Gå til innhold

9500PRO, 9600PRO eller 9600XT?

Gef

Anbefalte innlegg

XT kan klokkes videre fra dette og vil også være raskere i overklokket tilstand.

Hva baserer du detta på?

Det kan være at XT somoftest har raskere minne som kan klokkes lengre, men jeg ser ikke noen annen gunn til at de skal være raskere (i overklokket tilstand)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
XT kan klokkes videre fra dette og vil også være raskere i overklokket tilstand.

Hva baserer du detta på?

Det kan være at XT somoftest har raskere minne som kan klokkes lengre, men jeg ser ikke noen annen gunn til at de skal være raskere (i overklokket tilstand)

I overklokket tilstand: Når begge kortene er overklokket. De kjører med andre ord ikke på samme hastighet.

Et Pro kort som overklokkes vil typisk nå opp mot 500MHz hvis man er heldig. XT har i realiteten like kjerne med Pro og vil yte likt som Pro på samme hastighet, men den er produsert ved en bedre prosess (som ATi har et fint navn på) som gjør at kortet når langt over 500MHz når det overklokkes.

(Her er det kun snakk om kjernehastigheter, da begge kortene har 300MHz minne og minnebrikker som når ca. like langt når de overklokkes.)

DET baserer jeg mitt tidligere utsagn på.

Lenke til kommentar
Da så, jeg trodde ikke at ATi hadde utviklet kjernen noe betydelig jeg...

Kjernen på XT klokker mye høyere, faktisk ca. 100MHz.

Vil man også ha bedre minne her vi GeCube 9600XT Extreme med 2,5ns.

Og om man ser på dette reviewet av samme kort men da Pro versjonen(Gecube 9600Pro Extreme) så kan man klokke det en god del vil eg håpe :)

With an already overclocked default speed, we knew that we could still push the memory some more. This is due to the fact that the theoretical speed for a 2.5ns chip is 400mhz (800mhz DDR). Well, the EXTREME card lived to its name and didn't disappoint us. The maximum ROCK SOLID overclock we attained using just stock cooling is 486mhz on the core and 427.5mhz (855mhz DDR) on the memory. Yes, that's a 22% increase on the core and a HUGE 42% increase on the memory over standard 9600Pro cards. An amazing overclock for a 9600Pro! The highest we've seen for such card out of the box. It ran all our benchmarks solidly and without a single artifact. We included the results generated by this overclock in our test results below. We can actually run the card at 490mhz core and 435mhz (870mhz DDR) memory but this is without artifacts. With results like this, how can we complain?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...