Alf Ivar Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Hei Kan dere ta en titt på www.a-translator.no? For det første har temaet såkalt parallax background, men det ser ut til å fungere bare på PC. Det fungerer i hvertfall dårlig på min iPhone. Noen forklaring på det? Videre: Jeg planlegger en blogg som skal ligge på blog.a-translator.no men det har blitt en liten utfordring. Det ligger jo en standard Hello World post der som standard, og den ser man ved å scrolle litt ned. Derimot fungerer ikke linken til bloggen i toppmenyen. Hvordan justerer jeg plasseringen av bloggen for at dette skal bli rett? Lenke til kommentar
Alf Ivar Skrevet 27. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2017 Er dette noe jeg må endre på for å få bloggen til å fungere som det skal? Lenke til kommentar
Alf Ivar Skrevet 27. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2017 Er dette noe jeg må endre på for å få bloggen til å fungere som det skal? Ok. Jeg har etter hvert klart å finne ut følgende: Parallax Scrolling er kjent for å ikke fungere på mobiler, og da spesielt ikke på iPhone. Når det gjelder bloggen, så sier one.com at jeg skulle installert WordPress i subdomenet blog og ikke i roten. Så da lurer jeg: Kan jeg ganske enkelt flytte alle mapper og filer over til blog-mappen og alt fungerer? Eller må jeg avinstallere og starte på nytt? Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Når det gjelder bloggen, så sier one.com at jeg skulle installert WordPress i subdomenet blog og ikke i roten. Så da lurer jeg: Kan jeg ganske enkelt flytte alle mapper og filer over til blog-mappen og alt fungerer? Eller må jeg avinstallere og starte på nytt? Du kan sikkert spørre one.com? Evnt: https://wordpress.org/support/topic/moving-wordpress-from-subdomain-to-main-domain-1/#post-7399969 Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Det finnes plugins som kan vise en side på et subdomene. Da trenger du kun ha Wordpress på hoveddomenet (www) og peke subdomenet til samme sted. Dette er en plugin jeg fant. Jeg har ikke brukt den selv så vet ikke helt hvordan den fungerer. https://nb.wordpress.org/plugins/page-as-subdomain-lite/ Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 1. mars 2017 Del Skrevet 1. mars 2017 Hei Kan dere ta en titt på www.a-translator.no? For det første har temaet såkalt parallax background, men det ser ut til å fungere bare på PC. Det fungerer i hvertfall dårlig på min iPhone. Noen forklaring på det? Videre: Jeg planlegger en blogg som skal ligge på blog.a-translator.no men det har blitt en liten utfordring. Det ligger jo en standard Hello World post der som standard, og den ser man ved å scrolle litt ned. Derimot fungerer ikke linken til bloggen i toppmenyen. Hvordan justerer jeg plasseringen av bloggen for at dette skal bli rett? Det med parallax på iPhone er et kjent fenomen. Å tillpasse nettsider til Apples produkter et et helvete til tider. Grunnen for at dette i hovedsak ikke funker på apples enheter har med strømsparing å gjøre har jeg lest. Det samme gjelder videobakgrunner. Videobakgrunner vises bare som et bilde. Selv så bruker jeg et theme som faktisk viser parallax på iPad.Vertfall fungerer det på min iPad. Ta en titt på headerbildet på denne siden https://bjerknez.no/hvor-legger-jeg-ruten-for-den-obligatoriske-sommerturen-6713/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå