Gå til innhold

[Løst] Ny laptop - generell bruk, lite spilling - max 7000

Anbefalte innlegg

Nå denne uka tenkte jeg å handle ny laptop. Men jeg aner ikke hva man må velge i havet som er der ute.. Så for meg en med skjermstørrelse mellom 13-17" (helst 15). Det beste hadde vært SSD+HDD men aner ikke om det finnes slike løsninger i det bærbare markedet?

Minimum SSDstørrelser er 250GB, helst mer om ikke man får med harddisk i tillegg.

Prosessor, minimum i5?? Skal brukes til det vanlige: nettbank, facebook, film, og leking i photoshop på amatørnivå x1000. Kanskje lett spilling om det ikke koster alt for mye ekstra.

Må man betale store summer for å få et greit skjermkort? Tenker noe som kan drive minecraft eller csgo greit. 

Ingen meninger om merke. Må være Windows.

Og så for å få det sagt. Jeg sier at budsjettet er 6000, så kan dere anbefale noe inntil maks 7000 ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv følgende pc: https://www.komplett.no/product/898920/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/alle-pc-er/lenovo-ideapad-510-156-full-hd-matt# den er innenfor budsjett 6.995, den har 256 GB SSD + 1 TB snurredisk. Den har et GeForce 940MX skjermkort som drar eldre spill i alle fall. Skal holde greit til minecraft og csgo. Er i alle fall veldig fornøyd med den.

Og den når jo opp i de fleste kravene du har.

Lenke til kommentar

Du hadde fått ca 160% bedre spillytelse med 950M, men noe må man jo ofre for portabiliteten. En kan vel oppdatere til ekstern løsning senere om det er ønskelig. Et lite adapter så kan man faktisk bruke desktopkort og få både portabilitet og masse GPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...