Gå til innhold

Enorme mengder EMI eller THD i bowlinghall

Anbefalte innlegg

Hei! Holder på å konvertere til LED-TVer fra CRT i en bowlinghall. Jeg sliter med massive mengder EMI eller THD (elektromagnetiske forstyrrelser eller overharmoniske strømmer) som gjør at bildet hopper opp og ned og iblant forsvinner.

Oppsettet datateknisk sett er slik: Pinsetter Interface - VDB - (PC bak disk) og 2xCGA til VGA - VGA til HDMI - LED-TV. Så det er ett Interface, en VDB per banepar, som gir bildesignal i CGA til to skjermer.

Pinsetter Interface får seriellkomm fra pinsetterne (maskinene som setter kjegler) om hva som står igjen, samt har releer for av/på, reset og cycle. Disse maskinene (6 av dem) har 3 230V 3-fasemotorer, hvor to av dem igjen har motorbrems. I tillegg er det en del elektronikk.

LED-TVene reagerer godt på dette, selv med Chromecast i HDMIen istedet for inputen fra VDB.

Jeg har prøvd med et nettfilter, bytta ene LED-TVen med en eldre LCD som har jorda strøminntak, jeg har prøvd med en PC-strømforsyning til CGA-VGA-kortene, jeg har prøvd med en powerbank til dem, jeg har separert kommlinja fra Pinsetter Interface til VDB fra de andre baneparene.

Hvordan er det mulig å ikke klare å bli kvitt støyen? Om støyen kom direkte fra bildekilden burde vel CRTene også reagert? Og isåfall burde det ikke reagert på Chromecasten. Så det har noe med 230Ven i bygget og maskinene som gir fra seg noe som ikke burde være her. Hvordan finner jeg ut av hva som forårsaker, og hva jeg kan gjøre mot det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...