Gå til innhold

Stasjonær pc med plass til interne harddisker?

Anbefalte innlegg

Harddisk tar litt for å bygge PCen, men jeg har inntrykk av at de legger litt mer kvalitet i byggene (kabelrydding, bios-instillinger for minne m.m.) enn Komplett. 

Antar du har lagringsdisker fra før?

Du bør vurdere et større kabinett? Antall SATA-kontakter er litt vanskelig å gjette ut i fra denne listen, men jeg antar det er 6. 

Jeg har 3stk sata 3.5 harddisker fra før, har ikke bruk for plass til mer enn 4 harddisker, og det kan en vel ha i dette kabinettet? Hva trenger jeg mer enn 6 sata kontakter til evnt? Kanskje et annet skjermkort også? Dette er vel ikke nvidia skjermkort? Har nvidia shield tv, og da er det jo greit å ha nvidia skjermkort på pcen... Er ellers prosessoren og hovedkortet veldig bra? Er ikke strømforsyninga i minste laget forresten? Den jeg har på pcen som slutta virke er 650w, og måte være såpass tror jeg? Hvor mye ca tar Harddisk for å bygge pcen?

Endret av FB.554173158
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke ta det jeg skrive nå for god fisk rundt pris, flere av detaljene i vedlegget vedrørende komponentene er litt diffuse (550w psu, hovedkort med B250 brikkesett, 275GB SSD++) så jeg vet ikke eksakt hvilke komponenter som er brukt. Jeg vet heller ikke om det er 1 eller 2 ram brukker, men ettersom de aller fleste aktuelle hovedkort har plass til 4 brikker er ikke dette så krise.

De senere år har maskinene blitt mer og mer strømgjerrige, mens ytelsen har stort sett stagnert. Så det totale forbruket av strøm har gått ned, mens ytelsen har vært den samme eller litt bedre.

Eneste jeg ønsker å tilføye rundt Nvidia VS AMD er at Nvidia er generelt dyrere sammenlignet med AMD i forholdet ytelse/pris.

Folk med i5 2500k (ny i januar 2011) blir anbefalt å vente med å bytte prosessor fordi ytelsen veid opp mot pris ikke er særlig å skryte av når prosessoren er overklokket, samt at spill ikke krever mye mer nå enn før (med noen unntak)

Prismessig, og igjen, dette er mest synsing på grunn av vage detaljer så kunne du kanskje kjøpt samme pc en til ca 8100+frakt og bygget selv. Dette er basert på komponentpriser  Så igjen ville jeg anbefalt å sette sammen selv hadde du eller noen du kjenner vært i stand til det, for nesten 3000 ekstra på skjermkort, en litt større ssd og mer ram er slettes ikke dumt for en fremtidsrettet maskin.

Men med det sagt, så går det greit å bytte ut si, et skjermkort, eller legge til ram i senere tid på egenhånd.

Lenke til kommentar

R

Ikke ta det jeg skrive nå for god fisk rundt pris, flere av detaljene i vedlegget vedrørende komponentene er litt diffuse (550w psu, hovedkort med B250 brikkesett, 275GB SSD++) så jeg vet ikke eksakt hvilke komponenter som er brukt. Jeg vet heller ikke om det er 1 eller 2 ram brukker, men ettersom de aller fleste aktuelle hovedkort har plass til 4 brikker er ikke dette så krise.

De senere år har maskinene blitt mer og mer strømgjerrige, mens ytelsen har stort sett stagnert. Så det totale forbruket av strøm har gått ned, mens ytelsen har vært den samme eller litt bedre.

Eneste jeg ønsker å tilføye rundt Nvidia VS AMD er at Nvidia er generelt dyrere sammenlignet med AMD i forholdet ytelse/pris.

Folk med i5 2500k (ny i januar 2011) blir anbefalt å vente med å bytte prosessor fordi ytelsen veid opp mot pris ikke er særlig å skryte av når prosessoren er overklokket, samt at spill ikke krever mye mer nå enn før (med noen unntak)

Prismessig, og igjen, dette er mest synsing på grunn av vage detaljer så kunne du kanskje kjøpt samme pc en til ca 8100+frakt og bygget selv. Dette er basert på komponentpriser  Så igjen ville jeg anbefalt å sette sammen selv hadde du eller noen du kjenner vært i stand til det, for nesten 3000 ekstra på skjermkort, en litt større ssd og mer ram er slettes ikke dumt for en fremtidsrettet maskin.

Men med det sagt, så går det greit å bytte ut si, et skjermkort, eller legge til ram i senere tid på egenhånd.

Er ikke 550w strømforsyning i knappeste laget? Er du enig i det en annen nevnte at jeg bør vurdere større kabinett, eller skal dette kabinettet holde for meg? Hvilket/hvilke skjermkort vil dere anbefale hvis jeg vil bytte til et Nvidia skjermkort? Dette f.eks? https://www.komplett.no/product/895103/datautstyr/skjermkort/pci-express/gainward-geforce-gtx-1060#

Endret av FB.554173158
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...