Thor. Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Dette har skjedd flere ganger siste ukene, og jeg forstår ikke hva det er, og hva de vil meg. Numrene er "reservert mot nummeropplysning" og kan derfor ikke spores til person eller firma. Disse starter gjerne på 408, 482, 401 og er åttesifrede norske nummer. Noen som har lest eller hørt noe om dette fenomenet og kan forklare hva det er? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Har du prøvd å søke på nummeret i Google? Om det er et kjent nummer finner du sikkert noen oppføringer på telefonterror.no e.l. 1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Det som skjer er at telefonselgere ringer flere samtidig, og en annen svarte før deg, slik at selgeren blir opptatt med den, og dermed ikke har tid til å snakke med deg. Men lar deg holde linjen i tilfellet selgeren blir ledig mens du lurer på hva som skjer. Så havner du bare tilbake i bunken igjen for å bli ringt opp igjen senere. Har hatt mange selgere som har prøvd å ringe i det siste selv (etter at vi i firma gikk over til Telenor), men alle de når jeg søker på nummeret på 1881 kommer opp som at de er benyttet i for telefonsalg. 2 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 For android telefoner: Last ned truecaller. Der sperres alle rapporterte spam numre. Ellers er www.telefonterror en fin nettside å sjekke opp slike numre på. 2 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 8. mars 2017 Del Skrevet 8. mars 2017 Telefonterror har også sin eigen app for androidtelefonar (evt. også andre telefonar?) 1 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 18. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2017 Det har gått noen dager siden jeg postet. Telefonene kommer gjerne 2-3 ganger i uka. Siste gangen så tok jeg den, fortsatt ingen lyd. Så jeg bestemte meg for å se hva som skjedde vist jeg ikke la på, og etter 2 minutter og 30-40 sekunder var det noen i andre enden som spurte etter *mitt navn*. Jeg ble litt forfjamset av hele greia så jeg svarte ikke første 4 sekundene, også la han bare på. Det er tydelig at dette er et mindre profesjonelt callsenter. Så jeg anser saken for løst, også får jeg være raskere med å si hei neste gang så jeg endelig får vite hva de vil prakke på meg. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 Protip; Få de til å snakke med deg så lenge som mulig. De taper fint med penger hvis du klare å holde samtalen gående lenge Gjorde det en gang med en som ville selge noe forsikringsgreier. Han presterte å forklare samme tingen rundt 5-6 ganger, altså full forklaring av hva han solgte. Merksnodig at mannen ikke forsto at han matet et troll Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 Protip; Få de til å snakke med deg så lenge som mulig. De taper fint med penger hvis du klare å holde samtalen gående lenge Gjorde det en gang med en som ville selge noe forsikringsgreier. Han presterte å forklare samme tingen rundt 5-6 ganger, altså full forklaring av hva han solgte. Merksnodig at mannen ikke forsto at han matet et troll Det beste er når de forsnakker seg sånn at en kan plukke dem fra hverandre etterpå. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 18. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2017 Gjorde det en gang med en som spurte om banker, "har du hørt om bank xx?". Det var vel 40 slike banker med 10 identiske spørsmål om hver bank. 30-40 minutter inn i samtalen og jeg var ikke halvveis engang. Han i andre enden sa med oppgitt stemme at "jeg tror vi dropper dette. det tar for lang tid". Victory! Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Protip; Få de til å snakke med deg så lenge som mulig. De taper fint med penger hvis du klare å holde samtalen gående lenge Gjorde det en gang med en som ville selge noe forsikringsgreier. Han presterte å forklare samme tingen rundt 5-6 ganger, altså full forklaring av hva han solgte. Merksnodig at mannen ikke forsto at han matet et troll Sist jeg fikk en telefonselger så ringte jeg "microsft" fra min andre telefon og fikk de til å snakke med hveradnre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå