Gå til innhold

Bærbar til programmering

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg en billig bærbar for å lære meg programmering (i all hovedsak Python, men jeg plusser vel på flere språk etter hvert.)

Er det noen som har et godt forslag? Ser for meg noe relativt enkelt til en pris på rundt 5000.

Et godt tastatur er et must.

har fått tilbud om å kjøpe en lett brukt ASUS ROG Gaming Notebook GL552VW til en billig penge, noen innspill om det? Skal nevnes at jeg har en god stasjonær som jeg gamer en del på, og det hadde jo vært stas å kunne kjøre noen spill på en eventuell bærbar i tillegg. Eller burde jeg gå for en ny PC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg skal kjøpe meg en billig bærbar for å lære meg programmering (i all hovedsak Python, men jeg plusser vel på flere språk etter hvert.)

Er det noen som har et godt forslag? Ser for meg noe relativt enkelt til en pris på rundt 5000.

Et godt tastatur er et must.

har fått tilbud om å kjøpe en lett brukt ASUS ROG Gaming Notebook GL552VW til en billig penge, noen innspill om det? Skal nevnes at jeg har en god stasjonær som jeg gamer en del på, og det hadde jo vært stas å kunne kjøre noen spill på en eventuell bærbar i tillegg. Eller burde jeg gå for en ny PC?

Jeg foreslår minst 15" skjerm som ikke er for tung og lett å ta med seg, når jeg programmerer foretrekker jeg å bruke mange skjermer.

Hvis du ser veldig godt kan kanskje 4k skjerm være noe men hvis ikke er det greit nok med full-hd.

Tastatur er viktig men du kan bli vant med det meste, jeg ville gått for noe som var noenlunde likt gaming-pcen.

SSD bør du ha, det gjør maskinen merkbart smidigere og raskere. Ha gjerne en hdmi-utgang eller dvi utgang som gjør det enkelt å koble til flere skjermer.

Selv bruker jeg fremdeles en acer 5720zg fra 2007 (mye oppgradert) til programmering, og en hp zbook g2 til de aller tyngste programmene.

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...