Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PC slo seg brått av, vil ikke starte igjen...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres ut som at strømforsyning tok kvelden

Eventuelt at støvet tok knekken på CPu og hovedkort

Har tenkt å skulle fjerne støv, har hørt vifta har spinnet ofte veldig, ble vel akkurat for sen :(  Er vel ikke så enkelt å få testa hva som er galt selv, og er vel ikke billig å levere inn pcen for å finne ut av det?  Er redd jeg blir nødt å kjøpe ny ,hvilke stasjonære pcer er anbefalt om jeg må kjøpe ny? Må kunne koble til minimum 3 ide disker, og vil ha ssd disk som oppstartdisk... men før jeg evnt kjøper ny pc får jeg vel prøve det som ble anbefalt tidligere her for å teste om strømforsyninga er gåen, hvilken risk er det om jeg skulle gjøre noe feil der? kan annet på pcen bli ødelagt om det gjøres feil, bør jeg koble fra harddiskene først? skal sette en binders i de to hulla som vist på bildet, og så prøve starte pcen?

Endret av FB.554173158
Lenke til kommentar

[ Er redd jeg blir nødt å kjøpe ny ,hvilke stasjonære pcer er anbefalt om jeg må kjøpe ny? Må kunne koble til minimum 3 ide disker, og vil ha ssd disk som oppstartdisk... men før jeg evnt kjøper ny pc får jeg vel prøve det som ble anbefalt tidligere her for å teste om strømforsyninga er gåen, hvilken risk er det om jeg skulle gjøre noe feil der? kan annet på pcen bli ødelagt om det gjøres feil, bør jeg koble fra harddiskene først? skal sette en binders i de to hulla som vist på bildet, og så prøve starte pcen?

IDE-disker??

Komplett.no bygger for deg. Bare å velge en av PC-ene de har, og trykk "konfigurer selv og velg tilbehør".

Lenke til kommentar

[ Er redd jeg blir nødt å kjøpe ny ,hvilke stasjonære pcer er anbefalt om jeg må kjøpe ny? Må kunne koble til minimum 3 ide disker, og vil ha ssd disk som oppstartdisk... men før jeg evnt kjøper ny pc får jeg vel prøve det som ble anbefalt tidligere her for å teste om strømforsyninga er gåen, hvilken risk er det om jeg skulle gjøre noe feil der? kan annet på pcen bli ødelagt om det gjøres feil, bør jeg koble fra harddiskene først? skal sette en binders i de to hulla som vist på bildet, og så prøve starte pcen?

IDE-disker??

Komplett.no bygger for deg. Bare å velge en av PC-ene de har, og trykk "konfigurer selv og velg tilbehør".

mente selvsagt sata 3.5 disker...vil gjerne ha anbefalinger til oppsett av en god pc jeg kan konfigurere selv der på komplett som ikke er altfor dyr, men skal være rask og stillegående, vet ikke akkurat pris, men under 10.000...

Lenke til kommentar

Ta med deg maskinen din til Expert/Eljkjøp, kjøp en supportavtale og la noen med erfaring ta en kikk på maskinen.

kjøpe supportavtale, hva koster det, og må ikke det gjøres med maskiner som er kjøpt hos de? Og regner med det vel blir dyrtr å bare la de kikke på det og finne ut av hva som kan være galt? Er det ikke lurest å bare kjøpe ny pc?

edit: spurte elkjøp, de kunne ikke svare på hva feilsøking kunne koste engang, vanskelig å si visst...er det ikke lurest å kjøpe ny pc ettersom jeg ikke kjenner noen som kan hjelpe meg feilsøke og finne ut hvor feilen ligger?

Endret av FB.554173158
Lenke til kommentar

Ta med deg maskinen din til Expert/Eljkjøp, kjøp en supportavtale og la noen med erfaring ta en kikk på maskinen.

Kan møte mye rart i support skranken i disse butikkene.
Går utifra at butikkene følger standardene til kjeden, jeg.
Lenke til kommentar

Snakka  med komplett, de sier jeg skal prøve ta ut batteriet, la det være ute i 15 minutt, sette det inn og prøve starte pcen, de sa det kan være bare det som skal til...kan det være tilfelle? Hvordan får jegut batteriet, har prøvd lette til side den "klemma", og prøve få det opp, men virker som det sitter fast?

post-367400-0-96913900-1488396181_thumb.jpg

Endret av FB.554173158
Lenke til kommentar

Det er bios batteriet. Tar du det ut vil bios instillingene gå tilbake til standard/fabrikk.

Verdt et forsøk, men tvilsomt at det løser problemet.

Ta et skrujern og dytt metallpinnen til høyre (høyre siden av batteriet på bildet)

https://youtu.be/iNw-D7GEWQw?t=59s

men skal det ikke være liv i pc selv om det kan være noe problem med bios? pcen er jo helt død...vifter og sånt skal vel starte uansett?

Endret av FB.554173158
Lenke til kommentar

Er det ingen tegn til liv i PCen?

nei, bare virker som det er et svakt rødt lys inni når powerknappen er slått på bak på kabinettet...skjer absolutt ingenting når jeg trykker på knappen for å slå på, og da er det vel ikke batteriet som er hovedproblemet?

Endret av FB.554173158
Lenke til kommentar

Det er det nok ikke da, men skader aldri å prøve.

Vil tro at hovedkortet ditt er defekt.

Er ikke noe vits å prøve ta ut batteriet og sette det inn igjen nei? Kan det være bare strømforsyninga som er gåen? Kan det være svakt rødt lys, selv om strømforsyninga er gåen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...