VRK18 Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Unngår man fortsatt NRK-lisens hvis man plomberer tven? Holder det i så fall å ringe NRK og si fra at den er plombert? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Du må ha kvittering på at den er plombert. Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Hva er å plombere tvn? Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 I henhold til Forskrifter om fjernsynsmottakere trenger man ikke å plombere selv men man må gi NRK muligheten til det i henhold til §9 § 9.Mottaker ikke i bruk Når mottaker ikke lenger er i bruk, må skriftlig melding sendes NRK straks og før ny termin begynner. I motsatt fall må avgift betales på forskriftsmessig måte. Det gis ikke refusjon for innbetalt kringkastingsavgift. Ønsker en fortsatt å beholde fjernsynsmottakeren, må det i meldingen gis erklæring om at den er satt bort og ikke vil bli tatt i bruk igjen før NRK er underrettet om dette, se § 6. Dersom NRK ønsker det, skal det også være adgang til å plombere mottaker og/eller antenneinntak. 0 Endret ved forskrift 4 juli 2007 nr. 844 (i kraft straks med virkning fra og med innkreving av andre termin av kringkastingsavgiften for 2007). Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 (endret) Fjerne coax-inngangen bak på TV'en. Edit; @mr.wolf Endret 27. februar 2017 av 4 3 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Unngår man fortsatt NRK-lisens hvis man plomberer tven? Holder det i så fall å ringe NRK og si fra at den er plombert? Det gjør man, men jeg vil ikke anbefale det. NRK-avgiften skal "reformeres" slik at de som ikke ser på TV må fortsatt betale for NRK. 3 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 27. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2017 Det gis ikke refusjon for innbetalt kringkastingsavgift. God service! Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 27. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2017 Unngår man fortsatt NRK-lisens hvis man plomberer tven? Holder det i så fall å ringe NRK og si fra at den er plombert? Det gjør man, men jeg vil ikke anbefale det. NRK-avgiften skal "reformeres" slik at de som ikke ser på TV må fortsatt betale for NRK. Men dette kan vel ta mange år? Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 27. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2017 I henhold til Forskrifter om fjernsynsmottakere trenger man ikke å plombere selv men man må gi NRK muligheten til det i henhold til §9 § 9.Mottaker ikke i bruk Når mottaker ikke lenger er i bruk, må skriftlig melding sendes NRK straks og før ny termin begynner. I motsatt fall må avgift betales på forskriftsmessig måte. Det gis ikke refusjon for innbetalt kringkastingsavgift. Ønsker en fortsatt å beholde fjernsynsmottakeren, må det i meldingen gis erklæring om at den er satt bort og ikke vil bli tatt i bruk igjen før NRK er underrettet om dette, se § 6. Dersom NRK ønsker det, skal det også være adgang til å plombere mottaker og/eller antenneinntak. 0 Endret ved forskrift 4 juli 2007 nr. 844 (i kraft straks med virkning fra og med innkreving av andre termin av kringkastingsavgiften for 2007). Ok, da setter jeg bare vekk mottakeren. Slipper å plombere. Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Fjerne coax-inngangen bak på TV'en. Edit; @mr.wolf Altså for kabel tv? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Men dette kan vel ta mange år? Det er forventet at det blir innført i 2019. Men det kan selvfølgelig skje at det blir utsatt. http://www.dn.no/etterBors/2016/12/15/1517/Medier/nrk-lisensen-forsvinner Bare ta mottakeren ut av huset ditt, og meld fra til NRK. Blir litt dumt å plombere TV-en, om du uansett må betale i 2019. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 27. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2017 Men dette kan vel ta mange år? Det er forventet at det blir innført i 2019. Men det kan selvfølgelig skje at det blir utsatt. http://www.dn.no/etterBors/2016/12/15/1517/Medier/nrk-lisensen-forsvinner Bare ta mottakeren ut av huset ditt, og meld fra til NRK. Blir litt dumt å plombere TV-en, om du uansett må betale i 2019. Will do. Skal bli en lettelse å slippe å betale for Fake News jeg aldri ser på. Bare synd jeg mister alle de andre kanalene i samme slengen. Men det er jo mye å se på YouTube. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 27. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2017 Har dere forresten synspunkter på om Curved TV har noe for seg? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1763407&do=findComment&comment=23759397 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Men dette kan vel ta mange år? Det er forventet at det blir innført i 2019. Men det kan selvfølgelig skje at det blir utsatt. http://www.dn.no/etterBors/2016/12/15/1517/Medier/nrk-lisensen-forsvinner Bare ta mottakeren ut av huset ditt, og meld fra til NRK. Blir litt dumt å plombere TV-en, om du uansett må betale i 2019. Will do. Skal bli en lettelse å slippe å betale for Fake News jeg aldri ser på. Bare synd jeg mister alle de andre kanalene i samme slengen. Men det er jo mye å se på YouTube. Du bytter ut NRK nyhetene med Youtube sier du? Hehe, da ser jeg fram til mange friske innfallsvinkler og falske påstander ifra denne kanten også videre Gjør deg selv en tjeneste og betal kringkastningsavgiften du, fremtidige deg vil neppe angre på at nåtidens VR-katt holdt seg til faktainformasjon 2 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 27. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2017 Jeg holder meg til youtube 2 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 27. februar 2017 Del Skrevet 27. februar 2017 Jeg holder meg til youtube Pleasure before business der altså, what ever floats your boat 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 27. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2017 Jeg holder meg til youtube Pleasure before business der altså, what ever floats your boat YouTube er alt mello. Himmel og jord. Det beste på YouTube er mye bedre enn NRK Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Du må ha kvittering på at den er plombert. Kan man ikke i grunn plombere hvilken som helst TV? Personlig har jeg en haug med TV-er som egentlig skulle vært på dynga. Da kan man like gjerne plombere en av disse for å slippe unna lisens? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 Du må ha kvittering på at den er plombert. Kan man ikke i grunn plombere hvilken som helst TV? Personlig har jeg en haug med TV-er som egentlig skulle vært på dynga. Da kan man like gjerne plombere en av disse for å slippe unna lisens? Om du eier flere TVer registrert på deg så må du jo plombere alle. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 28. februar 2017 Del Skrevet 28. februar 2017 meld en som plombert og resten som solgt til emigrerende polakker, problem løst. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå