Zentrixx Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Har pr.idag en 12" i en porta kasse som er tuna til 37hz. og synes den slår helt greit. Men har et likt element liggende, så tenker å bygge en kasse selv (2x12") fremfor å kjøpe en ferdig bygg'd. Selv synes jeg at den høres best ut rundt 40-43hz etter en liten test. men vet også at osen musikk man hører på har noe å si. (hører egt på alt mulig) så vet ikke helt hva jeg bør gå etter. Frekvens nivået til elementet er 28Hz - 1kHz Sensitivitet er 89.8dB Lenke til kommentar
daruu Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Nå er det en stund siden jeg har drevet med dette her, men det er mange forhold som spiller inn når det kommer til det å lage "riktig" kasse til et bestemt element. Brukte bassbox pro til beregning, mener å huske at winisd også kunne greie det tåelig greit. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Hvis kassa du har nå er laget til elementet ditt, og det er et identisk element du vil ha i tillegg, så bare dobbler du størrelsen, og monterer en ekstra port lik den du har fra før. Tuning på 37hz høres ut som en fin tuning for deg 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå