Gå til innhold

Unngå NRK-lisens


Anbefalte innlegg

 

 

Hva kaller du det da når noen blir tvunget til å betale for et tilbud de ikke benytter seg av?

 

 

Poenget er at de har muligheten til å benytte seg av tilbudet, det nytter ikke å leie bil og kreve det hele gratis ved levering fordi du hevder å ikke ha brukt den.

Men det OK for Hertz å kreve inn penger av meg fordi jeg hadde muligheten til å leie bil fra dem, selv om jeg ikke leide noen bil?

 

 

Å, har du ikke TV? Nei da er jeg enig i at det blir urettferdig ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...
Gjest Slettet+2534

Det skulle rett og slett vært sånn at du bestemmer det selv.

Om du vil betale for et produkt, er det ikke sånn at staten bestemmer at du skal ha en TV.

Ja hva kan man si, noen elsker å skulle bestemme hva andre skal og ikke skal kunne gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Det er jo ikke så vanskelig. Staten sier at mottakere er lisenspliktige. Skaff deg en enhet som ikke har mottaker da?

Om man allerede har en enhet med mottaker, skal man da herpe denne for å tilfredsstille byråkratenes sinnsvake krav?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

En ny lisensmodell er på vei. Alt tyder på at avgiften da ikke vil være knyttet til hvorvidt du eier en mottager eller ikke, og alle de som har plombert mottagere eller på andre måter omgått avgiften på lovlig sett vil ende opp med å måtte betale uansett.

Dersom alle må betale uansett om de har mottaker eller ikke, da er det ikke lenger en avgift; da er det en hodeskatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Noen som har lest dette? Dagens Næringsliv skrev i går dette: https://www.dn.no/etterBors/2017/10/25/0902/Medier/nrk-spiser-stadig-mer-av-kaken

Det er jo direkte ran for oss. Er ikke akkurat overasket for å si det sånn.

Det er ikke bare et ran, det er også en direkte trussel mot mediemangfoldet at NRK har en så dominerende posisjon. Man kan vel nesten si at NRK har en veldig urettferdig konkurransefordel i forhold til andre aktører som ikke får tildelt penger uansett hva de måtte levere av innhold.

Lenke til kommentar

Når de ansatte på NRK har egen NRK-barnehage og egen NRK-bensinstasjon, begynner jeg å lure på om ikke pengene våre kunne vært brukt litt bedre.

Hva er det du snakker om? Shell-stasjonen som ligger i krysset ved ring 2 er vel ikke NRKs bensinstasjon?

 

De tre barnehagene som tilfeldigvis ligger rundt NRKs bygningsmasse på Marienlyst, er vel ikke NRKs private barnehager heller?

Lenke til kommentar

 

Når de ansatte på NRK har egen NRK-barnehage og egen NRK-bensinstasjon, begynner jeg å lure på om ikke pengene våre kunne vært brukt litt bedre.

Hva er det du snakker om? Shell-stasjonen som ligger i krysset ved ring 2 er vel ikke NRKs bensinstasjon?

 

De tre barnehagene som tilfeldigvis ligger rundt NRKs bygningsmasse på Marienlyst, er vel ikke NRKs private barnehager heller?

 

 

Jeg gjetter at han refererer til drivstoffpumpen på parkeringen på NRK Marienlyst. Den er forbeholdt kjøretøyene som kjører i NRKs tjeneste og er ikke tilgjengelig for ansatte.

 

NRK har ikke en egen barnehage, men en del av barnehagene rundt Marienlyst prioriterer barn av ansatte på samme måte som andre barnehager prioriterer folk som bor eller jobber i nabolaget. Ansatte i NRK betaler for barnehage på samme måte som alle andre. 

Endret av 3irik
Lenke til kommentar

De tre barnehagene som tilfeldigvis ligger rundt NRKs bygningsmasse på Marienlyst, er vel ikke NRKs private barnehager heller?

Jeg gjetter at han refererer til drivstoffpumpen på parkeringen på NRK Marienlyst. Den er forbeholdt kjøretøyene som kjører i NRKs tjeneste og er ikke tilgjengelig for ansatte.

 

NRK har ikke en egen barnehage, men en del av barnehagene rundt Marienlyst prioriterer barn av ansatte på samme måte som andre barnehager prioriterer folk som bor eller jobber i nabolaget. Ansatte i NRK betaler for barnehage på samme måte som alle andre.

Det stemmer. Jeg snakker om drivstoff-pumpene på NRks enorme private parkeringsplass.

Greit nok om det stemmer det du sier, at den kun er for firmabiler i tjeneste. Men alikevell drøyt å kjøre egen pumpe.

 

Angående barnehage, så heter den "NRK-Barnehagen":

http://www.nrkbarnehagen.no/

NRK yter etter avtale med Barnehagen en lang rekke tjenester som hus, indre og ytre

vedlikehold, strøm, regnskap, lønnskjøring, renhold, telefon osv.

Søkere må også være nøye med å fylle ut feltet ”Andre opplysninger” med informasjon som ansattnummer. Søknadsfrist er 1. mars.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Det er to problemer alikevell:

- Som du ser ovenfor, er det NRK selv om bekoster denne barnehagen. Til sine ansattes fordel selvfølgelig, selv om enkelte andre også kan komme inn i teorien.

- Jeg aner ikke om den blir brukt. Om den ikke blir brukt er det jo nesten verre - da brukes våre lisenspenger på å vedlikeholde private drivstoffstasjoner som ikke blir brukt.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...