humanji Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Hei! Jeg står overfor et dilemma med valg av studieretning. Jeg har alltid vært veldig interessert i spill og data generelt og har nå bestemt meg for å lære å programmere. Jeg vurderer derfor å starte en grad innenfor Spilldesign nå i August, men her er det ikke like mange jobber å velge mellom når jeg er ferdig som ved å fullføre en dataingeniør grad. Kort oppsummert: Jeg har mest lyst å studere spilldesign men dataingeniør er tryggere. Noen som har noen meninger eller råd å komme med? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Hadde absolutt valgt data ing. Mulighetene er store og en kan jobbe i mange bransjer, så tar du heller å spesialiserer deg innenfor spill om det er den retningen du vill inn på. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Dataingeniør uten tvil og så kan du på fritiden lære deg å bruke det til spillrelatert programmering. Det er ofte stor kontrovers rundt spillrelaterte studier da i spill og CGI-verdenen er det viktigere hva du kan enn hvilken skole du har gått på, og du lærer unektelig mer på et dataingeniør-studie enn et spillstudie. Lenke til kommentar
almond Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 (endret) Dataingeniør i Kongsberg har en spesialisering som kan rettes mot spillutvikling https://www.usn.no/studier/finn-studier/ingenior-sivilingenior-teknologi-og-it/bachelor-i-ingeniorfag-dataingenior/ Virtuelle systemerI studieretningen Virtuelle systemer brukes de grunnleggende ferdighetene til å lage modeller og simuleringer som kan vises frem i 3D i virtuelle verdener. Virtuelle systemer passer for deg som allerede har en viss interesse for programmering og mulighetene forbundet med det, og som ønsker å knytte dette mot systemer som inneholder virtuelle elementer og 3D-grafikk. Det du lærer kan også enkelt anvendes i utvikling av andre typer programvare. Endret 1. mars 2017 av almond Lenke til kommentar
humanji Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 Takker for svar! Da tar jeg dataingerniør som førstevalg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå