Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Renault Scenic 2, 2006 fjærbeinslager-cap?

Denjam

Anbefalte innlegg

Hei! Har et noe finurlig spørsmål: Har for en stund tilbake hatt bilen inne hos merkeverksted grunnet krakende lyd ved framre hjul ved overkjøring av humper/fartsdempere. Samme dag som jeg tok bilen inn, hadde jeg byttet til vinterdekk. Lyden var da helt borte! Verkstedet sjekket forstilling og fjærer, men fant ingen feil. De antok at sommerdekkene som tidligere eier hadde festet på satt dårlig på bæreskiven.

Nylig kom den krakende lyden tilbake, og ble fort forværret. Når jeg ser under, så kan jeg se at capen som er mellom fjærbeinslageret og fjæren på både høyre og venstre hjul er sprukket. Jeg ser altså etter deler, og aller helst skulle jeg bare hatt nye dempere med fjær og hele sulamitten i ett., slik at jeg enkelt kan bytte ut selv. Finnes dette? Ser jeg på enkle deler, så finner jeg ikke engang fjærbeinslager til min bil i Norge.

Beklager om linguaen min er helt feil, håper at det jeg skriver likevel er forståelig. Har ingen bilmekaniker-bakgrunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt testing har jeg funnet ut at det definitivt er der problemet ligger – eller i det minste at det er et problem, og at jeg burde bytte ut. Så da er jeg på utkikk etter fjærtrekker og nytt lager. Takk for god hjelp!

Lenke til kommentar

Ser denne grei ut?

https://www.mekonomen.no/bil/reservedeler/stotdemper-og-fjarer/stotdemper/fjarbenslager-foran-ps253a10-MK193no

Som Baardsen sier ville det vært greit med et komplett fjærbein. Om det hadde vært mulig hadde jeg ønsket å kjøpe komplett fjærbeinslager m/fjær og sjokkabsorberer, ettersom bilen har kjørt langt og demperne sikkert er godt slitte likevel, men det ser ikke ut som at noen seller dette som en pakke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...