Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

har søkt om boliglån, men har gått to dager og enda ikke fått svar

Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lang behandlingstid pleier å stå på nettsidene til banken. Tror vi har måtte vente en til to uker før vi fikk svar.

såpass ja, nei da får jeg bare smøre meg med tålmodighet 

Lenke til kommentar

Jeg måtte vente et par dager på svaret mitt, fordi saksbehandler ikke skjønte lønnslippene mine, de ringte meg dagen etter å lurte på "onshore-tillegg" var for noe :p

Du får svaret fort nok tenker jeg, om rådgiveren var sikker på sin sak i banken under møtet, så får du nok innvilget lånet ditt skal du se :)

Lenke til kommentar

som regel må disse saksbehandlerne sende det videre for å få godkjenning fra "høyere makter". jeg fikk beskjed under møtet av saksbehandleren at det nok ikke ble noe problem å få invilget lånet men måtte ha godkjenning, det tok vel ca 2-3 dager før den kom.

Er bare å smøre seg med tålmodighet.

Lenke til kommentar

Har du det travelt så kan det være ein idé å søke fleire bankar parallelt og akseptere det fyrste tilbudet du får og deretter melde frå til dei andre bankane om at du ikkje treng lån hos dei likevell.

Ellers så kjem dette ann på kva formelle rutiner din bank har, og på kva som må undersøkast før lånet kan innvilgast. 

F.eks. så vil du nok med god inntekt, fast og sikker jobb og lav gjeld få raskare svar når du søker om eit lite lån, enn dersom du er i motsatt situasjon og søker om eit stort lån.

Jo meir komplisert det er å berekne risikoen for at du er i stand til å betale lånet, jo lenger tid tek det å gi eit sikkert svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...