aklla Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Jeg har bestillt fiber fra Fiber1 som blir koblet opp om noen måneder, men jeg har bindingstid på Eidsiva via coax frem til oktober. Jeg har kontaktet Fiber1, men ikke fått noe svar enda. Virker som om det er standarden når det gjelder leverandører av internett, at kundeservice ikke fungerer. Jeg håper de nå klarer å koble opp fiber uten at jeg må holde de i hånda hele veien. Men, ettersom brukerstøtten der ikke fungerer, så kanskje noen av dere vet, kan jeg selv bestemme når linja skal aktiveres? I avtalen står det ingenting om dette, bare at "Bindingstid og oppsigelsestid løper fra den dato tjenesten er levert.", uten noe info om hvem eller hva som styrer når tjenesten er levert. Noen erfaring? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Viken fiber står man kan utsettte oppkobling: Utsatt oppstart Det er mulig å utsette oppstart av produktene inntil 12 måneder fra bestilling. Ta kontakt med vår kundeservice før installasjonsdato. Bestilling av fiberbredbånd forutsetter minimum bestilling av Altibox Fiberbredbånd 40/40 Mbps. Alle priser i prisoversikten er inkludert mva. Med forbehold om skrivefeil. For fullstendige vilkår knyttet til tjenestene må du lese vilkår for privatkunder. * Pris må vurderes i hvert enkelt tilfelle. Mulighens det ikke er mulig på Fiber1 kanskje de ikke har system på det ennå, så man må ta datoen man får. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Jeg har bestillt fiber fra Fiber1 som blir koblet opp om noen måneder, men jeg har bindingstid på Eidsiva via coax frem til oktober. Jeg har kontaktet Fiber1, men ikke fått noe svar enda. Virker som om det er standarden når det gjelder leverandører av internett, at kundeservice ikke fungerer. Får du ikke noe svar? Min erfaring med Fiber1 er at de er helt greie på kundeservice når jeg ringer dem. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2017 Jeg vil ha svaret skriftlig. Muntlige svar er verdiløse på slikt... 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 (endret) Hva hjelper det med skriftlig svar? Vet vikenfiber ble lovet med en dato på fiber for 2 år siden, men de har aldri fult opp, de sier i etterkant de sa feil dato. Og har ikke lengere noe dato. Så skriftlig svar er også verdiløse når de innrømmer senere det blir for dyrt å tilby fiber til en privatperson. De mener i ettertid man burde forstått det er lite relalitisk. Endret 2. mars 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2017 Utbyggingen her er jo i gang alt, det er ikke det som er problemet. Jeg vil ha en senere dato enn det som er forespeilet, det vil jeg ha skriftlig så jeg har noe å gå tilbake på når de plutselig begynner å fakturere meg for en tjeneste jeg vil ha senere. Om de ikke kan levere alikevel er jo det forøvrig greit nok, men det er ikke det som er problemstillingen. Nå skrøt selgeren at de hadde vunnet pris for beste kundeservice i flere år, men det tror jeg man klarer med langt under det man kan kalle en fungerende kundeservice ut fra min erfaring med ISP`er for tiden. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Muligens du må velge installasjonsdato hvis du skriver kontrakt med fiber1? Får du ikke mulighet å velge dato der, spørs vel om de tilby det. Er enig at altibox\canaldigital og get neppe har fungerende kundeservice. Handler vel heller om å spare penger på det området der. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2017 De sparer ikke penger når ting som å endre navn og eier på ett abbonement ender med sikkert ett par timer i telefon, tekniker ut 2 ganger(koble ned linja og koble opp igjen dagen etter) og ett par samtaler etter det igjen får å få levert tilbake utstyret som stod her. Tipper de totalt sett brukte over en arbeidsdag på noe som burde tatt 5 minutter. Å slå leverandører som dette på kundeservice tyder ikke på annet enn at de faktisk har kundeservice Når det er sagt er det bare ~en uke siden jeg sendte spørsmålet til både selger og kundeservice. Om de svarer før mai har de fortsatt bedre svartid enn det jeg har fått på CD Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. mars 2017 Del Skrevet 2. mars 2017 Har hatt endel med de og gjort og jeg synes de har bra service, dog bruker jeg kun tlf da jeg ikke har tid til og drive med mail. På generell basis er ofte selgerne av fiber innleid, lønnet på provisjon og så fort du har skrevet under så er du en person av null interesse. Regner med du har ring og bedt om bekreftelse på dette? Det er ganske standard at man utsetter oppstart av abb så det burde ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå