ZeroHour Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Hei. Jeg ser etter en ekstern harddisk som jeg også skal bruke til å overføre filer mellom pc'er. Det jeg lurer på er om dette som regel foregår smertefritt, uten å måtte legge inn ekstra drivere på begge pc'ene. Ser på: Western Digital Combo Firewire USB 2.0 120 GB og IOmega HDD 80 GB USB 2.0 Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 På de fleste nye pc`r burde dette gå smertefritt. P.S: Kan du ikke fjerne alle de utropstegna i topic? Lenke til kommentar
TAS Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg har wd combo firewire usb 2.0 250G.funker utmerket,kommer ferdig formatert,bare å kjøre på.Vet ikke så mye om IOmegaen. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 maxtor 160G onetouch fungerte også rimelig smertefritt. eneste en installerte var backupen til hd, hvor en trykker kun på en knapp så lagres f.eks word dokumentene over på den. eneste problemet mitt var å skaffe en 6-4 pin firewire, og formatere den til ntfs Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Masse utropstegn i topic er fyfy! *Dask på lanken* Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Masse utropstegn i topic er fyfy! *Dask på lanken* Vær litt snill da.. det er jo trossalt snart jul Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 husk at slike enheter ofte installerer drivere selv, slik at hvis du ikke har rettigheter til å installere drivere manuelt, får du som regel ikke brukt enheten.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Ja, de skal fungere uten ekstra drivere etc i Win 2000 og XP. Vet ikke helt om du kanskje må innstallere en driver i Win98/Me for å få få det til å fungere. Aner heller ikke hvordan det blir i Linux. PS. Vennligst rediger bort den haugen med utropstegn. De er bare irriterende! Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 I win9x trenger du som sagt drivere. Et annet lite tips(men som i og for seg ikke har noe med selve hardisken å gjøre) er at det da kan være greiest å ha filsystemet Fat32. Dette kan alle windows versjoner fra Win98 og oppover lese. Win95 med en oppdatering kan også lese det, og Linux skal klare det greit. NTFS er det bare Win2k og XP som kan bruke, linux har begrenset støtte til det. Du kan vist innstalere egene programmer til Win98 som leser NTFS, men da mister du enkelheten. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 I win9x trenger du som sagt drivere. Et annet lite tips(men som i og for seg ikke har noe med selve hardisken å gjøre) er at det da kan være greiest å ha filsystemet Fat32. Dette kan alle windows versjoner fra Win98 og oppover lese. Win95 med en oppdatering kan også lese det, og Linux skal klare det greit. NTFS er det bare Win2k og XP som kan bruke, linux har begrenset støtte til det. Du kan vist innstalere egene programmer til Win98 som leser NTFS, men da mister du enkelheten. eller du kan partisjonere den opp slik jeg har gjort. 40G for fat32 slik at en er siker på å bruke de filene på flere maskiner. Resten ntfs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå