Gå til innhold

mobil med høyoppløselig tft skjerm

graks

Anbefalte innlegg

Jeg leste litt om neonode n1 at den hadde en skjerm med 260000 farger på skjermen og det er det meste jeg har sett på en mobil.så også en samsung telefon med noe de samme antall farger.rart at ikke sonyericsson,siemens eller nokia har annonsert mobil med slik høyoppløselig tft skjerm

så mitt spørsmål er når kommer telefoner på det norske markede med slik høyopløselig skjerm?

har lenge hatt litt lyst på n1 men siden den har blitt utsatt gang på gang så kjøpte jeg t610 når den kom pga at n1 ble utsatt.bra at n1 har fått ny skjerm,bra oppgradering fra og ha skjerm ned 4096 farger til og ha en skjerm med 260000 farger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg leste litt om neonode n1 at den hadde en skjerm med 260000 farger på skjermen og det er det meste jeg har sett på en mobil.så også en samsung telefon med noe de samme antall farger.rart at ikke sonyericsson,siemens eller nokia har annonsert mobil med slik høyoppløselig tft skjerm

så mitt spørsmål er når kommer telefoner på det norske markede med slik høyopløselig skjerm?

har lenge hatt litt lyst på n1 men siden den har blitt utsatt gang på gang så kjøpte jeg t610 når den kom pga at n1 ble utsatt.bra at n1 har fått ny skjerm,bra oppgradering fra og ha skjerm ned 4096 farger til og ha en skjerm med 260000 farger.

hei...

husk at det er forskjell på oppløsning og fargedybde... fargedybde er antall farger skjermen kan vise, oppløsningen er antall pixler skjermen har...

din T610 har forresten 65 536 farger, ikke bare 4 tusen...

hmm... både sonyericsson og andre firmaer har lansert mobiler i japan med skjermer som har fargedybde på 1,5 millioner... det er endel det :/

Lenke til kommentar

Du blander litt med utrykkene her. Du sier oppløsning, men det du snakker om er fargedybde. Oppløsningen er antall piksler på skjermen.

Det finnes mange mobiler idag med 65000 farger, bl.a. nokia 6600, SE P900, Siemens SX1 etc.

65000 holder i virkeligheten veldig lenge, det er ikke så stor forskjell på 65000 og 260000. 65000 er 16 bit, prøv å sett på 16 bits fargedybde i windows så skjønner du hva jeg snakker om.

Det som egentlig har mest betydning på skjermkvaliteten er oppløsningen (antall piksler) og hva slags type skjerm vi har med å gjøre (TFT osv.)

edit: ja ser du skrev at du har t610, den har jo 65000 farger, du burde være fornøyd med det..

Endret av -kristoffer-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...