Emil C. Fredhammer Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Måne Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Her har du snudd kameraet i portrettposisjon. I tillegg har du full zoom. Med 5 sekunders lukkertid må du ha lagt kameraet på et fast anlegg siden du ikke kan benytte vanlig stativ her. Jeg tror du kunne tatt bildet i landskapsmodus og fått med deg mer av bebyggelsen og allikevel fått høyde nok på himmelen. Jeg vil tro at et slikt bilde med såpass zoom som her er brukt setter store krav til stødighet. Er ikke 100% sikker på dette, er det andre som har betraktninger vile det vært fint. Hva mener du forøvrig selv? Mvh.Oddvar Lenke til kommentar
Emil C. Fredhammer Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 Enig ,jeg burde tatt fotografiet i landskapsmodus. Jeg brukte et stødig Manfrotto stativ her og et Nikon 28-200 mm 3,5 -5,6 objektiv. Skal jeg ta litt mer selv kritikk er vannflaten skjev nederst i bildeflaten Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Enig ,jeg burde tatt fotografiet i landskapsmodus. Jeg brukte et stødig Manfrotto stativ her og et Nikon 28-200 mm 3,5 -5,6 objektiv. Skal jeg ta litt mer selv kritikk er vannflaten skjev nederst i bildeflaten Når du har et motiv du vil fotogafere og forholdene er slik at skjermen knapt viser noe som helst, er det nesten påkrevet at du etter hvert bilde kjører play. Slik får du frem hvordan bildet "egentlig" blir. Denne metoden hjalp meg mye gjennom min nordlys-fotografering. Forsøk deg frem - med forskjellig lukkertider og ISO-verdier og sjekk resultatet for hver endring. Jeg er hobbyfotograf akkurat som deg og langt fra å være ekspert, men skal gjøre det jeg kan for å være til hjelp. I dette forumet deltar mange flinke folk som sikkert kan gi gode tips. Dette her klarer du fint, det er jeg sikker på. Stå på. Mvh.Oddvar Lenke til kommentar
Emil C. Fredhammer Skrevet 2. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2017 Mange takk for råd og vink! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg