MisTaH Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 hei! min bror skulle kjøpe seg en komplett pc og dro til komplett, når han spurte etter den pc'en han ville ha tak i så viste ikke kundebehandleren helt hva han snakket om! d endte med at min bror kjøpte seg en pc fra psdata.no og ble veldig fornøyd! er virkeli komplett så bra som folk sier? mvh MisTaH og min bror andreas! Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Er komplett.no en butikk amn kan gå rett inn i med kundebeandlere som går rundt? Trudde det var datakjeden jeg, som er en helt annen bedrift Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 De er MYE bedre en noen av alternativene..... La meg nevne Databutikken.com Lenke til kommentar
MisTaH Skrevet 2. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2003 jaja! men det jeg mente var den butikken i tr.heim! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 hei! min bror skulle kjøpe seg en komplett pc og dro til komplett, når han spurte etter den pc'en han ville ha tak i så viste ikke kundebehandleren helt hva han snakket om! d endte med at min bror kjøpte seg en pc fra psdata.no og ble veldig fornøyd! er virkeli komplett så bra som folk sier? mvh MisTaH og min bror andreas! Det kommer jo helt ann på kunden også da. Det hender det kommer kunder innom butikken jeg jobber i, som det er umulig å forstå fordi de tror de har masse peil, men egentlig ikke skjønner noen ting. Da blir de helt umulige å forstå. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 jaja! men det jeg mente var den butikken i tr.heim! Det er ikke komplett lenger... De heter noe annet nå. Lenke til kommentar
alos Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 jaja! men det jeg mente var den butikken i tr.heim! reagerer litt på posten din. Virker litt som en post kun for å slenge dritt. Du forteller en histore uten noen informasjon, du sier kun at han gikk inn i butikken, men de hadde ikke pc så han kjøpte den fra psdata.no. Er litt tynt. Du burde heller ikke ta alle komplett butikkene under samme kam. HTR. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 hei! min bror skulle kjøpe seg en komplett pc og dro til komplett, når han spurte etter den pc'en han ville ha tak i så viste ikke kundebehandleren helt hva han snakket om! d endte med at min bror kjøpte seg en pc fra psdata.no og ble veldig fornøyd! er virkeli komplett så bra som folk sier? mvh MisTaH og min bror andreas! Det kommer jo helt ann på kunden også da. Det hender det kommer kunder innom butikken jeg jobber i, som det er umulig å forstå fordi de tror de har masse peil, men egentlig ikke skjønner noen ting. Da blir de helt umulige å forstå. Trodde du jobba i en fotobutikk jeg? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 hei! min bror skulle kjøpe seg en komplett pc og dro til komplett, når han spurte etter den pc'en han ville ha tak i så viste ikke kundebehandleren helt hva han snakket om! d endte med at min bror kjøpte seg en pc fra psdata.no og ble veldig fornøyd! er virkeli komplett så bra som folk sier? mvh MisTaH og min bror andreas! Det kommer jo helt ann på kunden også da. Det hender det kommer kunder innom butikken jeg jobber i, som det er umulig å forstå fordi de tror de har masse peil, men egentlig ikke skjønner noen ting. Da blir de helt umulige å forstå. Så sant, så snt.. driver litt med freelance support, utrolig hva du kommer borti der ass Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Rasmus, Slutt å syt og en ting : Komplett (eller nå er de utkjøpt av Datakjeden) kan jo ikke en dritt om data, jeg var med når MisTaH og broren skulle kjøpe pc, (sto å hørte på) å han fyren bak kasse sto bare som en statue. bruk PSdata og MPX.no som din nye forhandler NÅÅ, mvh BalleMann Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Synest dette høres litt merkelig ut. Det går ikke ann å forvente at absolutt ALLE som jobber i en hw-butikk skal være eksperter. Jeg synest dette høres mer ut som en: "jeg-har-så-mye-peiling-på-data-at-folka-i-butikken-blir-helt-amatør-i-forhold-til-meg-post"... Nå kan jeg selvsagt ikke si noe om akkurat denne butikken, men jeg er i alle fall godt fornøyd med butikken i Bergen. Folka kan stort sett det de skal, somme mer, andre litt mindre. Han jeg snakka med da jeg skulle ha PC-card nettverkskort til laptopen sist viste ikke så mye om det, men jeg sa hva jeg ville ha og fikk det.... edit: det er ingen supporttjeneste. Det er en butikk der du bør ha en viss peiling på hva du er ute etter selv... Endret 2. desember 2003 av erikindre Lenke til kommentar
Blib Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Synest dette høres litt merkelig ut. Det går ikke ann å forvente at absolutt ALLE som jobber i en hw-butikk skal være eksperter. Hmm, vanligvis ville jeg sagt meg enig, men dette er tross alt en Hardware-butikk: Datakjeden. De forventer man at har et kunnskapsnivå som ligger på rundt det samme vi har, hvis ikke høyere. Men er det så UTROLIG vanskelig for folk å skjønne at butikken IKKE heter Komplett men Datakjeden? Komplett er faktisk så bra som de sier. Av alle postene jeg har lest på forumet som absolutt skal hoppe opp og ned på Komplett i sinne så er nesten ALLE klagene feilaktige. Enten så gjelder det Datakjeden, Posten eller en skikkelig alvorlig brukerfeil som det er helt tydelig at man ikke får retur på! Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Hmm, vanligvis ville jeg sagt meg enig, men dette er tross alt en Hardware-butikk: Datakjeden. De forventer man at har et kunnskapsnivå som ligger på rundt det samme vi har, hvis ikke høyere. Ja, burde kanskje moderere meg litt der. Selvsagt forventer du en viss ekspertise! Og de aller fleste som jobber i slike butikker ER dyktige. Det jeg mener er at det finnes en del wannabe-geeks som absolutt må rakke ned på ansatte i slike butikker for de de ikke kunne svare på et spørsmål. Jeg utdanner meg selv til dataingeniør, og ser at folk har kompetanse på litt ulike felt. INGEN kan være ekspert på ALT som selges på en slik butikk... Lenke til kommentar
alexf Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) hei! min bror skulle kjøpe seg en komplett pc og dro til komplett, når han spurte etter den pc'en han ville ha tak i så viste ikke kundebehandleren helt hva han snakket om! d endte med at min bror kjøpte seg en pc fra psdata.no og ble veldig fornøyd! er virkeli komplett så bra som folk sier? mvh MisTaH og min bror andreas! Det var jo rart at kundebehandleren på Datakjeden ikke visste hva du snakket om, da du tydligvis har sett en PC på komplett.no. At du skriver på den måten bidrar til at alle tror du er over 14 år, og av den grunn tar deg mer seriøst. Endret 2. desember 2003 av alexf Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Her er en sak der man har hørt kun en versjon, men uansett bør folk som jobber i en slik butikk ha en viss peiling eller kunne tilkalle noen andre som jobber der med bedre peiling om han selv kommer til kort. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Hmm, nå har jeg aldri satt foten i Datakjeden langt mindre tilbrakt mer enn et par døgn i smame by som Datakjeden finnes i, men de har da ikke allverdens produkter? Og de gjør vel ikke stort annet mens de er i butikken enn å selge disse varene, lese om dem og jalle i vei på forumet her eller noe? Mener faktisk at hvis jeg hadde gått inn på Datakjeden så hadde jeg forventet meg full kunnskap fra de som jobbet der på iallefall 99% av produktene de førte altså. Greit, ikke *full* kunnskap, men iallefall litt mer enn "Dette er en CPU. Den kjører på 3Ghz. Det er nok til Word"++ Self. kan jo være at akkurat det produktet eller noe som kunden spurte om i det tilfellet lå innenfor den 1%. Vet jo selv gått at selv om jeg kan ganske mye om data er det alltid et produkt jeg ikke kan en dritt om Nå var vi jo bare så heldig å ha en såpass informativ topic-starter slik at vi faktisk kan skjønne særlig mye av det som foregikk, men det er nå så Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Nå var vi jo bare så heldig å ha en såpass informativ topic-starter slik at vi faktisk kan skjønne særlig mye av det som foregikk, men det er nå så Hehe, ja... kunne sikkert oppklart en del... Lenke til kommentar
alexf Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Poenget her er vel at komplett.no har en pc hver måned til 10.000,-. Det samme har PS Data. At denne butikken ikke hadde komplett.no sitt tilbud er jo ganske logisk. At han derimot handlet på PS Data er jo flott! Lenke til kommentar
gixer Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 (endret) Rasmus, Slutt å syt og en ting : Komplett (eller nå er de utkjøpt av Datakjeden) kan jo ikke en dritt om data, jeg var med når MisTaH og broren skulle kjøpe pc, (sto å hørte på) å han fyren bak kasse sto bare som en statue. bruk PSdata og MPX.no som din nye forhandler NÅÅ, mvh BalleMann Syns det virker litt drøyt. Har benyttet meg mange ganger av den butikken i Trondheim og har bare opplevd selgere som er dyktige innenfor data. Endret 2. desember 2003 av gixer Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Trodde du jobba i en fotobutikk jeg? Ja, men vi får allikevel kunder uten peiling. Er mye å sette seg inn i i fotoverdenen også... mer enn man kanskje skulle tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå