Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

installere trådløs router

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

og med engang jeg kobler modemet til routern så lyserdet grønne lyset gult på modemet

Hvilket modem har du? Det kan være at det gule lyset viser at ethernetporten linker på 100 Mbps..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja det gjorde jeg også fikk jeg bare opp en gul trekant

og med engang jeg kobler modemet til routern så lyserdet grønne lyset gult på modemet

Har du forandret på hvordan modemet er koblet i veggen.

nei har ikke det har kun satt inn en ethernet kabel så så jeg kan bruke internett..

og når jeg kobler modemet til wan på routern får jeg opp gul trekant på pcen og det får jeg også når jeg kobler den videre med lan på pc

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvilket modem har du? Det kan være at det gule lyset viser at ethernetporten linker på 100 Mbps..

det er en dacota n150

Du sier jo at din router er Dacota n150. Modemet ditt er noe annet, hva er det? Modemet har du fått fra din internettleverandør.

Lenke til kommentar

Men router'ens WAN port kan gå på 100 Mbps hastighet istedetfor Gibabit-hastighet, og så kan det lyse gult slik som zanta er inne på likevel på modemsidens LAN/ethernet port. Skal ikke være enkelt. Kanskje du kan laste opp et foto av disse lysdiodene mens de står i "gul"-drift.

overview-5.gif

Endret av G
Lenke til kommentar

det er en dacota n150

Du sier jo at din router er Dacota n150. Modemet ditt er noe annet, hva er det? Modemet har du fått fra din internettleverandør.

Arris cm820 hahaha sorry

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

når jeg bruker ethernet kabel så lyser det grønt på mødemet med engang jeg kobler til routern blir det lyset gult og jeg kommer ikke inn på nett

Som nevnt: Det med gult kontra grønt lys kan være indikator på om porten er 100 Mbps eller 1 Gbps, og betyr i så fall ikke noe. Prøv en fabrikkinnstilling av routeren din. Du har vel en manual til denne? Der står det hvordan du skal komme inn på denne, selv om den ikke har tilgang til internett.

Lenke til kommentar

Bra.

Det som er kjipt med router'e ihvertfall før i tiden. Det er at det ikke kom særlig god guide med disse. Så man må vite en del om nettverk for å forstå de ut og inn. Nå er router'e blitt noe bedre for nybegynnere enn hva de gjerne var i gamledager, men den grunnleggende forståelsen må du enten kurse deg, eller få inn etterhvert. Tar garantert litt tid. Finnes sikkert mye som er skrevet om sånn utstyr før både på dette forumet og mye engelske sider man finner ved å google. Kan være vanskelig nok å finne gode søkeord innimellom. Noen har jo litt engelsk språkbarriere også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...