig skrevet , men håper noen forstår situasjonen. Hva har dere avtalt, hva står i kontrakten deres? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Ja det er blitt gjort endel dumme valg av både meg og selger. Du har vært dum da du skulle vært "førstemann" og gått til namsmannen, eventuellt bare truet med det først slik selger gjør. Selger har og er tydeligvis et uærlig rasshøl. Du er upålitelig da du ikke betalte. Hvis selger ikke har gått til namsmann enda så kan kanskje du gjøre det først? Jeg er ikke akkurat noen advokat, men jeg regner med at det er fullt mulig. Nei, det er ikke mulig. Han kan imidlertid gå til forliksrådet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå