Gå til innhold

enda en klage!


Anbefalte innlegg

Hmm, nå har jeg aldri satt foten i Datakjeden langt mindre tilbrakt mer enn et par døgn i smame by som Datakjeden finnes i, men de har da ikke allverdens produkter? Og de gjør vel ikke stort annet mens de er i butikken enn å selge disse varene, lese om dem og jalle i vei på forumet her eller noe? :)

 

Mener faktisk at hvis jeg hadde gått inn på Datakjeden så hadde jeg forventet meg full kunnskap fra de som jobbet der på iallefall 99% av produktene de førte altså. Greit, ikke *full* kunnskap, men iallefall litt mer enn "Dette er en CPU. Den kjører på 3Ghz. Det er nok til Word"++ :)

 

Self. kan jo være at akkurat det produktet eller noe som kunden spurte om i det tilfellet lå innenfor den 1%. Vet jo selv gått at selv om jeg kan ganske mye om data er det alltid et produkt jeg ikke kan en dritt om :) Nå var vi jo bare så heldig å ha en såpass informativ topic-starter slik at vi faktisk kan skjønne særlig mye av det som foregikk, men det er nå så :)

Poenget her er vel at det ikke er det minste rart at personen han snakket med på DATAKJEDEN ikke visste noe om pc'ene til KOMPLETT.NO...

 

Edit: Sagt tidligere, men der er hele saken summet opp i en liten setning...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei! min bror skulle kjøpe seg en komplett pc og dro til komplett, når han spurte etter den pc'en han ville ha tak i så viste ikke kundebehandleren helt hva han snakket om! d endte med at min bror kjøpte seg en pc fra psdata.no og ble veldig fornøyd! :no::ermm:

 

er virkeli komplett så bra som folk sier?

 

mvh MisTaH og min bror andreas! :no:

haha, sånn som jeg forstår denne posten har din bror altså dratt til DATAKJEDEN's butikk i trondheim og spurt etter ett tilbud som finnes på komplett.no?

 

Dette er jo faktisk like dumt som å ta med deg elkjøp avisa, dra til expert og be om pcen som er på tilbud hos elkjøp.. ikke rart kundebehandleren ikke skjønte noe..

Lenke til kommentar
hei! min bror skulle kjøpe seg en komplett pc og dro til komplett, når han spurte etter den pc'en han ville ha tak i så viste ikke kundebehandleren helt hva han snakket om! d endte med at min bror kjøpte seg en pc fra psdata.no og ble veldig fornøyd! :no:  :ermm:

 

er virkeli komplett så bra som folk sier?

 

mvh MisTaH og min bror andreas! :no:

Hva er problemet? Var det butikken eller varen som ble tatt med hjem?

Jeg tror at kundebehandleren var flinkere enn du tror, han kjennte igjen "lusa på gangen" :scared: . For din bror var nemlig ikke alene.

 

Hvorfor "ta igjen" her? Ble du hivd ut? :green:

 

Tipper at det blir en butikk som får "garantisak" snart. :green:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Synest dette høres litt merkelig ut. Det går ikke ann å forvente at absolutt ALLE som jobber i en hw-butikk skal være eksperter.

Jeg synest dette høres mer ut som en: "jeg-har-så-mye-peiling-på-data-at-folka-i-butikken-blir-helt-amatør-i-forhold-til-meg-post"...

 

Nå kan jeg selvsagt ikke si noe om akkurat denne butikken, men jeg er i alle fall godt fornøyd med butikken i Bergen. Folka kan stort sett det de skal, somme mer, andre litt mindre. Han jeg snakka med da jeg skulle ha PC-card nettverkskort til laptopen sist viste ikke så mye om det, men jeg sa hva jeg ville ha og fikk det....

 

edit: det er ingen supporttjeneste. Det er en butikk der du bør ha en viss peiling på hva du er ute etter selv...

Hvilken butikk er det her er snakk om i Bergen? Eventuell adresse på fandenskapet? :D

 

*skal inn å kike*

Lenke til kommentar

Synes hele greia går på dårlig management jeg. De bør ikke ansette folk som er dårlig til å lytte/prate.

 

Og man bør ha en god bakgrunn med datakunnskap - og på en slik måte at man kan artikulere seg tydelig.

 

Hvis de er litt forståelige (at alle ikke kan "mye" om data) - så går det både lettere på kunden og på selgeren (at han slipper å pese så mye med å få forklart hva AGP eller liknende er)...

 

Jeg står fremdeles på mitt og sier kunden har (nesten) alltid rett :D (uansett hvor amatør).

 

Men man har jo selvfølgelig unntak :p

Lenke til kommentar
Synes hele greia går på dårlig management jeg. De bør ikke ansette folk som er dårlig til å lytte/prate.

 

Og man bør ha en god bakgrunn med datakunnskap - og på en slik måte at man kan artikulere seg tydelig.

 

Hvis de er litt forståelige (at alle ikke kan "mye" om data) - så går det både lettere på kunden og på selgeren (at han slipper å pese så mye med å få forklart hva AGP eller liknende er)...

 

Jeg står fremdeles på mitt og sier kunden har (nesten) alltid rett :D (uansett hvor amatør).

 

Men man har jo selvfølgelig unntak :p

Hadde du lest hele tråden, hadde du forstått at trådstarter her har vært innom en butikk som heter Datakjeden, og spurt om en PC som de solgte på Komplett.no. Det går som sagt ikke. Ikke rart han bak kassa ikke skjønte noe, når de spurte om den og den PC'n som "dere har", når de ikke har den.

 

Så her er det ikke kunden som har rett... finnes mange kunder som tar feil skal jeg si deg, og som alltid tror de har rett. Slitsomme personer!

Lenke til kommentar

hmm... Og ca. en time før denne tråden ble startet kom følgende fra MisTaH (i en annen tråd):

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=176318&hl=

<QUOTE>hei! jeg har kjøpt meg pc på komplett i tr.heim og merket at d manglet 2 skruer i hovedkortett! dette er rett og slett dåli arbeid!

når jeg skulle ta ut men minnet så bøyde hk seg som medførte at den ene slotten til minnet ble fucka!</QUOTE>

 

Minner sterkt om en hatkampanje mot komplett spør du meg, eller var det slik at du først kjøpte en pc og den ble 'fucka', og så dro du tilbake for å kjøpe en pc til din bror?

 

timtowtdi

Lenke til kommentar
Synes hele greia går på dårlig management jeg. De bør ikke ansette folk som er dårlig til å lytte/prate.

 

Og man bør ha en god bakgrunn med datakunnskap - og på en slik måte at man kan artikulere seg tydelig.

 

Hvis de er litt forståelige (at alle ikke kan "mye" om data) - så går det både lettere på kunden og på selgeren (at han slipper å pese så mye med å få forklart hva AGP eller liknende er)...

 

Jeg står fremdeles på mitt og sier kunden har (nesten) alltid rett :D (uansett hvor amatør).

 

Men man har jo selvfølgelig unntak :p

Hadde du lest hele tråden, hadde du forstått at trådstarter her har vært innom en butikk som heter Datakjeden, og spurt om en PC som de solgte på Komplett.no. Det går som sagt ikke. Ikke rart han bak kassa ikke skjønte noe, når de spurte om den og den PC'n som "dere har", når de ikke har den.

 

Så her er det ikke kunden som har rett... finnes mange kunder som tar feil skal jeg si deg, og som alltid tror de har rett. Slitsomme personer!

Var litt misforståelser om akkuratt det da. Men nå trodde jeg at komplett og datakjeden var det samme (de har iallefall de samme kjipe ansatte der :sleep: ).

 

Hadde han nå sagt at han så det tilbudet på komplett.no så bør jo selger forstå og forklare saken automatisk.

 

Greit nok kjøpere ikke alltid har så peiling, men uten kunder dør bedriften.

Endret av SineTwo
Lenke til kommentar
Poenget her er vel at det ikke er det minste rart at personen han snakket med på DATAKJEDEN ikke visste noe om pc'ene til KOMPLETT.NO...

 

Edit: Sagt tidligere, men der er hele saken summet opp i en liten setning...

Ahhhh :lol::lol::lol::thumbs:

 

*Ler høyt, ondt og godt*

 

Og du klager? (rettet til poststarter) :thumbup:

 

Nei, unnskyld, men så viste det seg altså at det var kameraten din og verken Komplett eller Datakjeden som var dum da ;)

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Hei vil bare si at vær glad dere ikke skal retunere noe hos datakjeden i Trondheim.

De har en helt ufyselig oppførsel. Stiller seg gjerne flere sammen å hugger løs på deg. Har meget dårlige erfaringer med den butikken. Kommer aldri til å handle der mer. :mad:

Annbefaler komplett.no ... Da har du angrefrist etc.

Oppfordrer alle til å la være å handle i Datakjeden I Trondheim.

 

Julle

Lenke til kommentar

Leste ikke alle inleggene her, men ihvertfall her er følgende som folk misforstår..

 

Komplett.no og butikkene er ganske forskjellige, selv om det står på komplett.no at de har en del\komplett pc så betyr det ikke at de har den i akkurat den butikken du skal til..

 

Datakjeden har kjøpt opp mange av komplett sine butikker (bl.a den i oslo sentrum), og de har egentlig ikke noe med hverandre å gjøre..

 

Så dere som mener at det er dårlig service i komplett butikkene osv, tenk på at det er en stor sjangse at butikken er eid av komplett en gang, og de alikevell tar ansvar og gir god service.. dette syntes jeg er bra :thumbs:

Lenke til kommentar
hmm... Og ca. en time før denne tråden ble startet kom følgende fra MisTaH (i en annen tråd):

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=176318&hl=

<QUOTE>hei! jeg har kjøpt meg pc på komplett i tr.heim og merket at d manglet 2 skruer i hovedkortett! dette er rett og slett dåli arbeid!

når jeg skulle ta ut men minnet så bøyde hk seg som medførte at den ene slotten til minnet ble fucka!</QUOTE>

 

Minner sterkt om en hatkampanje mot komplett spør du meg, eller var det slik at du først kjøpte en pc og den ble 'fucka', og så dro du tilbake for å kjøpe en pc til din bror?

 

timtowtdi

Folk har ikke noe annet enn å klage og klage.

 

Og trådstarter er jo helt på vidda.

 

Som er sagt 10ganger før her, Datakjeden har ikke noe med Komplett.no å gjøre. Datakjeden tar inn varer fra Norek og fra microplex. Selv komplett.no tar inn varer fra Norek.

 

Folk som skal rakke ned på en butikk uten å ha en god grunn blir bare rett slett piss prat. Og spar oss for dette.

 

Har handla på Datakjeden Stovner(oslo) og har god erfaringer. Om man er blid og hyggelig får man alltid hyggelige svar tilbake.

Lenke til kommentar

Komplett har jo ingenting med Datakjeden å gjøre. De solgte butikkene sine til noen tidligere medarbeidere som gikk sammen om Datakjeden, som det står på komplett.no så har de ikke noe med Datakjeden å gjøre

 

Datakjeden 815 11 800

I starten av 2003 solgte vi aksjemajoriteten i Komplett Data-butikkene til de ansatte i butikkene. Som en konsekvens av dette vil butikkene bytte navn til Datakjeden i løpet av sommeren 2003. Datakjeden vil fremdeles være butikkene med lave priser og godt vareutvalg. Komplett er fremdeles med som en minoritetseier og vi anbefaler Datakjeden varmt til alle som vil kjøpe datautstyr "over disk" :-)

 

NB! Du kan fremdeles ikke returnere eller bytte produkter kjøpt på Komplett.no hos Datakjeden. Det er heller ikke mulig å hente varer bestilt på Komplett.no i butikkene og Datakjeden yter ikke brukerstøtte eller service på et produkt kjøpt andre steder (heller ikke på Komplett.no).

 

Lenke til kommentar

Hm.. jeg har også en dårlig erfaring med de.

Bestilte et minnekort til pc'n, og jeg klarte faktisk å bestille feil. Så da fylte jeg inn noen sånne greier på siden deres, angrerettsside, tror det var 7 dager etter at jeg mottok varen. Kryssa av på "feil vare", og resten av nødvengig tall. Det kom aldri noe tilbakemelding, så da ringte jeg, etter at det var gått 14 dager. Da sa de: "Ja, men du skrev ikke hva som feila varen" Jeg: "nei, men jeg kryssa jo av på feil vare.. det burde da si det meste" "du må skrive hva som feila den og bla bla bla". Han var litt vrang det må jeg si :mad: Så jeg prøvde å spørre om jeg kunne bytte den i et skjermkort med mellomlegg selvfølgelig, for jeg trengte et slikt et også, men neida. Det var umulig. Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig? "Nordens største nettbutikk" burde da ha litt service? Tror de taper mange kunder på slike ting. Elendig synes nå jeg. :no:

Lenke til kommentar
Hm.. jeg har også en dårlig erfaring med de.

Bestilte et minnekort til pc'n, og jeg klarte faktisk å bestille feil. Så da fylte jeg inn noen sånne greier på siden deres, angrerettsside, tror det var 7 dager etter at jeg mottok varen. Kryssa av på "feil vare", og resten av nødvengig tall. Det kom aldri noe tilbakemelding, så da ringte jeg, etter at det var gått 14 dager. Da sa de: "Ja, men du skrev ikke hva som feila varen" Jeg: "nei, men jeg kryssa jo av på feil vare.. det burde da si det meste" "du må skrive hva som feila den og bla bla bla". Han var litt vrang det må jeg si :mad: Så jeg prøvde å spørre om jeg kunne bytte den i et skjermkort med mellomlegg selvfølgelig, for jeg trengte et slikt et også, men neida. Det var umulig. Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig? "Nordens største nettbutikk" burde da ha litt service? Tror de taper mange kunder på slike ting. Elendig synes nå jeg. :no:

HALLO?! Ikke bland Komplett.no og Datakjeden!!!

 

Kan ikke folk lære!

Lenke til kommentar
Hei vil bare si at vær glad dere ikke skal retunere noe hos datakjeden i Trondheim.

De har en helt ufyselig oppførsel. Stiller seg gjerne flere sammen å hugger løs på deg. Har meget dårlige erfaringer med den butikken. Kommer aldri til å handle der mer. :mad:

Annbefaler komplett.no ... Da har du angrefrist etc.

Oppfordrer alle til å la være å handle i Datakjeden I Trondheim.

 

Julle

BAH der har du det. e i tr.heim kan ikke særlig mye om data faktisk, ikke at jeg er noe spessilet flink men likevell så har jeg rett til å si at de ike kan noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...