Moerk Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 "Langvåg 2" En bedre utgave av "Langvåg"? Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Vakkert vinterlandskap , jeg synes at panoramaformatet i v1 passer best og det er min favoritt . Alec Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Bildestørrelsen din er myntet på plakatutskrift. På min Nokia Lumia 640 fungerer ikke dette. På foto.no er maksimum 1280, og filen blir redusert til 350kb. Her er det 5mb. Jeg bruker 1280 og filen er noe større her da den ikke blir redusert. Slike filer passer best for meg som sitter lite ved datamaskinen. Bruker du Samsung NX 500 her? Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 28. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2017 Vakkert vinterlandskap , jeg synes at panoramaformatet i v1 passer best og det er min favoritt . Alec Jeg er glad i landskapspanoramaer, men det trenger jeg vel ikke å nevne for dere? Min komp. her er basert på V1. V2 blir derfor et slags kompromiss. Tror vi må bli flinkere til å vurdere bildene her ut fra at dette er en bildekritikk. Synes det blir mye ros og kanskje ikke nok ris der hvor det kan være nyttig lærdom for deltakere her. Er vi litt feige eller? Dette er ikke rettet mot noen spesielle, i så fall burde jeg være en av dem. Ellers, takk for hyggelig kommentar. Mvh.Oddvar 1 Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 28. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2017 Bildestørrelsen din er myntet på plakatutskrift. På min Nokia Lumia 640 fungerer ikke dette. På foto.no er maksimum 1280, og filen blir redusert til 350kb. Her er det 5mb. Jeg bruker 1280 og filen er noe større her da den ikke blir redusert. Slike filer passer best for meg som sitter lite ved datamaskinen. Bruker du Samsung NX 500 her? Mvh Gunnar Mine bilder er så nært opp til 5mb som. Jeg rører ikke på pixeltallet i bildene. Ser at det er helt vanlig å nedskalere hos de fleste her og det synes jeg går litt ut over kvaliteten. Ellers kan jeg si at dette og og de fleste bildene jeg har lagt ut her i det siste er tatt med et Panasonic TZ80 kamera. Dette glir lettere ned i lomma og gir god kvalitet på bildene når lysforholdene er noenlunde gode. Siden panobildene mine ikke har exif, skal jeg forsøke å huske å notere hvilket kamera jeg benytter. Takk for tilbakemeldingen. God natt. Mvh.Oddvar Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Vakkert vinterlandskap , jeg synes at panoramaformatet i v1 passer best og det er min favoritt . Alec Jeg er glad i landskapspanoramaer, men det trenger jeg vel ikke å nevne for dere? Min komp. her er basert på V1. V2 blir derfor et slags kompromiss. Tror vi må bli flinkere til å vurdere bildene her ut fra at dette er en bildekritikk. Synes det blir mye ros og kanskje ikke nok ris der hvor det kan være nyttig lærdom for deltakere her. Er vi litt feige eller? Dette er ikke rettet mot noen spesielle, i så fall burde jeg være en av dem. Ellers, takk for hyggelig kommentar. Mvh.Oddvar På foto.no hadde vi inndeling i tre kategorier hvor du selv plasserte deg. I høyeste kategori måtte du regne med hardere kritikk enn i laveste. Dette var i gamle dager og dette er forlatt nå. Ikke alle takler kritikk selv om den er konstruktiv. Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Vakkert vinterlandskap , jeg synes at panoramaformatet i v1 passer best og det er min favoritt . Alec Jeg er glad i landskapspanoramaer, men det trenger jeg vel ikke å nevne for dere? Min komp. her er basert på V1. V2 blir derfor et slags kompromiss. Tror vi må bli flinkere til å vurdere bildene her ut fra at dette er en bildekritikk. Synes det blir mye ros og kanskje ikke nok ris der hvor det kan være nyttig lærdom for deltakere her. Er vi litt feige eller? Dette er ikke rettet mot noen spesielle, i så fall burde jeg være en av dem. Ellers, takk for hyggelig kommentar. Mvh.Oddvar Hei Oddvar Jeg har nå sett bildet i begge versjoner på mitt Sony Bravia 49" suhd tv og synes fremdeles v1 versjonen yter motivet mest rettferdighet . Det er flott å se bildene på så stor skjerm . Alec Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Ja, her er bildet jeg etterlyste i går Her har du vasset enda lengre ut i nysnøen og vendt kameraet mer ut i fjorden. Begge bildene fungerer fint, men V1 er favoritten min også. Er for øvrig helt enig med deg at det blir mye skryt og lite kritikk på bildene. Jeg tar gjerne imot kritikk og blir overhode ikke sur for det, jeg vil jo lære og bli bedre! Jeg prøver å gi kritikk hvis det er noe som faller meg i øyet, men ofte så er det jo bare flotte bilder, som det ikke er så mye å pirke på....slik som dette. Lenke til kommentar
Jimmyag Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Kjempe flott panoramabilde. skarp og fine farger. V1 like jeg best Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 28. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2017 Ja, her er bildet jeg etterlyste i går Her har du vasset enda lengre ut i nysnøen og vendt kameraet mer ut i fjorden. Begge bildene fungerer fint, men V1 er favoritten min også. Er for øvrig helt enig med deg at det blir mye skryt og lite kritikk på bildene. Jeg tar gjerne imot kritikk og blir overhode ikke sur for det, jeg vil jo lære og bli bedre! Jeg prøver å gi kritikk hvis det er noe som faller meg i øyet, men ofte så er det jo bare flotte bilder, som det ikke er så mye å pirke på....slik som dette. Hei, takk for fin kommentar. Jeg går ikke selv av veien for å pludre litt for å beholde den gode atmosfæren som er her, men det vil være utviklende å kunne få ei kritisk vudering av det man lager, for det er sikkert mangler ved bilder hos de fleste av oss. Jeg kommer aktivt til å be om å få kritikk på bildene jeg legger ut. Da håper jeg at de som mener det er ting å rette på, eller kanskje bare har en annen smak vil komme med kommentarer rundt dette. Mvh.Oddvar . Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 28. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2017 Kjempe flott panoramabilde. skarp og fine farger. V1 like jeg best Hyggelig at du liker det, men også når du ikke liker bilder jeg legger ut, vil jeg at du gir tilbakemelding. Mvh.Oddvar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg